fbpx Με ISOBOX αλλά χωρίς διόδια ο κάθετος άξονας Νυμφαία - Μακάζα
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Παρασκευή, 17 Ιανουαρίου, 2020 - 10:00
ΞΕΚΙΝΑΕΙ Η ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ

Με ISOBOX αλλά χωρίς διόδια ο κάθετος άξονας Νυμφαία - Μακάζα

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
μεθοριακός σταθμός Νυμφαίας
Μακάζα

Τι σκοπό θα εξυπηρετεί το ISOBOX που θα τοποθετηθεί έως τον Μάρτιο;

Γιατί δεν είναι δυνατόν να μπουν διόδια (προς το παρόν) στον κάθετο άξονα Νυμφαία – Μακάζα;

Θανάσης Τσολάκης

Ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Παναγιώτης Σταμπουλίδης προεξήρχε της σύσκεψης που έγινε χθες στο γραφείο του αντιπεριφερειάρχη Ροδόπης με βασικό αντικείμενο την εγκατάσταση σταθμού ελέγχου του παρεμπορίου στον κάθετο  άξονα Νυμφαία – Μακάζα.

Όπως είχε αποκαλύψει ο «Χ», η λειτουργία του λεγόμενου ISOBOX υπολογίζεται χρονικά τον Μάρτιο, ενώ η εγκατάστασή του διερμηνεύεται από την κυβέρνηση ως αναπτυξιακή κίνηση «γιατί θεωρούμε ότι μ’ αυτό τον τρόπο προστατεύουμε την τοπική κοινωνία και θέλουμε οι δημόσιοι πόροι να διασφαλίζονται», είπε ο κος Σταμπουλίδης ανακοινώνοντας την εγκατάσταση του ISOBOX, συνοδευόμενος και από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Εγνατία Οδός Α.Ε. Κώστα Κουτσούκο. Η υπογραφή της Εγνατία Οδός Α.Ε. ήταν η τελευταία προαπαιτούμενη για την εγκατάσταση του σταθμού ελέγχου στον άξονα, και δόθηκε επειδή «είμαστε μία εταιρία η οποία προσπαθεί να ανταποκριθεί σε οποιαδήποτε ζητήματα υπάρχουν πέρα από την κατασκευή και λειτουργία των αυτοκινητοδρόμων», όπως σημείωσε ο κος Κουτσούκος.

Ποιός πληρώνει; 
Στο σημείο που έχει επιλεγεί για την εγκατάσταση του ISOBOX (αν και υπήρξε μία διάσταση απόψεων για το πόσο θα πρέπει αυτό να απέχει από τα σύνορα στη λογική του «όσο ψηλότερα, τόσο καλύτερα»), υπάρχουν όλες οι απαραίτητες υποδομές, δηλαδή νερό και ρεύμα, όπως προέκυψε από την ευρύτερη σύσκεψη που ακολούθησε αυτήν που είχε γίνει στο γραφείο του Νίκου Τσαλικίδη.

Στην ευρεία σύσκεψη, ο κος Σταμπουλίδης έσπευσε να διευκρινίσει ότι «δεν είμαι ο Άη Βασίλης», αν και το ISOBOX μαζί με το περιεχόμενο του (εξοπλισμός, σύστημα μηχανοργάνωσης κλπ) είναι από μόνο του ένα δώρο μεγάλης σημασίας για την περιοχή. Η λειτουργία του μάλιστα θα είναι υβριδική καθώς αν επιτύχει, θα αποτελέσει μανιέρα και για άλλα μεθοριακά σημεία της Ελλάδας. Άλλωστε, στην προηγούμενη σύσκεψη είχε πει ότι το εγχείρημα αυτό θέλει αποφασιστικότητα, που «η κυβέρνηση διαθέτει» και ότι «το επόμενο στοίχημα για την κυβέρνηση είναι ότι πρέπει να αποδείξει ότι αυτές οι κινήσεις έχουν διάρκεια και αποτέλεσμα».

Εν τούτοις η Ροδόπη αποδέχεται μεν το δώρο, αλλά σε αυτό συμμετέχει χρηματικά -έστω και έμμεσα- καθώς μέρος της αξίας για την κατασκευή του θα καλυφθεί από το Εμποροβιοτεχνικό Επιμελητήριο του Νομού (προεδρεύοντος του κου Γραβάνη).

Στην ευρεία σύσκεψη παρόντες ήταν οι δήμαρχοι Κομοτηνής και Μαρωνείας – Σαπών για να δηλώσουν τη στήριξή τους στο συγκεκριμένο εγχείρημα, οι πρόεδροι του Εμπορικού Συλλόγου και της ΟΕΒΕΣ Ροδόπης που έπραξαν το ίδιο, καθώς και υπηρεσιακοί παράγοντες από την Αστυνομία, την ΔΟΥ, το Τελωνείο.

Ειδικότερα από τους υπηρεσιακούς έρχεται και η πληροφορία ότι το ISOBOX ως στεγασμένη εγκατάσταση εξυπηρετεί τους ελέγχους ακόμη και από γυναίκες, που υπό άλλες συνθήκες δεν αποστέλλονταν εκεί «πάνω», καθώς επίσης και τη χρονική διεύρυνση τους μιας και λόγω των καιρικών συνθηκών ειδικά το χειμώνα «δεν μπορείς να κάτσεις εκεί πάνω, περισσότερο από μία ώρα». Απώτερος στόχος βέβαια είναι οι έλεγχοι να γίνονται σε καθημερινή και εικοσιτετράωρη βάση. Αυτό προϋποθέτει και ορισμένες νομικές διευθετήσεις (κυρίως για τα μισθολογικά των ελεγκτών), που θα γίνουν μέσα στην επερχόμενη «πλούσια νομοθετικά άνοιξη», είπε ο γενικός γραμματέας Εμπορίου.

Θα μπουν διόδια στον κάθετο άξονα;
Συμμετέχοντας στην ευρεία σύσκεψη, ο Αντώνης Γραβάνης έθεσε το θέμα της ενδεχόμενης λειτουργίας σταθμού διοδίων στον κάθετο άξονα – κάτι που έχει πολλές φορές συζητηθεί στην τοπική κοινωνία, ειδικότερα δε, όσο η κίνηση του άξονα αυξάνεται, όπως προκύπτει από τα ετήσια στοιχεία.

«Δεξιά και αριστερά έχουμε διόδια και στον άξονα δεν έχουμε» είπε ο κος Γραβάνης προκαλώντας την έκπληξη του διευθύνοντος συμβούλου της Εγνατία Οδός Α.Ε. που είπε ότι «πρώτη φορά ακούω να θέλει κάποιος διόδια», αλλά μετά εξήγησε για ποιο λόγο -τουλάχιστον- προς το παρόν, το αίτημα αυτό δεν μπορεί να ικανοποιηθεί: «Η Εγνατία είναι ο μοναδικός αυτοκινητρόδρομος που είναι δημόσιος καθώς οι υπόλοιποι λειτουργούν με παραχώρηση. Η Εγνατία είναι ‘υπό παραχώρηση’ από το 2010 και εκτιμούμε ότι τον Ιούνιο η παραχώρηση αυτή θα έχει ολοκληρωθεί. Όμως, ο κάθετος άξονας Νυμφαία – Μακάζα δεν έχει συμπεριληφθεί στο υπό παραχώρηση δίκτυο γι’ αυτό και δεν συζητάμε για διόδια σε αυτόν. Όμως, ακούω την πρόταση και θα τη συζητήσω με τον υπουργό».

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Το πόσο διακοσμητικό ρόλο και συνάμα βαρύγδουπο τίτλο στην κυριολεξία έχει το υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης,  που φτιάχτηκε καθαρά για ψυχολογικούς και εθνικούς λόγους,  δήθεν για να στηρίξει τις ακριτικές