fbpx Το πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων τελείωσε, αλλά τώρα τι θα γίνει;
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Παρασκευή, 20 Σεπτεμβρίου, 2019 - 10:00
ΜΕΤΑ ΤΟ ΠΕΜ, ΤΙ;

Το πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων τελείωσε, αλλά τώρα τι θα γίνει;

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Άννα Φραγκουδάκη

Ορατή η ανάγκη συνέχισής του, αλλά με άλλες προϋποθέσεις

Θανάσης Τσολάκης

Μία ακόμη εκδήλωση απομένει –και αυτή θα γίνει στην Αθήνα- για να πέσει οριστικά η αυλαία του Προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων (ΠΕΜ), που «έτρεξε» στη Ροδόπη για 22 ολόκληρα χρόνια. Η ιδέα που είχε γεννηθεί κάποτε στο μυαλό του Γιώργου Παπανδρέου μπήκε πλέον στο χρονοντούλαπο, όμως όσοι παρακολούθησαν την αποχαιρετιστήρια για το πρόγραμμα ομιλία στην Κομοτηνή, σίγουρα διαπίστωσαν την ανάγκη συνέχισής του με κάποιον τρόπο.

Πριν την έναρξη του ΠΕΜ μόνο το 35% των μουσουλμανόπαιδων στη Ροδόπη ολοκλήρωνε την εννιάχρονη εκπαίδευση (τελείωνε το Γυμνάσιο, δηλαδή) και ειδικότερα στα κορίτσια το ίδιο ποσοστό έφτανε μόλις στο 20%. Σήμερα, το 80% των παιδιών ολοκληρώνει την εννιάχρονη εκπαίδευση και το ποσοστό αυτό έχει εξισωθεί ανάμεσα στα αγόρια και τα κορίτσια. 

Επίσης, σήμερα πλέον περίπου 500 παιδιά από τη μειονότητα κάθε χρόνο εισέρχονται στην Ανώτατη Εκπαίδευση (εννοείται σε ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα).

Άννα Φραγκουδάκη: «Πρέπει να γίνουν καινούργια πράγματα»
Ο ένας από τους δύο ιθύνοντες νόες του ΠΕΜ, η Άννα Φραγκουδάκη χαρακτήρισε το ΠΕΜ ως «θαύμα», αλλά σημείωσε ότι τώρα πλέον «πρέπει να γίνουν εντελώς καινούργια πράγματα» - άποψη που ασπάζεται και η Θάλεια Δραγώνα που έχοντας συνδέσει ευθέως το όνομα της με το πρόγραμμα και το χαρακτηρίζει ως «το έργο της ζωής της» παρατηρεί ότι: «Από δω και πέρα πρέπει να σκεφτεί το υπουργείο τι θέλει να κάνει. 

Δεν μπορεί να κάνει το ίδιο, δεν μπορεί να κάνει copy & paste. Πρέπει να σκεφτεί τι είναι αυτό που χρειάζεται η μειονότητα, να σχεδιάσει μαζί με τη μειονότητα», ωστόσο το μείζον ερώτημα παραμένει: «Υπάρχει όντως η πρόθεση συνέχισης του προγράμματος από πλευράς υπουργείου;».

Ξεκάθαρη απάντηση δεν υπάρχει προς το παρόν, πέρα από την  αίσθηση της κας Φραγκουδάκη ότι «το υπουργείο κάτι θα κάνει γιατί αυτά είναι ευρωπαϊκά χρήματα, και μάλιστα πολλά» και κανείς υπουργός δεν θέλει να τα χάσει.

Σε κάθε περίπτωση όμως, αν τελικά δοθεί μία κάποιου είδους συνέχεια στο ΠΕΜ, αυτή θα πρέπει να γίνει «με μία εξέλιξη δηλαδή βάζοντας άλλες βάσεις και ξεκινώντας από δεδομένα και εμπειρίες που αποκτήθηκαν από την προηγούμενη φάση του προγράμματος» όπως παρατήρησε η αντιπρύτανης Φοιτητικής Μέριμνας & Ακαδημαϊκών Υποθέσεων του ΔΠΘ Ζωή Γαβριηλίδου, η οποία μάλιστα έχει εργαστεί για το ΠΕΜ στο παρελθόν αποκομίζοντας «ένα από τα πιο δημιουργικά ταξίδια της».

Παράλληλα, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και η παρατήρηση του συντονιστή Μειονοτικής Εκπαίδευσης Βασίλη Συμεωνίδη ότι «τέτοια προγράμματα προσφέρουν και βοηθάνε αρκεί να οργανώνονται και να διαμορφώνονται με βάση τους τοπικούς παράγοντες – να λαμβάνεται υπόψη η άποψη των τοπικών παραγόντων και εκπαιδευτικών φορέων».

Πάντως σε τοπικό επίπεδο πρέπει να θεωρείται δεδομένη η βούληση της τοπικής αυτοδιοίκησης και των δύο βαθμών να στηρίξουν μία συνέχιση του προγράμματος, αφού έτσι δήλωσαν τόσο ο αντιπεριφερειάρχης Ροδόπης Νίκος Τσαλικίδης, όσο και ο δήμαρχος Κομοτηνής Γιάννης Γκαράνης.

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Μόνο σε μια κατ'επίφαση  δημοκρατία μπορεί το ανώτατο δικαστήριο,  να εκχωρεί το δικαίωμα της τελικής απόφασης για την τύχη της Αγίας Σοφίας,  το αν θα μετατραπεί σε τζαμί,  στον πρόεδρο της χώρας.