fbpx Να προλάβουμε τα κενά στην παράλληλη στήριξη
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Παρασκευή, 29 Ιουνίου, 2018 - 10:00
ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΡΟΔΟΠΗΣ

Να προλάβουμε τα κενά στην παράλληλη στήριξη

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Εκπαιδευτικοί
Πρωτοβάθμια Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ροδόπης

Το αίτημα του προέδρου εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Ροδόπης, οι διαχρονικές και πανελλαδικές ελλείψεις στον τομέα της ειδικής αγωγής

Διονύσης Βοργιάς

Κάθε χρόνο παρατηρούνται εκπαιδευτικά κενά στην παράλληλη στήριξη πανελλαδικά, όπως και στο νομό Ροδόπης. Ο "Χ" κατέγραψε κατά την σχολική χρονιά 2017-2018 την τοποθέτηση 18 αναπληρωτών δασκάλων σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης, για 34 παιδιά. Επομένως δεν υπήρξε η αναλογία ένα προς ένα μεταξύ παιδιού - εκπαιδευτικού στην ειδική αγωγή, ενώ σύμφωνα με τις πληροφορίες του "Χ" πέντε μαθητές δημοτικών σχολείων στη Ροδόπη δεν είχαν την απαραίτητη βοήθεια ούτε στο ελάχιστο, μέχρι τουλάχιστον δύο μήνες πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς.

Τα κενά αυτά υπάρχουν κάθε χρόνο, ενώ σε άλλους νομούς της Ελλάδας είναι ακόμη πιο έντονο το φαινόμενο. Το θέμα ήρθε στο προσκήνιο και στο πλαίσιο της 87ης γενικής συνέλευσης της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας και ο "Χ" ζήτησε την άποψη του προέδρου του συλλόγου εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης Στέφανου Μακρυγιάννη. "Υπάρχουν ανάγκες, γιατί είναι γνωστό ότι σε κάποιες κατηγορίες δεν έχουν γίνει ποτέ διορισμοί. Όλες οι ειδικές θέσεις εκπαιδευτικών είναι κενές στην ειδική αγωγή. Δεν έχει γίνει ποτέ διορισμός ειδικής αγωγής", σημειώνει.

Εξηγεί ότι υπάρχουν δύο μεγάλες κατηγορίες στην ειδικής αγωγή. Η πρώτη είναι οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στα τμήματα ένταξης, που υπάρχουν σε κάποια σχολεία, στα οποία γίνεται εκπαίδευση παιδιών που έχουν σχετική διάγνωση από τα ΚΕΔΔΥ. Εκεί υπάρχει σε μεγάλο βαθμό κάλυψη από εκπαιδευτικούς, όχι όμως πλήρως όπως λέει ο κος Μακρυγιάννης, ο οποίος εντοπίζεται το μεγάλο πρόβλημα στην δεύτερη μεγάλη κατηγορία, στις παράλληλες στηρίξεις.

"Η παράλληλη στήριξη αφορά μαθητές και μαθήτριες που χρειάζονται παράλληλη στήριξη μέσα στην τάξη για να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα της τάξης. Ενώ η αξιολόγηση που έχουν τα παιδιά αυτά μιλάει για έναν εκπαιδευτικό, ο οποίος θα υποστηρίζει αποκλειστικά αυτά τα παιδιά μέσα στην τάξη, αυτό που παρατηρείται είναι η φοβερή συρρίκνωση των προσλήψεων σε αυτή την κατηγορία, με αποτέλεσμα αυτός ο ένας εκπαιδευτικός να αντιστοιχεί σε ένα μέχρι και πέντε παιδιά. Κι όπως καταλαβαίνετε, δεν μπορεί να προσφέρει την στήριξη που χρειάζονται τα παιδιά".

Ελλείψεις και σε άλλες ειδικότητες

Ο κος Μακρυγιάννης ενημερώνει και για ελλείψεις σε άλλες ειδικότητες, ζητώντας διορισμούς: "Αντίστοιχα είναι κενές οι θέσεις των τμημάτων υποδοχής δηλαδή των τμημάτων ενίσχυσης ελληνομάθειας. Επίσης κενές είναι οι θέσεις σχεδόν όλων των ειδικοτήτων του δημόσιου δημοτικού σχολείου (θεατρολογίας, εικαστικών, πληροφορικής). Σε αυτές τις ειδικότητες δεν έχουν γίνει μόνιμοι διορισμοί, οπότε δεν υπάρχει κανένας εκπαιδευτικός αυτή την στιγμή με τον οποίο να μπορέσουμε να κάνουμε τον προγραμματισμό της επόμενης χρονιάς, περιμένουμε προσλήψεις αναπληρωτών για όλα αυτά".

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Πόσο δύσκολο άραγε είναι να υπάρχει άμεση συνεργασία και ενημέρωση,  του υπουργείου Υγείας, του ΕΟΔΥ,  των περιφερειακών διευθύνσεων υγείας, αλλά και  των νοσοκομείων,  ώστε να γνωρίζει ξεκάθαρα ο καθένας πο