ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Σάββατο, 13 Απριλίου, 2019 - 10:00
ΔΙΟΡΓΑΝΩΘΗΚΕ ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΗΝ ΚΟΜΟΤΗΝΗ

Το μαθητικό φεστιβάλ ψηφιακής δημιουργίας μάς έβαλε τα "γυαλιά"

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
μαθητικό φεστιβάλ
ψηφιακή δημιουργία

Γνωρίσαμε τους μαθητές από το Τυχερό Έβρου, αλλά και μαθητές της Κομοτηνής, όλοι τους με πρωτότυπες τεχνολογικές δημιουργίες που παρουσίασαν στον "Χ"

Διονύσης Βοργιάς

Το Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης (ΠΕ.Κ.Ε.Σ. ΑΜ-Θ) με υπεύθυνη την συντονίστρια εκπαιδευτικού έργου κλάδου Πληροφορικής Γλυκερία Φωτιάδου σε συνεργασία με την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης και τον υπεύθυνο Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών ΔΔΕ Ροδόπης Κωνσταντίνο Νταντουρή διοργάνωσαν με επιτυχία το 9ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας στην Κομοτηνή, χθες Παρασκευή 12/4 στον χώρο του 1ου ΓΕΛ/2ου ΕΠΑΛ Κομοτηνής.
Μικροί και μεγάλοι μαθητές, από σχολεία της Ροδόπης και πολλών περιοχών της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης μάς έβαλαν τα "γυαλιά" όχι μόνο με την φαντασία τους αλλά και χάρη στο επίπεδο τεχνολογικής κατάρτισής τους. Μιλώντας στον "Χ" η κα Φωτιάδου ανέδειξε την αξία των συμμετοχών, την ποικιλία των δράσεων, εξήρε την συμμετοχή των καθηγητών και φυσικά των ίδιων των μαθητών από κάθε άκρη της ΑΜ-Θ, όπως και την εκδήλωση καθαυτή, που δίνει την ευκαιρία σε τόσους πολλούς μαθητές να παρουσιάσουν τα έργα τους και να αλληλεπιδράσουν μεταξύ τους.

Άξιο αναφοράς πως το φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε παράλληλα σε 16 πόλεις της Ελλάδας, και περιλάμβανε μεταξύ άλλων: 1. Παρουσιάσεις των μαθητών σε ακροατήριο (μεγάλο αμφιθέατρο 1ου ΓΕΛ/2ου ΕΠΑΛ Κομοτηνής) 2. Έκθεση των ψηφιακών έργων σε εκθεσιακό χώρο (αίθριο 1ου ΓΕΛ/2ου ΕΠΑΛ Κομοτηνής) 3. Τηλεδιάσκεψη των 16 πόλεων με παρουσίαση μιας ομάδας μαθητών από κάθε πόλη (μικρό αμφιθέατρο 1ου ΓΕΛ). Επίσης, έλαβαν χώρα: 1. Παρουσίαση-επίδειξη από την ομάδα φοιτητών DIR (Democritus Industrial Robotics) 2. Επίδειξη ρομποτικών κατασκευών από τους Robospecialists. Επιπλέον, υλοποιήθηκαν εργαστήρια: 1. Εργαστήριο Arduino (από τον εκπαιδευτικό φυσικών επιστημών του 2ου ΕΠΑΛ Κομοτηνής, Ιωάννη Μαλαμίδη) 2. Εργαστήριο Machine Learning (από τον εκπαιδευτικό πληροφορικής του Εσπερινού ΕΠΑΛ Κομοτηνής, Δημήτρη Δημακόπουλο) 3. Εργαστήριο Augmented Reality (από τον εκπαιδευτικό πληροφορικής της ΔΔΕ Ροδόπης, Μανώλη Ζαδέλλη). Στο πλαίσιο της εκδήλωσης έγινε η παρουσίαση πλήθος εργασιών.

Το φεστιβάλ υποστηρίχθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης ΑΜ-Θ, το 1ο ΓΕΛ Κομοτηνής, το 2ο ΕΠΑΛ Κομοτηνής, τον Δήμο Κομοτηνής, το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Europe Direct Κομοτηνής και το Εργαστήρι εναλλακτικής μάθησης "Ρομποτεχνία".

Μας κλείνουν αυτόματα τα φώτα οι μαθητές Τυχερού Έβρου
Ο "Χ" συνάντησε πλήθος συμμετοχών, όλες εκ των οποίων πολύ αξιόλογες. Μεταξύ αυτών, συναντήσαμε και τους μαθητές Γυμνασίου από το Τυχερό Έβρου. Η ομάδα ρομποτικής του σχολείου αριθμεί περί των είκοσι μαθητών, δύο εξ αυτών οι Τριαντάφυλλος Γιαννέλης και Στέλιος Τόλγου, μαθητές Γ' Γυμνασίου. Μας παρουσίασαν την εφευρετική τους κατασκευή, ήτοι μία εφαρμογή και οι απαραίτητες καλωδιακές κι όχι μόνο συνδέσεις που επιτρέπουν το σβήσιμο των φώτων σε ένα σπίτι, ενόσω ο ιδιοκτήτης βρίσκεται μακριά από αυτό, με την χρήση εφαρμογής στο κινητό του. "Συμμετείχαμε στον πανελλήνιο διαγωνισμό ρομποτικής και περιμένουμε να βγουν τα αποτελέσματα", μας ενημερώνει ο Τριαντάφυλλος, ο οποίος μας πληροφορεί και για την ως άνω ιδέα/κατασκευή και την εξ αποστάσεως δυνατότητα που προσφέρει αυτή. Από την αρχή όλα τα έχουν κάνει οι μαθητές, χρησιμοποιώντας μακέτα, bluetooth, πλακέτες, αισθητήρες, καλώδια, κλπ, που οι μαθητές γνωρίζουν καλύτερα από εμάς. Από πλευράς του ο Στέλιος μας ενημερώνει ότι "έχουμε δημιουργήσει την εφαρμογή στο app inventor και κάποια στιγμή θα γίνει διαθέσιμη προς το κοινό" και δηλώνει χαρούμενος που η vodafone χρηματοδοτεί το σχολείο τους κι έτσι έχουν χρήματα για υλικά. "Ελπίζουμε να συνεχίσουν, γιατί είμαστε ένα ακριτικό σχολείο", σχολιάζει ο μαθητής.

Τεχνολογικές δημιουργίες με την σφραγίδα της Κομοτηνής
Πολλές ήταν και οι τεχνολογικές δημιουργίες με την σφραγίδα της Κομοτηνής, μεταξύ των οποίων αυτές που είδαμε στον πάγκο των οικοδεσποτών, μαθητών 1ου ΓΕΛ - 2ου ΕΠΑΛ. Ξεναγός μας ο Ιωάννης Αραμπίδης, μαθητής του 2ου ΕΠΑΛ, που ασχολείται με την πληροφορική αλλά και την τεχνολογία. Μαζί με συνεργάτη του έφτιαξαν ένα σύστημα εισόδου/εξόδου σε θύρες με κάρτες, όχι κλειδιά, όπως για παράδειγμα στις πόρτες ξενοδοχείων. Ο λόγος πίσω από την κατασκευή είναι η αυξημένη ασφάλεια που προσφέρουν οι κάρτες, εν αντιθέσει με τα κλειδιά που χάνονται πιο εύκολα, φθείρονται και αντιγράφονται. Η ιδέα αυτή, όπως και άλλες, παρουσιάστηκαν σε πρόσφατο διαγωνισμό. Ο μαθητής έχει την καλοσύνη και μας δείχνει συσκευές κι άλλων μαθητών, όπως ένας παλιός υπολογιστής που "τρέχει" μία παλιότερη "γλώσσα" προγραμματισμού, ένας πίνακας που ανιχνεύει επικίνδυνα για τον άνθρωπο αέρια και μας προειδοποιεί όταν αυτά ξεπεράσουν τις συνήθεις ποσότητες, μία κατασκευή που ξεχωρίζει αυτόματα τα αλουμινένια απορρίμματα προς επιτάχυνση της διαδικασίας ανακύκλωσης, κι άλλα πολλά.

Το μόνο σίγουρο είναι πως όλοι οι μαθητές ήταν άξιοι συγχαρητηρίων και η αναφορά των άνω μαθητών και κατασκευών έγινε ασφαλώς ως ένα δείγμα.

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Η αξιοπιστία και η ετοιμότητα  ενός κρατικού  η αυτοδιοικητικού μηχανισμού,  είτε των θεσμικών του οργάνων,  κρίνεται πάντοτε από την γρήγορη διαχείριση και από τις άμεσες λύσεις που προτείνονται όταν προκύπ