fbpx «Ζούμε ως επαίτες» λέει ο Δ. Δολιανίτης
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Σάββατο, 10 Απριλίου, 2021 - 09:00
ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ

«Ζούμε ως επαίτες» λέει ο Δ. Δολιανίτης

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Βαγγέλης Δολιανίτης
ΕΟΤ
ΟΑΕΔ
Τουρισμός

Κρατάει «μικρό καλάθι» για το υποσχόμενο άνοιγμα του τουρισμού στις 15 Μαΐου

Δήμος Μπακιρτζάκης

Με κάθε τρόπο και σε κάθε ευκαιρία η κυβέρνηση διαμηνύει την ετοιμότητά της «να ανοίξει» ο τουρισμός στα μέσα Μαΐου και συγκεκριμένα στις 15 του μηνός. Και μπορεί η αισιοδοξία να καλλιεργείται από τα στελέχη της κυβέρνησης, προεξάρχοντος του υπουργού Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη, την ίδια ώρα όμως οι άνθρωποι του τουρισμού κρατούν «μικρό καλάθι» όπως χαρακτηριστικά δήλωσε στο ράδιο Χρόνος 87.5fm ο Δημήτρης Δολιανίτης, ιδιοκτήτης του «Δημοκρίτειο Travel».

Αυτό το διάστημα «σαν τουριστικό γραφείο, το μόνο που θα μπορούσαμε να κάνουμε είναι να κλείνουμε αεροπορικά εισιτήρια για πτήσεις που δεν θα πραγματοποιηθούν και να μαλώνουμε με τους πελάτες-συμπολίτες μας» δήλωσε ο επαγγελματίας, ενώ -κληθείς να σχολιάσει το εξαγγελθέν άνοιγμα του τουρισμού- είπε: «το να λέμε ότι 15 Μαΐου θα ανοίξουμε τον τουρισμό, πρέπει πρώτα να ξεκαθαριστούν πρώτα οι υγειονομικοί κανόνες, που δεν έχουν ξεκαθαριστεί πουθενά στην Ευρώπη».

Άλλωστε «ένας ταξιδιώτης προσπαθεί να πάει κάπου να περάσει καλά, όχι να κάνει τη ζωή του δύσκολη», σύμφωνα με τον κο Δολιανίτη, συγκυρία που μπορεί να επιτευχθεί μόνο όταν εμβολιαστεί τουλάχιστον ο μισός πληθυσμός στην χώρα μας και συγχρόνως όταν καταστρωθεί μία παρόμοια, αν όχι ενιαία, πολιτική στην Ευρώπη για την κίνηση τουριστών. «Θέλουμε κι εμείς και οι ταξιδιώτες να έχουν υγεία και να γίνουν όλα σωστά», ξεκαθάρισε.

Γιατί όχι εσωτερικός τουρισμός;
Την ίδια ώρα που η Ελλάδα υπόσχεται Greek summer στους τουρίστες του εξωτερικού, οι Έλληνες πολίτες μένουμε με την απορία, εάν θα υποδεχθούμε τους τουρίστες… παραμένοντας σπίτι. Πρόταση του κου Δολιανίτη είναι η έμφαση στον εσωτερικό τουρισμού, που φαίνεται πως δεν έχει δοθεί από την κυβέρνηση, μέχρι στιγμής τουλάχιστον.

Οικονομικά κίνητρα θα μπορούσαν να δοθούν μέσω ΕΟΤ, ΟΑΕΔ ή ειδικών προγραμμάτων και κουπονιών, σύμφωνα με τον επαγγελματία, ο οποίος στο σήμερα πάντως καταγράφει την πραγματικότητα, που μας βρίσκει να μην μπορούμε να πάμε… από νομό σε νομό.

Συγχρόνως, εκφράζει τα ερωτηματικά του για το επίσης υποσχόμενο άνοιγμα του συνοριακού σημείου διέλευσης Μακάζα-Νυμφαία: «πώς θα τους υποδεχθούμε στη Νυμφαία που δεν υπάρχει υποδομή; Την τελευταία στιγμή θα τρέχουμε να βάλουμε ένα κοντέινερ;».

«Ζούμε ως επαίτες»
Ως προς την κίνηση των τουριστικών λεωφορείων που διατηρεί, ο Δημήτρης Δολιανίτης σκιαγραφεί ως τραγική την κατάσταση, λέγοντας χαρακτηριστικά: «είμαστε άνευ αντικειμένου και άνευ εργασίας από τις 15 Φεβρουαρίου του 2020. Τότε αναγκαστήκαμε και γυρίσαμε πίσω τα χρήματα για τις σχολικές εκδρομές που είχαν προγραμματιστεί». «Ζούμε ως επαίτες» λέει χαρακτηριστικά, και ξεκαθαρίζει «δεν είμαστε στους κωδικούς που πρέπει να είμαστε υποχρεωτικά κλειστά, αλλά λόγω του ότι δεν υπάρχει αντικείμενο εργασίας…».

Ο επαγγελματίας ισχυρίζεται πως η οικονομική στήριξη του κλάδου δεν επαρκεί για την κάλυψη εξόδων και την βιωσιμότητα των επιχειρήσεων. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι επαγγελματίες του κλάδου έλαβαν «800 ευρώ πέρσι με το που κλείσαμε και στη συνέχεια σε όλες τις Επιστρεπτέες και Μη Επιστρεπτέες, η δικιά μου επιχείρηση της οποίας ο τζίρος είναι περίπου 500.000 ευρώ τα τελευταία τρία χρόνια, πήρε 31.000 ευρώ συνολικά Επιστρεπτέες και Μη Επιστρεπτέες Προκαταβολές. Με 11 λεωφορεία με πινακίδες και λειτουργικά έξοδα μόνο των λεωφορείων από 138 μέχρι 250 ευρώ το μήνα το κάθε αυτοκίνητο μόνο για τα ασφάλιστρα».

Ως προς την πρόσφατη Κοινή Υπουργική Απόφαση για οικονομική ενίσχυση του κλάδου (βλ. σχετικό δημοσίευμα στην ίδια σελίδα), ο Δημήτρης Δολιανίτης αποκαλύπτει το παρασκήνιο και καταγράφει το ημερολόγιο γεγονότων ως εξής: «στις 30 Αυγούστου του ’20 υπογράφηκε μία Υπουργική Απόφαση με την οποία θα παίρναμε αποζημίωση εμείς (τουριστικά λεωφορεία), τα ΚΤΕΛ και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Υποβάλαμε τα χαρτιά μας δύο φορές προς την οικεία Περιφερειακή Διεύθυνση Τουρισμού, για να πάρουμε την επιδότηση 3.600 ευρώ ανά λεωφορείο μέχρι 50 θέσεις και 2.400 ευρώ για λεωφορείο μέχρι 30 θέσεις, αλλά τώρα βγήκε μία καινούργια Υπουργική Απόφαση, με την οποία ζητούν να υποβάλουμε πάλι τα δικαιολογητικά μας, για να πάρουμε αυτή την αποζημίωση».


Βρείτε τα τελευταία νέα της Κομοτηνής, της Ροδόπης και της Θράκης ευρύτερα
στο Google News του www.xronos.gr

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Άραγε αισθάνονται ικανοποιημένοι και ευχαριστημένοι με τις συμπεριφορές που επέδειξαν οι συνδικαλιστές στην  κατάθεση στεφάνων,  τιμώντας την εργατική πρωτομαγιά στην πόλη μας;