ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Παρασκευή, 8 Φεβρουαρίου, 2019 - 10:00
ΜΕΣΩ ΚΟΙΝΟΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΜ-Θ

Πενήντα παιδιά με αναπηρία δέχονται εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
6ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής
ΑμΕΑ
Χρηματοδότηση

Αφορά σε 13 μαθητές της Ροδόπης, το πρόγραμμα έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση μέχρι και το 2020-21

Διονύσης Βοργιάς

Την εξειδικευμένη υποστήριξη που χρειάζονται, δέχονται 50 παιδιά με αναπηρία και ειδικές ανάγκες σε Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, εκ των οποίων 13 στο νομό Ροδόπης. Το πρόγραμμα "τρέχει" από την σχολική χρονιά 2015-2016 κι έχει εξασφαλισμένη κοινοτική χρηματοδότηση, μέσω της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, μέχρι τουλάχιστον το έτος 2020-2021. 

Σε ένα από τα σχολεία όπου εφαρμόζεται το πρόγραμμα, συγκεκριμένα το 6ο Δημοτικό Κομοτηνής, βρέθηκε χθες Πέμπτη 7/2 ομάδα μελέτης της Ευρωπαϊκής Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής. Έτσι, μαζί με τους ανθρώπους της αποστολής, ενημερώθηκε και ο "Χ" από την Χριστίνα Ταβουλτσίδου, για το πρόγραμμα, που στόχο έχει την ουσιαστική ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα και την διαρκή υποστήριξη στην εκπαιδευτική διαδικασία των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. 

Ως "μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες" θεωρούνται όσοι για ολόκληρη ή ορισμένη περίοδο της σχολικής τους ζωής εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας αισθητηριακών, νοητικών, γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων, ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών, οι οποίες, σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση, επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και μάθησης.

Στο πλαίσιο του προγράμματος προσλαμβάνονται οι απαραίτητοι αναπληρωτές ειδικού βοηθητικού προσωπικού (ΕΒΠ) για την εξυπηρέτηση των μαθητών που αδυνατούν να αυτοεξυπηρετηθούν καθώς και οι απαραίτητοι αναπληρωτές ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού (ΕΕΠ) (ΠΕ25 - Σχολικοί νοσηλευτές) για όσους μαθητές χρήζουν σχετικής υποστήριξης. Για κάθε σχολική χρονιά εξυπηρετούνται κατά μέσο όρο 50 μαθητές όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων σε περίπου 50 σχολικές μονάδες της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης (η αναλογία είναι 1 μαθητής για κάθε ειδικό βοηθητικό προσωπικό).

"Οι συνάδελφοι είναι με τα παιδιά σε όλο το διδακτικό ωράριο", πληροφόρησε χαρακτηριστικά ο προϊστάμενος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ν. Ροδόπης Μαρίνος Κωνσταντινίδης, ο οποίος χαρακτήρισε το πρόγραμμα σημαντικό, γιατί "τα παιδιά βοηθούνται πάρα πολύ, τονώνεται η αυτοπεποίθησή τους και μπορούν να συμμετέχουν ισότιμα σε όλες τις δραστηριότητες του σχολικού προγράμματος. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που το έργο θα συνεχιστεί και τα υπόλοιπα χρόνια". Συγχρόνως, ενημέρωσε τους ακροατές, ότι 'τρέχει' και η παράλληλη στήριξη, με πόρους του ελληνικού κράτους.

Ο συν-εισηγητής της μελέτης και πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ) Ιωάννης Βαρδακαστάνης, από πλευράς του, εξήγησε ότι ζητούμενο είναι, όταν λήξει το ευρωπαϊκό πρόγραμμα, το ελληνικός κράτος να αναλάβει να προσλάβει το απαραίτητο προσωπικό. Χαρακτήρισε το πρόγραμμα "πραγματικής ένταξης στην σχολική κοινότητα" και ενημέρωσε πως φέτος χιλιάδες μαθητές σε όλη την χώρα επωφελούνται από αυτό. "Το πρόγραμμα δεν θα είχε εφαρμοστεί, εάν δεν υπήρχε η κοινοτική συμμετοχή", αναγνώρισε, μη κρύβοντας ότι στόχος του αναπηρικού κινήματος είναι η επέκτασή του, καθώς η συμμετοχή των μαθητών με αναπηρία στο σχολείο έχει θετικά αποτελέσματα όχι μόνο για τα ίδια τα παιδιά, αλλά και για τα παιδιά που δεν έχουν αναπηρία ή ειδικές ανάγκες, και συνολικά έχει θετικά οφέλη για το σύνολο της κοινωνίας μας. Ανέδειξε, μάλιστα, σε άλλη αποστροφή του, ότι παιδιά με αναπηρία που έχουν ολοκληρώσει την γενική εκπαίδευση έχουν καλύτερη επαγγελματική πορεία στην ζωή τους, ανάλογα με τις δυνατότητές τους, σε αντίθεση με αυτά που φοιτούν στα ειδικά σχολεία, "γι' αυτό ως αναπηρικό κίνημα στην Ελλάδα έχουμε ρίξει πολύ μεγάλο βάρος στην επέκταση του προγράμματος".

Τέλος, μίλησε για τον κοινό αγώνα της ΕΣΑμεΑ και της Ομοσπονδίας Διαβητικών, ώστε να υπάρχουν νοσηλευτές στα σχολεία, προς όφελος των μαθητών.

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Συνήθως τα πιλοτικά προγράμματα,  με την ακριβή ερμηνεία και σημειολογία της λέξης έχουν βραχύβια εξέλιξη,  γιατί ο σκοπός που γίνονται είναι για να βγουν εύλογα συμπεράσματα και χρήσιμα και αποδοτικά πορίσμ