ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Τρίτη, 10 Οκτωβρίου, 2017 - 11:00
ΓΙΟΡΤΑΣΕ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΜΕ ΠΑΡΑΟΛΥΜΠΙΑΚΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ

Παλεύει ενάντια στη σχολική διαρροή το 12ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Σχολεία
Ρομά
Εκπαίδευση

Διευθυντής Στ. Τζώγας: "Φέτος έχουμε 120 εγγεγραμμένους μαθητές, σε σχέση με 105 πέρσι, όμως οι υποδομές δεν επαρκούν"

Διονύσης Βοργιάς

Κόντρα στη σχολική διαρροή παλεύουν καθημερινά οι δάσκαλοι του 12ου Δημοτικού Σχολείου Κομοτηνής. Φέτος, 120 είναι οι εγγεγραμμένοι μαθητές, σε σχέση με 105 πέρσι, όμως αυτός ο αριθμός μπορεί να μεταβληθεί μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς. 


Τα προβλήματα του σχολείου είναι πολλά, όμως οι δάσκαλοί του προσπαθούν να τηρούν το πρόγραμμα διδασκαλίας, καθώς από πέρσι το σχολείο συμμετέχει στο ενιαίο πρόγραμμα διδασκαλίας. Έτσι, και στο συγκεκριμένο σχολείο γιορτάστηκε η πανελλήνια ημέρα αθλητισμού, αν και μία εβδομάδα μετά την κανονική της ημερομηνία.


Στο σχολείο μάς υποδέχεται ο διευθυντής Στέφανος Τζώγας, ο οποίος μας ενημερώνει πως "γιορτάζουμε την τέταρτη πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού, η οποία καθιερώθηκε σε όλη την χώρα. Πανελλαδικά διοργανώνεται την πρώτη Δευτέρα του Οκτώβρη, όμως επειδή σε μας φέτος υπήρχαν κάποια οργανωτικά θέματα, μεταφέραμε τη γιορτή γι' αυτή τη Δευτέρα".


Η παραπάνω δράση έγινε σε συνεργασία με τον σύλλογο Περπατώ, εθελοντές και εργαζόμενοι του οποίου γνώρισαν τα αθλήματα στους μαθητές, το πρωί της Δευτέρας. 


"Συνήθως, τα περισσότερα παιδιά γνωρίζουν τα ολυμπιακά αθλήματα, όμως δεν γνωρίζουν -όπως δεν τα γνωρίζει και πολύς κόσμος- τα παραολυμπιακά αθλήματα. Γι' αυτό η μέρα ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία, χάρη στον σύλλογο Περπατώ, να γνωρίσουν οι μαθητές μας αυτά τα αθλήματα", σχολιάζει ο κος Τζώγας. 


ΓΝΩΣΤΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
"Τα προβλήματα του συγκεκριμένου σχολείου είναι γνωστά", μας λέει ο διευθυντής, εξηγώντας μας καλύτερα που έγκειται η 'διαφορά' του εν λόγω σχολείου. "Είμαστε ένα σχολείο το οποίο δημιουργήθηκε για μια ευάλωτη κοινωνική ομάδα, τους Ρομά της πόλης μας. Δίνουμε καθημερινά, οι συνάδελφοί μου κι εγώ προσωπικά, έναν τιτάνιο αγώνα, για να μπορέσουμε να μειώσουμε τη σχολική διαρροή -αυξάνοντας τον αριθμό των μαθητών", αναφέρει ο κος Τζώγας.


Όμως, φαίνεται, αν και το αριθμητικό δείγμα δεν είναι πολύ 'ασφαλές', ότι υπάρχει μια αυξητική τάση στους μαθητές. "Παρόλα αυτά, κι επειδή τα παιδιά έχουν αυξηθεί, έχουμε άλλα προβλήματα, καθώς έχουμε έλλειψη σε χώρους. Αυτή τη στιγμή οι εγγεγραμμένοι μαθητές μας είναι 120, ενώ ο χώρος μας και οι δυνατότητες -αριθμητικά- των συναδέλφων είναι για πολύ λιγότερα παιδιά. Έχουμε κάνει τις ανάλογες ενέργειες προς συγκεκριμένους φορείς και θεσμούς, όμως ακούμε μόνο υποσχέσεις", μας ενημερώνει ο διευθυντής για την αύξηση σε μαθητές αλλά και για τις ελλείψεις σε χώρους, που γίνονται ολοένα και πιο έντονες, με την αύξηση των μαθητών. 


Για τη λύση γίνονται επαφές και με ιδιώτες. "Υπάρχει οικονομική στενότητα και δυσκαμψία, γι' αυτό προσπαθούμε να βρούμε ιδιωτικούς φορείς. Θέλουμε άλλες δύο αίθουσες διδασκαλίας, γιατί από πέρσι το σχολείο μας συμμετέχει στο ενιαίο πρόγραμμα σπουδών, δηλαδή υπάρχουν όλα τα μαθήματα, όπως εικαστικών, θεατρικής αγωγής, μουσικής και πληροφορικής, οπότε χρειαζόμαστε ανάλογους χώρους, ώστε να μπορούν οι συνάδελφοι αυτών των ειδικοτήτων να κάνουν το μάθημά τους, όπως είναι σωστό και ευχάριστο προς τα παιδιά", εξηγεί ο κος Τζώγας, ο οποίος προσθέτει ότι "η σχολική διαρροή είναι ένα πολύ μεγάλο ζήτημα που απασχολεί το σύνολο του ακαδημαϊκού κόσμου, και σε πανεπιστημιακό επίπεδο.

Τα πανεπιστημιακά ιδρύματα κάνουν πολλές έρευνες για τη σχολική διαρροή στους Ρομά. Το πρόβλημα είναι πολύπλοκο, δεν είναι εύκολο. Πρέπει να διαγνώσουμε γιατί υπάρχει αυτή η σχολική διαρροή και πως μπορούμε να βοηθήσουμε αυτές τις οικογένειες, ώστε να φέρουν τα παιδιά τους στο δημοτικό σχολείο. Υπάρχουν πολλές αιτίες για τη σχολική διαρροή, μία από αυτές είναι και ο φόβος που διακατέχει τη συγκεκριμένη πληθυσμιακή ομάδα".


Καταλήγοντας, ο διευθυντής εξηγεί πως λύση είναι η παιδεία. "Με την επαφή που έχω με τα παιδιά και τους γονείς τους από την αρχή της σχολικής χρονιάς, έχω διαπιστώσει πως οι οικογένειες δεν γνωρίζουν το πως να μεγαλώσουν τα παιδιά τους. Εδώ θα πρέπει να εστιάσει η πολιτεία, να δώσει κάποιες κατευθυντήριες γραμμές, ώστε να αλλάξει η νοοτροπία των ανθρώπων, ώστε να μπουν μέσα στο γονιδίωμα τους η γνώση και η παιδεία", αναφέρει ολοκληρώνοντας.
 

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Την αρρωστημένη νοοτροπία κάποιων, η  ακόμα την προβοκατόρικη ενδεχομένως ενέργεια όπως δείχνουν τα πράγματα,  ή την περίεργη δράση ενός ανεγκέφαλου,  ο οποίος προσπαθεί  απλώς να δημιουργήσει προβλήματα, ας