fbpx Πορεία έκαναν εκπαιδευτικοί στην Κομοτηνή
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Πέμπτη, 14 Μαΐου, 2020 - 10:00
ΝΑΙ ΣΤΙΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΚΑΘΑΡΙΣΤΡΙΩΝ - ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΚΑΜΕΡΕΣ

Πορεία έκαναν εκπαιδευτικοί στην Κομοτηνή

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Τρεις Ιεράρχες
Σύλλογος Εκπαιδευτικών Περιφερειακής Ενότητας Ροδόπης
ΕΛΜΕ Ροδόπης

Συμβολική κατάληψη από τον σύλλογο εκπαιδευτικών «οι Τρεις Ιεράρχες» στην Διεύθυνση Εκπαίδευσης

«Στο σχολείο των αναγκών, των δικαιωμάτων, των παιδιών, δεν χωράνε κάμερες» έγραφε το πανό της χθεσινής διαμαρτυρίας εκπαιδευτικών στην Κομοτηνή. Πιο συγκεκριμένα, τις πρωινές ώρες, εκπαιδευτικοί-μέλη του συλλόγου εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ν. Ροδόπης «οι Τρεις Ιεράρχες», με τη στήριξη της ΕΛΜΕ Ροδόπης και της ΑΔΕΔΥ Ροδόπης, πραγματοποίησαν συμβολική κατάληψη της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, ενώ η παράσταση διαμαρτυρίας τους έλαβε μετά τη μορφή πορείας προς το δημαρχείο Κομοτηνής.

Σύμφωνα με ανακοίνωση των «Τριών Ιεραρχών» οι βασικές διεκδικήσεις του συλλόγου είναι οι εξής:

  • Αύξηση τώρα της χρηματοδότησης της δημόσιας εκπαίδευσης.
  • 20 μαθητές ανά τάξη στο δημοτικό σχολείο, 15 στο νηπιαγωγείο, σχέση 2 εκπαιδευτικών προς 22 μαθητές στο μειονοτικό δημοτικό σχολείο. 
  • Καθολική εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής - εκπαίδευσης.     
  • Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών - μόνιμη εργασία η μόνη σχέση εργασίας στο δημόσιο σχολείο. Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών για κάλυψη κάθε εκπαιδευτικού έργου.
  • Μονιμοποίηση των καθαριστριών των δημόσιων σχολείων - Μόνιμες προσλήψεις επιπλέον προσωπικού συντήρησης και καθαρισμού. 
  • ΟΧΙ στις κάμερες στα σχολεία. Κατ’ οίκον διδασκαλία σε μαθητές που αδυνατούν να έρθουν σχολείο – συνέχιση και επέκταση του κεντρικού προγράμματος μαθημάτων από την εκπαιδευτική τηλεόραση.

«Αντιεκπαιδευτικό» το νομοσχέδιο

Με απόφασή τους οι «Τρεις Ιεράρχες» καταγγέλλουν «την κυβέρνηση της ΝΔ και τις επιδιώξεις της που στρέφονται ενάντια στη δημόσια εκπαίδευση και τις ανάγκες και δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών».

Αναλυτικά, αναφέρουν:

«Είναι δεδομένη η κάθετη αντίθεσή μας στη νέα τροπολογία περί βιντεοσκόπησης του μαθήματος στις τάξεις που σημειώνουμε πως κατατέθηκε και ψηφίστηκε τελευταία στιγμή βιαστικά και ουσιαστικά εν κρυπτώ σε άσχετο νομοσχέδιο ακριβώς γιατί αντίκειται σε κάθε παιδαγωγική αρχή, ευτελίζει και υποβαθμίζει την εκπαιδευτική διαδικασία και παραβιάζει κάθε αρχή ασφάλειας των προσωπικών δεδομένων, ενώ προσβάλλει βάναυσα την προσωπικότητα των μαθητών και εκπαιδευτικών εισάγοντας την παρακολούθησή - επιτήρησή τους από την εργοδοσία. Η τροπολογία δεν πρέπει να εφαρμοστεί και δε υπάρξει εκπαιδευτικός που θα συναινέσει στην εφαρμογή της.

Είναι δεδομένη η κάθετη αντίθεσή μας στο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης που συνοπτικά:

  • αυξάνει τον αριθμό μαθητών στο τμήμα ενάντια σε κάθε παιδαγωγική λογική (και μάλιστα στο περιβάλλον της επιδημίας!) ενάντια στις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και μόνο για δημοσιονομικούς λόγους. Περικόπτει θέσεις εργασίας απολύοντας ουσιαστικά μέρος των αναπληρωτών.
  • σχολειοποιεί το νηπιαγωγείο με κατακερματισμό του σε διακριτά αντικείμενα  και καταπατά έτσι τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας του που είναι η μάθηση διαμέσου του παιχνιδιού και της οργάνωσης της διδασκαλίας σε κέντρα ενδιαφέροντος υπό την μορφή σχεδίων εργασίας και διαθεματικών δραστηριοτήτων.
  • επαναφέρει την τρομοκρατική αξιολόγηση - χειραγώγηση - κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών και επιβάλλει ποινές σε αναπληρωτές. 
  • αυξάνει τους εξεταστικούς και κοινωνικούς φραγμούς και εισάγει ιδιωτικά και οικονομικά κριτήρια και τη γενικότερη φιλοσοφία του σχολείου της αγοράς στο δημόσιο σχολείο 
  • δε λύνει κανένα πρόβλημα χρηματοδότησης και υποδομών της δημόσιας εκπαίδευσης και όλων των σχολείων αλλά αντίθετα εισάγει περαιτέρω διαφοροποίηση με νέο πλαίσιο Πειραματικών και Πρότυπων και τη παρέμβαση τοπικών παραγόντων στο δημόσιο σχολείο. 
  • Το νομοσχέδιο προετοιμάζει ένα σχολείο φτωχό, συρρικνωμένο και υποβαθμισμένο  όπου οι Σύλλογοι διδασκόντων θα καλούνται επιτηρούμενοι και αξιολογούμενοι να διαχειριστούν την ένδεια αναζητώντας χορηγούς για τη λειτουργία μεγαλύτερων τμημάτων με χειρότερου όρους. 

Το νομοσχέδιο χειροτερεύει τους όρους της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ανοίγει το δρόμο για την παραπέρα απαξίωση του Δημόσιου Σχολείου. Διατηρεί και επεκτείνει τα μνημόνια διαρκείας στη δημόσια εκπαίδευση χτίζοντας επάνω στο νομοθετικό πλαίσιο όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων και προσαρμόζοντας το επί τα χείρω».

Στήριξη από την ΑΔΕΔΥ

Με ανακοίνωσή της η Εκτελεστική Γραμματεία του Ν.Τ. ΑΔΕΔΥ Ροδόπης, «καταγγέλλει τις ενέργειες της κυβέρνησης που αφορούν την κατάθεση στη βουλή για ψήφιση του νέου πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία, που πραγματοποιήθηκε εν μέσω πανδημίας και με εντελώς αντιδημοκρατικό τρόπο και κατά γενική ομολογία κρίνεται αντιεκπαιδευτικό, αφού μεταξύ άλλων αυξάνει τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα, επαναφέρει την τρομοκρατική αξιολόγηση - χειραγώγηση, ενισχύει την ελαστική εργασία στην εκπαίδευση και δε λύνει τα προβλήματα χρηματοδότησης και υποδομών της δημόσιας εκπαίδευσης».

Καταγγέλλει, επίσης «τη νέα τροπολογία που ψηφίστηκε βιαστικά, αιφνιδιαστικά και εκπρόθεσμα σε άσχετο νομοσχέδιο του Υπουργείου Μετανάστευσης και προβλέπει τη ζωντανή μετάδοση του μαθήματος, παραβιάζοντας τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών, καθώς και τις αρχές που διέπουν την ίδια την παιδαγωγική διαδικασία και αντίκειται σε κάθε παιδαγωγική αρχή».

Οι διεκδικήσεις της ΑΔΕΔΥ Ροδόπης:

Να αποσυρθεί το αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία.
Να μην εφαρμοστεί η τροπολογία Κεραμέως για την ζωντανή μετάδοση του μαθήματος.
Να ληφθούν άμεσα ουσιαστικά μέτρα υγιεινής και ασφάλειας σε όλα τα σχολεία.
Να αυξηθεί η χρηματοδότηση των σχολείων από τον κρατικό προϋπολογισμό. 

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Την ώρα που το Oruc Reis  παίζει κυριολεκτικά με τα νεύρα και την υπομονή όλων των Ελλήνων,  πλησιάζοντας  απειλητικά προς το Καστελόριζο,  εμείς προσπαθούμε να κρατήσουμε τους …χορούς αμείωτους.