fbpx Yancho Yanev: Ζούμε κι εμείς κι εσείς σε απομακρυσμένες περιοχές, που αντιμετωπίζουν προβλήματα
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Τετάρτη, 12 Δεκεμβρίου, 2018 - 10:00
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΧΑΣΚΟΒΟ ΣΤΟΝ "Χ"

Yancho Yanev: Ζούμε κι εμείς κι εσείς σε απομακρυσμένες περιοχές, που αντιμετωπίζουν προβλήματα

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Επιμελητήρια
Βουλγαρία

Ένας γνώστης του επιχειρείν στην Βουλγαρία μιλάει για κάθετο άξονα, σιδηροδρομική (μη) σύνδεση, παραεμπόριο, κοινωνική οικονομία

Διονύσης Βοργιάς

Με έναν γνώστη του επιχειρείν της γείτονος Βουλγαρίας συνομίλησε ο "Χ". Πρόκειται για τον Yancho Yanev πρόεδρο του Βιομηχανικού - Εμπορικού Επιμελητηρίου Χάσκοβο Βουλγαρίας, ο οποίος βρέθηκε στην Κομοτηνή προχθές, προκειμένου να παραστεί στην παρουσίαση διακρατικού προγράμματος, με εταίρο και το Επιμελητήριο στο οποίο τελεί πρόεδρος, και στόχο την ενίσχυση της κοινωνικής οικονομίας.

"Επιχειρούμε να δώσουμε τις δυνατότητες στους φορείς και από τις δύο πλευρές των συνόρων, να αναδείξουμε το ενδιαφέρον για την κοινωνική επιχειρηματικότητα, να επιτευχθεί πρόοδος στην κοινωνική οικονομία", είπε για το πρόγραμμα και εξήγησε "μεγάλο μέρος του κόσμου προσδοκά από το έργο να υπάρξουν απτά αποτελέσματα - τον προηγούμενο μήνα είχαν έρθει ομάδες από την Βουλγαρία, για να δουν καλές πρακτικές από ΚοινΣΕπ στην Ελλάδα".

Σε ένα ευρύτερο σχόλιό του διαπίστωσε "ζούμε κι εμείς κι εσείς σε απομακρυσμένες περιοχές, που αντιμετωπίζουν μία σειρά από προβλήματα που θα έλεγα πως είναι κοινά. Πρέπει να δούμε πως θα μπορέσουμε να ενθαρρύνουμε τον κόσμο να ασχοληθεί με ζητήματα που μπορούν να προσδώσουν στην κοινωνική οικονομία".


Ναι στη διέλευση λεωφορείων από τον κάθετο άξονα 
Στάσιμη παραμένει η υπόθεση διέλευσης βαρέων οχημάτων μέσω της Νυμφαίας, πέντε χρόνια μετά, την ίδια στιγμή που οι Βούλγαροι τουρίστες προσεγγίζουν τις παραλίες του νομού μας και με λεωφορεία, όπως είχε καταγράψει ο "Χ" το καλοκαίρι. Έκτοτε ουδέν νεότερο αναφορικά με την είσοδο/έξοδο τουριστικών λεωφορείων από τα σύνορα Ροδόπης-Βουλγαρίας. Σε σχετικό ερώτημα του "Χ" ο πρόεδρος διαπιστώνει "ένα ιδιαίτερα επίκαιρο ζήτημα, το οποίο έχει συζητηθεί κατ' επανάληψη στην Βουλγαρία.

Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα επίπονο ζήτημα, γιατί έχουμε καταβάλει μία σειρά προσπαθειών, κατόπιν συναντήσεων και με ελληνικούς φορείς, στην κατεύθυνση οχλήσεων προς τα κεντρικά υπουργεία, για την διάνοιξη του άξονα στα τουριστικά λεωφορεία". Κατά τον πρόεδρο δεν υπάρχει κάποια εξέλιξη "δυστυχώς", όπως λέει, "στα κεντρικά σημεία λήψης αποφάσεων για την ενίσχυση του διεθνούς αυτού κάθετου άξονα που ενώνει την Βαλτική θάλασσα με το Αιγαίο. Έχουμε καταβάλει σοβαρές προσπάθειες για να ανοίξει ο δρόμος για λεωφορεία, αλλά μέχρι στιγμής δεν υπάρχει ανταπόκριση".

Άξονας στρατηγικής σημασίας για το εμπόριο
Εξήγησε, κατόπιν, πως "σε πρωθυπουργικό επίπεδο υπάρχουν συζητήσεις ακόμη και για τη διάνοιξη νέων αξόνων", ωστόσο "αυτό το θέμα (σ.σ. για τα λεωφορεία) έχει παραμείνει αυτή την στιγμή στα αζήτητα". Τόνισε όμως "ο άξονας αυτός είναι στρατηγικής σημασίας και φέρει προστιθέμενη αξία στις περιοχές, βρίσκεται στην άκρη και δεν ασχολείται κανείς με το επίκαιρο ζήτημα" εξηγώντας "η επιχειρηματικότητα ψάχνει πάντα τον πιο σύντομο δρόμο και το πιο μικρό κόστος". Ζήτησε, μάλιστα, περαιτέρω διαπλάτυνση του άξονα, για να περάσουν και βαρέα οχήματα ώστε "να διευκολύνει την εμπορική μεταφορά".

Όλα τα παραπάνω βεβαίως ισχύουν όχι μόνο αναίτια, αλλά και ενάμιση χρόνο από την παρουσία του υπουργού Χρ. Σπίρτζη στην περιοχή, όταν κι ο ίδιος παραδέχθηκε πως ο δρόμος έχει σχεδιαστεί και για βαρέα οχήματα, σημειώνοντας ότι τα ζητήματα έχουν μπει σε μία σειρά για να αντιμετωπιστούν.

Να ενωθούν σιδηροδρομικά οι δύο χώρες
Ο πρόεδρος ανέδειξε επίσης πως λίγοι γνωρίζουν ότι λίγο πριν την Μακάζα φτάνει η σιδηροδρομική γραμμή της Βουλγαρίας. "Ο σιδηρόδρομος της Βουλγαρίας απέχει 20 χιλιόμετρα από τα σύνορα κι άλλο τόσο απέχει της Κομοτηνής, άρα μιλάμε συνολικά για περίπου 40 χιλιόμετρα μόνο κατασκευής που θα έπρεπε να γίνουν, για να υπάρχει και σιδηροδρομική σύνδεση", είπε και κατήγγειλε πως και σε αυτό το σημείο "υπάρχει σιωπή". "Είναι ένα πολύ σημαντικό ερώτημα και για την Κομοτηνή και για το Χάσκοβο", είπε.

Να επιληφθούν οι αρχές για το παραεμπόριο
Ο "Χ" ζήτησε και το σχόλιο του πρόεδρου αναφορικά με το παραεμπόριο, εν γνώσει ότι το Χάσκοβο δεν είναι όμορος νομός με τη Ροδόπη. Αυτό επικαλέστηκε και ο πρόεδρος στην απάντησή του "επειδή το Χάσκοβο δεν είναι όμορος νομός δεν έχουμε συγκεκριμένα στοιχεία, άρα δεν μπορώ να γνωρίζω σε ποιο βαθμό αυτό συνιστά παράνομη εμπορική δραστηριότητα". Παρόλα αυτά, πρόσθεσε, "θα πρέπει και από τις δύο πλευρές να ενισχυθούν οι τελωνειακές αρχές για να καταπολεμηθεί το παραεμπόριο, πάντα χρειάζονται δύο πλευρές σε αυτά".

Τέλος, άξιο αναφοράς είναι πως μόνο για το χρονικό διάστημα Μάιος - Οκτώβριος 2018 από το Συνοριακό Σημείο Διέλευσης Νυμφαίας πραγματοποίησαν είσοδο στην χώρα μας 1.463.879 άτομα, αριθμός που αποδεικνύει την αυξημένη χρήση του δρόμου, αλλά 'κρύβει' και την ευκαιρία για ευόδωση του παραεμπορίου.

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Όποιος δεν θέλει να ζυμώσει σε αυτή τη χώρα δέκα μέρες κοσκινίζει. Και όταν δεν έχεις και το απαιτούμενο αλεύρι για τη ζύμη, καλύτερα να μην κάνεις τίποτα, γιατί εκτίθεσαι τελικά.