ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Πέμπτη, 22 Νοεμβρίου, 2018 - 10:00
ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS+

Ρομποτική και συνεργασία στο 1ο Γυμνάσιο Κομοτηνής

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
1ο Γυμνάσιο Κομοτηνής
Ρομποτική
Erasmus+

Πενθήμερο δράσεων, επισκέψεων, συνεργασιών, σημαντικές εμπειρίες για τους μαθητές του σχολείου

Στο πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο "Through Robotics and Collaboration to the successful people of the 21st Century / Μέσα από τη Ρομποτική και την Συνεργασία η επιτυχία των πολιτών του 21ου Αιώνα", το πενθήμερο Δευτέρα 8 Νοεμβρίου με Παρασκευή 12 Νοεμβρίου.

Την Δευτέρα, οι Έλληνες μαθητές μίλησαν στους φιλοξενούμενους για τους διαγωνισμούς ρομποτικής που λαμβάνουν χώρα κάθε χρόνο στην Ελλάδα (FLL και WRO), καθώς και για τις εμπειρίες τους από την συμμετοχή τους σε αυτούς σε παλαιότερα έτη.

Επίσης, έγινε μια αναλυτική παρουσίαση για το πακέτο εκπαιδευτικής ρομποτικής LEGO MINDSTORMS (τόσο για την γλώσσα όσο και για τα υλικά), που οι Έλληνες μαθητές χρησιμοποιούν. Το απόγευμα οι μαθητές και οι καθηγητές επισκέφθηκαν το εργοστάσιο της PRISMA ELECTRONICS στην Αλεξανδρούπολη όπου τους μίλησαν για την πρωτοποριακή εφαρμογή LAROS που αναπτύσσει η εν λόγω εταιρεία, με εφαρμογές στο χώρο της ναυτιλίας.

Την Τρίτη, οι μαθητές χωρίστηκαν σε μικτές ομάδες, αφού πρώτα οι Έλληνες μαθητές παρουσίασαν το θέμα το φετινού διαγωνισμού FLL (Διάστημα) και ενημέρωσαν τους φιλοξενούμενους για τους κανονισμούς που διέπουν τον συγκεκριμένο διαγωνισμό και τα διάφορα μέρη του. Η κάθε ομάδα ανέλαβε ένα διαφορετικό κομμάτι της ρομποτικής αποστολής και ανέλαβε να συναρμολογήσει τα σχετικά κομμάτια και να εξηγήσει την αποστολή στους υπόλοιπους μαθητές. Μετά το μεσημέρι οι μαθητές και οι καθηγητές επισκέφθηκαν τους Robospecialists,  στην Ξάνθη, μια ομάδα ρομποτικής η οποία μεταξύ άλλων αναλαμβάνει την διοργάνωση τοπικών διαγωνισμών και την υποστήριξη ελληνικών αποστολών σε διαγωνισμούς του εξωτερικού. Έπειτα, στο εργαστήριο ρομποτικής του Τμήματος Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, οι φοιτητές τους έδειξαν και τους μίλησαν για ορισμένες από τις εργασίες τους.

Την Τετάρτη, το πρωί οι μαθητές και οι καθηγητές επισκέφτηκαν την Καβάλα, όπου διοργανώθηκε το 9ο Φεστιβάλ Πληροφορικής. Έγινε ξενάγηση στα πολλά τεχνολογικής φύσεως εκθέματα. Ακολούθησε επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων και στο Αρχαίο Θέατρο.

Την Πέμπτη, οι μαθητές, και πάλι στις ομάδες τους, είχαν τον χρόνο να περάσουν από την θεωρία στην πράξη και να ξεκινήσουν την κατασκευή των ρομπότ για τα οποία είχαν συζητήσει την Τρίτη. Τελικώς, λόγω ορισμένων τεχνικών προβλημάτων, λίγες ομάδες κατάφεραν να σημειώσουν πρόοδο, και παρουσίασαν την δουλειά τους στους συμμαθητές τους στο τέλος της συνάντησης. Στη συνέχεια οι Έλληνες μαθητές είχαν οργανώσει αποχαιρετιστήριο πάρτι στο  χώρο του σχολείου. Εκεί η σχολική χορωδία τραγούδησε και η χορευτική ομάδα παρουσίασε διάφορους ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς.

Την Παρασκευή, κατά την επίσκεψη στα κεντρικά της EduAct, στην Θεσσαλονίκη, εταιρεία που διοργανώνει τον διαγωνισμό FLL στην Ελλάδα, οι ομάδες των μαθητών μπόρεσαν, με την καθοδήγηση του προσωπικού, να συνεχίσουν και να ολοκληρώσουν την δουλειά επάνω στην πίστα, τόσο από άποψη κατασκευής όσο και προγράμματος. Έγινε παρουσίαση για το Robotgame (μέρος του διαγωνισμού) και έπειτα οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες, εργάστηκαν πάνω σε μια κατασκευή που αποτελούσε μέρος του φετινού διαγωνισμού. Ακολούθησε μια παρουσίαση για το STEM Education (Science, Technology, Engineering, Mathematics).

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Σαφώς είναι δύσκολο για τη χώρα μας,  να αντιπαρατεθεί βασιζόμενη μόνο σε λογικά επιχειρήματα, η στην ανύπαρκτη  διπλωματική στήριξη από τους συμμάχους, με το υπάρχον διεθνές σκηνικό,   έναντι της Τουρκίας.