fbpx Ο ρόλος του εκπαιδευτικού, οι σχέσεις με μαθητές και γονείς
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Σάββατο, 30 Μαρτίου, 2019 - 10:00
ΑΞΙΟΛΟΓΗ ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ ΣΤΗΝ ΚΟΜΟΤΗΝΗ

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού, οι σχέσεις με μαθητές και γονείς

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Εκπαιδευτικοί
σχέσεις
Μαθητές
Γονείς

Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης και Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας ΠΕ Ροδόπης «Ορφέας» ένωσαν δυνάμεις

Διονύσης Βοργιάς

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας ΠΕ Ροδόπης "Ορφέας" διοργάνωσαν με επιτυχία διημερίδα με θέμα "Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη σύγχρονη κοινωνία: Αξιοποίηση των δεξιοτήτων του ως μέσο επικοινωνίας". Η διημερίδα πραγματοποιήθηκε τις απογευματινές ώρες Πέμπτης και Παρασκευής, στην αίθουσα εκδηλώσεων του 8ου Δημοτικού Σχολείου Κομοτηνής.

Μ. Κωνσταντινίδης: Να γίνουμε πιο εξωστρεφείς
"Στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus και με αφορμή την ημέρα του εκπαιδευτικού ζητήσαμε την συνεργασία του "Ορφέα" και του κου Εσαγιάν στην πραγματοποίηση αυτής της διημερίδας", είπε στον "Χ" ο διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ΠΕ Ροδόπης Μαρίνος Κωνσταντινίδης, κι εξήγησε ότι "στόχος είναι να συζητήσουμε μεταξύ μας, για να μπορέσουμε να γίνουμε πιο εξωστρεφείς και πως θα φέρουμε πιο κοντά τα παιδιά και τους γονείς (σ.σ. με το σχολείο)". Τόνισε ότι "προσπαθούν πάρα πολύ οι εκπαιδευτικοί", για να αναπτύξουν καλές σχέσεις με τους γονείς, αλλά δεν έκρυψε ότι "δεν είναι πάντα εύκολα τα πράγματα. Έχουμε παραδείγματα ανάπτυξης πολύ καλών σχέσεων, μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων, αλλά δυστυχώς και το αντίθετο".

Ι. Κωστενίδου: Μεγάλος αριθμός δραστηριοτήτων
Μιλώντας κατά την πρώτη μέρα της διημερίδας, η Ιωάννα Κωστενίδου, προϊσταμένη εκπαιδευτικών θεμάτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ΠΕ Ροδόπης, ενημέρωσε: "Βρισκόμαστε στο δεύτερο έτος του προγράμματος. Έχουμε διανύσει μία πληθώρα αλληλεπιδράσεων και συναντήσεων, έχουμε υποδεχθεί δύο φορές τους Ευρωπαίους εταίρους στην Κομοτηνή. Έχει αναπτυχθεί ένας μεγάλος αριθμός δραστηριοτήτων. Περίπου 300 εκπαιδευτικοί μέχρι τώρα στο πλαίσιο του προγράμματος έχουν δουλέψει μέσα στις τάξεις τους και έχουν ανεβάσει δείγματα των εργασιών τους που αποτελούν καλές πρακτικές". Μάλιστα, πληροφόρησε ότι τον Οκτώβριο του '19 όλες οι καλές πρακτικές από τους συμμετέχοντες της ΠΕ Ροδόπης και των εταίρων από τις συνεργαζόμενες χώρες, θα βρίσκονται ανοιχτές στην ηλεκτρονική σελίδα του προγράμματος. Στόχος είναι, σύμφωνα με την κα Κωστενίδου, τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα προς όφελος εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων και σε μία εποχή στην οποία, όπως είπε, "η σχέση γονέα - δασκάλου δείχνει προβληματική".

Γκ. Εσαγιάν: Η σχέση γονέων και εκπαιδευτικών
Κεντρική τοποθέτηση με θέμα "Η επίδραση του εκπαιδευτικού στη σχέση γονέα-σχολείου", έκανε ο δρ.  Γκάρο Εσαγιάν ψυχίατρος-ψυχαναλυτής, επιστημονικός υπεύθυνος "Ορφέα". Ανέδειξε ότι απαραίτητο είναι να δίνεται έμφαση στις δεξιότητες και την προσωπικότητα του εκπαιδευτικού, προς ανάπτυξη βέλτιστων σχέσεων με τους γονείς των μαθητών και με τους ίδιους τους μαθητές. "Στον χώρο της ψυχολογίας λέμε ότι δεν μπορούμε να διδάξουμε την προσωπικότητα, αλλά μπορούμε να βοηθήσουμε το άτομο να συνειδητοποιήσει τα στοιχεία της προσωπικότητάς του, κι αυτό είναι μία διαδικασία ενδοσκόπησης και αυτογνωσίας. Με απλά λόγια η αυτογνωσία και η συνειδητοποίηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών 'της προσωπικότητάς μου ως εκπαιδευτικού', μπορούν να με βοηθήσουν στο να γίνω καλύτερος στην επικοινωνία μου με τους άλλους, γονείς και μαθητές", είπε ο κος Εσαγιάν, μιλώντας για την ανάγκη να αναπτύσσονται περισσότερες βιωματικές δραστηριότητες, εποπτείες και έκθεση εαυτών στην ομάδα.

Κατά τον έγκριτο επιστήμονα "η σχέση γονέων - εκπαιδευτικών αντανακλά την ποιότητα των δυναμικών που αναπτύσσονται σε μία κοινωνία στο εδώ και τώρα. Ζούμε σε μία προβληματική εποχή, που μεταφέρεται στην σχέση εκπαιδευτικών  - γονέων. Αμφισβητείται - και ενδεχομένως ορθά - η αυθεντία του δασκάλου, αλλά υπάρχει μία τάση παραγνώρισης της αξίας του εκπαιδευτικού και παραγνώρισης της αξίας της σχέσης του εκπαιδευτικού με τον μαθητή από πλευράς γονέων".

Το προφίλ της διημερίδας
Μετά την εισήγηση του κου Εσαγιάν, ακολούθησε συζήτηση του ομιλητή με τους/τις εκπαιδευτικούς - ανάλυση των προβληματισμών. Κατόπιν, έγιναν σύντομες παρουσιάσεις από τους/τις εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων της Διεύθυνσης ΠΕ Ροδόπης που ανέπτυξαν δράσεις - καλές πρακτικές στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος BEHAS Erasmus+ (1ο, 3ο, 8ο ΔΣ Κομοτηνής, Διαπολιτισμικό ΔΣ Σαπών, 2ο Μ/κό ΔΣ Κομοτηνής, 5ο Νηπ. Κομοτηνής).

Το απόγευμα της Παρασκευής δόθηκε η συνέχεια της διημερίδας, με σύντομες παρουσιάσεις από τους εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων της Διεύθυνσης ΠΕ Ροδόπης και εταίρων του προγράμματος που ανέπτυξαν δράσεις-καλές πρακτικές στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος BEHAS Erasmus+ (2ο, 5ο, 6ο ΔΣ Κομοτηνής, Διαπολιτισμικό ΔΣ Ιάσμου, 3ο Μ/κό ΔΣ Κομοτηνής, 13ο Νηπ. Κομοτηνής, Izmit Bahcesehir College). Κατόπιν, έλαβε χώρα η τελετή βράβευσης συνταξιούχων διευθυντών/ντριών δημοσίων Δημοτικών Σχολείων της Διεύθυνσης ΠΕ Ροδόπης. Ακολούθησε βιωματικό εργαστήρι για εκπαιδευτικούς  υπό τον Σπύρο Βόλτση, ψυχολόγο και στέλεχος του "Ορφέα", με θέμα "αξιοποιώντας προσωπικά αποθέματα στην επικοινωνία με τους γονείς".

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Η είδηση της διακοπής του ρεύματος σε φτωχό αγρότη από τα ορεινά της Ροδόπης, για το ασήμαντο ποσό των 280  ευρώ όπως πληροφορηθήκαμε,  από τη συγκινητική ανάρτηση που έκανε ο υπάλληλος που επιφορτίστηκε το