fbpx Πώς να δημιουργήσουν επώνυμα αγροτικά προϊόντα έμαθαν παραγωγοί της Ροδόπης
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Πέμπτη, 19 Απριλίου, 2018 - 10:00
ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ "ΕΞΕΛΙΞΗ" ΣΤΗΝ ΚΟΜΟΤΗΝΗ

Πώς να δημιουργήσουν επώνυμα αγροτικά προϊόντα έμαθαν παραγωγοί της Ροδόπης

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Τράπεζα Πειραιώς
Επιχειρηματικότητα
Σεμινάριο

Στοχευμένη η εισήγηση της Έφης Λαζαρίδου, ανέδειξε την σημασία του να δώσουν οι Έλληνες παραγωγοί υπεραξία στο προϊόν τους

Διονύσης Βοργιάς

Το Κέντρο Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας Εξέλιξη, μέλος του Ομίλου Τράπεζας Πειραιώς, διοργάνωσε χθες Τετάρτη 18 Απριλίου στην Κομοτηνή, το σεμινάριο "Δημιουργώντας επώνυμα αγροτικά προϊόντα". Το πρόγραμμα, που διεξήχθη τις ώρες 10:00-16:00 στον 1ο όροφο του καταστήματος της Τράπεζας Πειραιώς (Λεωφόρος Ηρώων 9 & Χαριλάου Τρικούπη), απευθυνόταν τόσο σε νέους αγρότες που θέλουν να ξεκινήσουν την παραγωγή των προϊόντων τους, όσο και σε υφιστάμενους που θέλουν να αναπτύξουν τα προϊόντα τους και να τα κάνουν επώνυμα, προσβλέποντας σε μία καλύτερη θέση στην αγορά, καθώς και σε μέλη αγροτικών συνεταιρισμών και αγροτικών οργανώσεων.
Στόχος του σεμιναρίου ήταν η κατανόηση και εξοικείωση, με τρόπο απλό και πρακτικό, των τεχνικών που είναι απαραίτητες για τη δημιουργία και προώθηση επώνυμων αγροτικών προϊόντων.

Με τη συμμετοχή τους στο σεμινάριο, οι αγρότες που το παρακολούθησαν έμαθαν πώς να αξιοποιήσουν τα πλεονεκτήματα που έχουν τα επώνυμα προϊόντα έναντι των ανώνυμων (χύμα) στην αγροδιατροφική αγορά, πώς να "χτίσουν" την ταυτότητα του προϊόντος τους με τρόπο στρατηγικό, λαμβάνοντας υπόψη τα ποιοτικά χαρακτηριστικά τόσο του ίδιου προϊόντος, όσο και της αγοράς στην οποία απευθύνεται, πώς να εκμεταλλευτούν επιχειρηματικά την ταυτότητα του προϊόντος για την προώθησή του σε συγκεκριμένες αγορές, οι οποίες κρίνονται κατάλληλες. Στο τέλος πήραν κι από ένα πιστοποιητικό παρακολούθησης, συνοδευόμενο από χρήσιμο εκπαιδευτικό υλικό.


"ΕΞΕΛΙΞΗ" ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥΣ
Το Κέντρο Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας Εξέλιξη είναι πιστοποιημένο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης, το οποίο παρέχει εκπαιδευτικά προγράμματα που ενδυναμώνουν τις επιχειρηματικές ικανότητες και παρέχουν επικαιροποιημένες γνώσεις, πληροφόρηση, καθοδήγηση και δικτύωση στους αγρότες. Λαμβάνοντας υπ’ όψη τις καθημερινές απαιτήσεις των αγροτικών εργασιών, την εποχικότητα των καλλιεργειών και τον περιορισμένο διαθέσιμο χρόνο των αγροτών και επιχειρήσεων, έχει σχεδιάσει σύγχρονα προγράμματα μικρής διάρκειας και προσιτού κόστους, τα οποία εμπλουτίζονται συνεχώς, ακολουθώντας τις τάσεις του αγροτικού επιχειρείν. 


Η θεματολογία των προγραμμάτων περιλαμβάνει: Επιχειρηματικό σχεδιασμό, διαπραγματεύσεις, εξαγωγές φρέσκων φρούτων και λαχανικών, εμπόριο και κανάλια διανομής, οργάνωση και διαχείριση αγροτικών οργανώσεων, πιστοποιήσεις και επιχειρηματικά οφέλη, φορολογικά θέματα.


ΥΠΕΡΑΞΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΡΑΓΩΓΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΟΥ
Από άκρη σε άκρη της Ελλάδας έχει "ταξιδέψει" το εν λόγω σεμινάριο, με ευρεία ανταπόκριση, όπως μας είπε η εισηγήτρια Έφη Λαζαρίδου: "Ειδικά αυτή η ενότητα που αφορά στη δημιουργία επώνυμων προϊόντων έχει πάρα πολύ μεγάλη απήχηση. Έχουμε ξεπεράσει τα είκοσι σεμινάρια σε όλη την Ελλάδα, από την Ορεστιάδα μέχρι την Κρήτη και από την Σάμο μέχρι τη Ζάκυνθο".


Όπως σημείωσε και στην παρουσίασή της, τα επώνυμα προϊόντα δίνουν υπεραξία για τον παραγωγό και - εντέλει - για τον ίδιο του τον τόπο. "Το ενδιαφέρον τα τελευταία χρόνια είναι πολύ μεγάλο για την ανάπτυξη επώνυμων προϊόντων, γιατί αυτά τα προϊόντα μπορούν να δώσουν υπεραξία τόσο στους ίδιους τους παραγωγούς όσο και στον τόπο τους και γενικότερα στην Ελλάδα. Γι' αυτό το τελευταίο διάστημα έχει αναπτυχθεί μία εκτενής συζήτηση για το πώς δημιουργεί κάποιος ένα επώνυμο προϊόν, δηλαδή πώς φεύγει από το μοντέλο παράγω κι εμπορεύομαι χύμα, στο παράγω κάτι με προστιθέμενη αξία και με διαφορετικότητα, το οποίο μπορεί να σταθεί επάξια απέναντι σε άλλα ανταγωνιστικά προϊόντα". 


Τόνισε μάλιστα σε άλλο σημείο του λόγου της ότι βλέπει "μεγαλύτερη διάθεση των παραγωγών να σχεδιάσουν, σε επίπεδο στρατηγικό, γιατί πάντα συμβουλεύω να μην ξεκινάμε την υλοποίηση πραγμάτων, πριν σχεδιάσουμε, δηλαδή πριν σκεφτούμε καλά τί είναι αυτό που θέλουμε να παράξουμε και σε ποιούς απευθύνεται. 


Είναι πολύ σημαντικό να έχουμε στο μυαλό μας τους τελικούς καταναλωτές, δηλαδή τις ανάγκες και τις επιθυμίες τους". Το συμπέρασμα στο οποίο κατέληξε είναι πως "μόνο έτσι μπορούμε να φτιάξουμε ένα προϊόν προσαρμοσμένο στις ανάγκες, κι αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα".
 

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Πόσο δύσκολο άραγε είναι να υπάρχει άμεση συνεργασία και ενημέρωση,  του υπουργείου Υγείας, του ΕΟΔΥ,  των περιφερειακών διευθύνσεων υγείας, αλλά και  των νοσοκομείων,  ώστε να γνωρίζει ξεκάθαρα ο καθένας πο