fbpx Μετά από χρόνια "ξεκολλάει" η παραλιακή σύνδεση Μαρώνειας - Έβρου
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Σάββατο, 1 Σεπτεμβρίου, 2018 - 10:00
ΚΗΡΥΧΤΗΚΑΝ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΕΙΣ

Μετά από χρόνια "ξεκολλάει" η παραλιακή σύνδεση Μαρώνειας - Έβρου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Μαρώνεια
Έβρος

Κρατάμε "μικρό καλάθι" καθώς παρά την αισιοδοξία ενδέχεται "να κολλήσει" εκ νέου 

Διονύσης Βοργιάς

Μετά από σχεδόν μία δεκαετία παίρνει ξανά μπρος η βελτίωση της σύνδεσης Μαρώνειας - παραλίας Πετρωτών - ορίων νομού Έβρου, καθώς με ομόφωνη απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κηρύχθηκαν αναγκαστικές απαλλοτριώσεις για τις ανάγκες του συγκεκριμένου έργου.

Σχετικά εισηγήθηκε, στο πλαίσιο της βραδινής συνεδρίασης της Πέμπτης, ο προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού Περιβάλλοντος και Υποδομών της ΠΑΜ-Θ Κωνσταντίνος Καλούδης, που χαρακτήρισε το έργο ως "ένα από τα πιο σημαντικά της περιφέρειας", εξήγησε - όπως πλείστες φορές έχει αναδείξει ο "Χ" - ότι ο δρόμος είναι προσπελάσιμος μόνο με αυτοκίνητο 4x4 και σημείωσε πως "μετά τις διαχρονικές δυσκολίες, το έργο έφτασε στην ολοκλήρωση. Για να το υποβάλουμε για έγκριση στο ΕΣΠΑ, θα πρέπει πρώτα να κηρύξει το συμβούλιο την απαλλοτρίωση εκτάσεων, για να προχωρήσουμε στις διαδικασίες δημοπράτησης".

Τα χαρακτηριστικά του έργου
Η μελετώμενη οδός έχει συνολικό μήκος 14,7 χλμ. και περιλαμβάνει τη μελέτη βελτίωσης – διαμόρφωσης της υφιστάμενης οδού, ώστε να διέλθει από μεγάλο αριθμό αρχαιολογικών χώρων που βρίσκονται μεταξύ Μαρώνειας – Μεσημβρίας. Η βελτίωση αυτή στηρίζεται σε καινούρια γεωμετρικά χαρακτηριστικά, που δίνονται στην υπό μελέτη χάραξη, σύμφωνα με τις τελευταίες προδιαγραφές, τα οποία θα εξασφαλίζουν αυξημένη ταχύτητα μελέτης, ασφάλεια κυκλοφορίας και κατά το δυνατόν εξάλειψη των υφιστάμενων ελιγμών. Η πράξη διασφαλίζει την χωρική συνοχή ενώνοντας δύο πολύ σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους, αυτούς της ζώνης με την Μαρώνεια (και κατ' επέκταση το Πόρτο Λάγος – Άβδηρα). Προϋπολογισμός της πράξης είναι 13.500.000 €. Ο δρόμος καθαυτός δεν θα χει πλάτος μεγαλύτερο από έξι μέτρα, ενώ - λόγω γεωμορφολογίας είναι φυσικό ότι σε διάφορα σημεία θα έχει ιδιαιτερότητα, πχ δύσκολες στροφές.

Ας κρατήσουμε "μικρό καλάθι"
Παρόλα αυτά, επειδή πολλά έχουν δει τα μάτια μας αναφορικά με την συγκεκριμένη σύνδεση, ας κρατήσουμε "μικρό καλάθι", καθώς πρέπει πρώτα να γίνουν οι απαλλοτριώσεις. Αυτές, σύμφωνα με τον περιφερειάρχη Χρήστο Μέτιο δεν θα αποτελέσουν "αγκάθι" καθώς τα περισσότερα (προς απαλλοτρίωση) στρέμματα ανήκουν στο δημόσιο κι όχι σε ιδιώτες. Μάλιστα, ο κος Μέτιος εκτίμησε πως "εντός του έτους θα έχουμε την δημοπράτηση, για να ξεκινήσει το έργο", το οποίο είναι "ιδιαίτερο σημαντικό", όπως είπε, γιατί "ενώνει το παραλιακό μέτωπο της Ροδόπης με τον Έβρο, δύο σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους, μέσα από μία εξαιρετική διαδρομή φυσικού κάλλους. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό έργο, που θεωρώ ότι θα βοηθήσει στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής".

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Με μια επίσκεψη στη Θράκη της προέδρου της Διακομματικής Επιτροπής, προφανώς δεν μπορεί να μείνουν ικανοποιημένοι όλοι, όπως συνέβη και με την επιλογή των συναντήσεων με τους δημάρχους,  που έφεραν τα γνωστά