fbpx Με λεωφορεία στις παραλίες της Ροδόπης οι Βούλγαροι παρά την απαγόρευση καθόδου μέσω Νυμφαίας
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Τρίτη, 31 Ιουλίου, 2018 - 10:00
ΣΤΑΣΙΜΗ Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΔΙΕΛΕΥΣΗΣ ΒΑΡΕΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Με λεωφορεία στις παραλίες της Ροδόπης οι Βούλγαροι παρά την απαγόρευση καθόδου μέσω Νυμφαίας

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Κάθετος Άξονας
Βουλγαρία
Τουρισμός

Οι επισκέπτες από την Στάρα Ζαγόρα απόλαυσαν το μπάνιο τους σε beach bar στο Φανάρι και αναχώρησαν για άλλες παραλίες 

Η σχετική απαγόρευση δεν μπορεί να ανακόψει το τουριστικό κύμα από την γειτονική χώρα, αναδεικνύει όμως το παράλογο αυτής

Δήμητρα Συμεωνίδου

Στάσιμη παραμένει η υπόθεση διέλευσης βαρέων οχημάτων μέσω της Νυμφαίας, πέντε χρόνια μετά, την ίδια στιγμή που οι Βούλγαροι τουρίστες προσεγγίζουν τις παραλίες του νομού μας και με λεωφορεία. Η σχετική απαγόρευση δεν μπορεί να ανακόψει το τουριστικό κύμα από την γειτονική χώρα, αναδεικνύει όμως το παράλογο αυτής. 

Ο συνοριακός σταθμός Νυμφαίας-Μακάζα υπήρξε διαχρονικό αίτημα των κατοίκων της Θράκης για πολλές δεκαετίες. Όμως ακόμα και σήμερα συνεχίζεται αναίτια η απαγόρευση της διέλευσης λεωφορείων και φορτηγών άνω των 3,5 τόνων.

Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης όταν τον Μάρτιο του 2017 εγκαινίαζε το τελευταίο κομμάτι του κάθετου άξονα απαντούσε σε σχετικό ερώτημα για την απαγόρευση αυτή, λέγοντας, ότι θα έρθει σε συνεννόηση με τον Βούλγαρο ομόλογό του, ώστε να αρθούν όλοι οι υφιστάμενοι περιορισμοί για την κυκλοφορία βαρέων οχημάτων και λεωφορείων, υπογραμμίζοντας ότι "ο δρόμος έχει σχεδιαστεί για να μπορεί να δέχεται τέτοιου είδους μετακινήσεις. Εξάλλου, αυτός είναι και ο ρόλος των κάθετων αξόνων, να βοηθήσουν στην κυκλοφορία των τουριστικών και εμπορικών μετακινήσεων, να ζωντανέψει η ενδοχώρα της Ροδόπης και ολόκληρης της Θράκης.

Οι κάθετοι άξονες είναι ολοκληρωμένοι αυτοκινητόδρομοι που μπορούν να βοηθήσουν στις συνδυασμένες μεταφορές και την γεωπολιτική αναβάθμιση της περιοχής". 

Το Πρωτόκολλο Διμερούς Συμφωνίας Ελλάδος-Βουλγαρίας για την κατασκευή του οδικού άξονα Κομοτηνή/Νυμφαία-Μακάζα, υπεγράφη το 1998 από τότε έγιναν και δεν έγιναν πολλά... Σήμερα επιτρέπεται να διέρχονται μόνον επιβατικά οχήματα και mini bus μέχρι εννέα θέσεων, καθώς και φορτηγά μικτού βάρους μέχρι 3,5 τόνους.

Υπολογίζεται πως 4,5 σχεδόν εκατομμύρια άνθρωποι διήλθαν μέσω του τελωνείου Νυμφαίας-Μακάζα τα τέσσερα πρώτα χρόνια λειτουργίας του και η τάση είναι αυξητική και τα επόμενα χρόνια, όπως δείχνει η πραγματικότητα. 

Η Ομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Θράκης συνέταξε και έδωσε στη δημοσιότητα τα στοιχεία της προ-μελέτης Διεθνών Οδικών Αφίξεων Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας & Θράκης 2017. Οι δείκτες των οδικών αφίξεων μη κατοίκων από το εξωτερικό ανά συνοριακό σημείο διέλευσης της Α.Μ.Θ, επιβεβαιώνουν ότι η Νυμφαία Ροδόπης αποτελεί την μεγαλύτερη πύλη εισόδου επισκεπτών ανάμεσα στα 7 συνοριακά σημεία της Περιφέρειας.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι οδικές αφίξεις που καταγράφηκαν στη Νυμφαία κατά τη διάρκεια του 2017, αντιστοιχούσαν στο 40,7% του συνόλου της Περιφέρειας ΑΜ-Θ. Συγκεκριμένα, ανήλθαν σε 1.460.528, τη στιγμή που στους Κήπους καταγράφονταν 784.672 και συνολικά στα 7 συνοριακά σημεία της Α.Μ.Θ 3.585.856 οδικές αφίξεις.

Και μπορεί η απαγόρευση καθόδου λεωφορείων μέσω Νυμφαίας να είναι σε ισχύ, ωστόσο Βούλγαροι τουρίστες προσεγγίζουν τις παραλίες της Ροδόπης με λεωφορεία, όπως διαπιστώσαμε το Σαββατοκύριακο 28 και 29 Ιουλίου. 

Ακολουθώντας ένα εναλλακτικό δρομολόγιο μέσω Έβρου το λεωφορείο από την Στάρα Ζαγόρα στάθμευσε στην παραλία Φαναρίου και τουλάχιστον πενήντα άτομα έκαναν χρήση των υπηρεσιών σε οργανωμένο beach bar στο Φανάρι. Μάλιστα όταν αποχώρησαν από αυτό για να συνεχίσουν τη διαδρομή τους σε άλλες παραλίες της Β. Ελλάδας η προστιθέμενη αξία που προσδίδουν στην περιοχή μας φάνηκε στις ...άδειες ξαπλώστρες. 

Η βαλκανική ενδοχώρα είναι σήμερα πιο κοντά στη Ροδόπη από ποτέ και τέτοιους είδους απαγορεύσεις μόνο ανασταλτικά λειτουργούν για την περιοχή.

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Ήταν θέμα χρόνου το πότε θα επιτευχθεί η συνεργασία Γιάννη Γκαράνη,  με τον νέο επικεφαλής της παράταξης «Ξεκίνημα για την πόλη» Πέτρο Ζωγράφου,  που ανέλαβε τα ηνία μετά το θάνατο του αείμνηστου δημάρχου Τά