ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Σάββατο, 9 Φεβρουαρίου, 2019 - 10:00
ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΚΛΕΙΝΕΙ, ΣΤΗΝ ΜΑΡΩΝΕΙΑ ΣΥΝΩΣΤΙΖΟΝΤΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΑΛΙΕΙΣ

Λιμάνι Ιμέρου, φύκια και ψαράδες...μετανάστες

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Λιμάνι Ιμέρου
Ίμερος

Εργασίες καθαρισμού γίνονται αυτές τις μέρες, με ευθύνη του Λιμενικού Ταμείου Αβδήρων, απαιτείται μία οριστική λύση

Ανοίγει ένας δίαυλος μέχρι αύριο Κυριακή, θα συνεχιστούν οι εργασίες τουλάχιστον για μία εβδομάδα ακόμη

Δήμητρα Συμεωνίδου

Στο λιμάνι της Μαρώνειας συνωστίζονται περισσότερες από δύο εβδομάδες επαγγελματίες αλιείς δυο καταφυγίων, λόγω της αναγκαστικής μετακίνησης των αλιέων από τον Ίμερο. Αιτία το γνωστό πρόβλημα στο λιμάνι Ιμέρου που κατέστη και φέτος απροσπέλαστο για καΐκια και βάρκες, λόγω των φυκιών, της άμμου και των φερτών υλικών. Τα θαλάσσια ρεύματα, ιδιαίτερα μετά την επικράτηση νοτίων ανέμων, σε συνδυασμό με την θέση του λιμένα και την γειτνίαση του με τον ποταμό Λίσσο, ευνοούν την μεταφορά φυκιών και άλλων υλικών. Αυτά σωρεύονται στην είσοδο του λιμένα, καθιστώντας τη διέλευση των σκαφών, μικρών και μεγάλων, απαγορευτική. Το φαινόμενο έκανε την εμφάνισή του και φέτος και γι' αυτό από την περασμένη εβδομάδα ξεκίνησαν εργασίες καθαρισμού.

Με ευθύνη του Λιμενικού Ταμείου Αβδήρων γίνεται το έργο, μέσω ιδιώτη, που εργάζεται ήδη περίπου μία εβδομάδα, για να ανοίξει η είσοδος του λιμανιού. Η συσσώρευση φυκιών είναι φέτος μεγαλύτερη από κάθε άλλη χρονιά, παρατηρεί ο επαγγελματίας αλιέας κος Νίκος. Πολλά χρόνια βρίσκεται στο επάγγελμα και θυμάται το ίδιο πρόβλημα κάθε χρόνο. Οι επαγγελματίες αλιείς μόλις διαπιστώσουν την επικράτηση νοτιάδων, λόγω εμπειρίας, πλέον, γνωρίζουν ότι είναι θέμα χρόνου το λιμάνι να κλείσει. Γι' αυτό φροντίζουν να μεταφέρουν τα σκάφη τους στο κοντινότερο λιμάνι, αυτό του Αγίου Χαραλάμπους Μαρώνειας.

Η μεταφορά όμως αυτή τους κοστίζει. Η αναγκαστική μετακόμιση σημαίνει για τους ψαράδες του Ιμέρου εκτός από την μεγάλη ταλαιπωρία και επιπλέον δαπάνες. Τα αλιευτικά τους εργαλεία βρίσκονται στη θαλάσσια περιοχή, ευρύτερα του λιμένα Ιμέρου, και για να τα χρησιμοποιήσουν πρέπει να διανύουν πολλά μίλια καθημερινά. Το μεροκάματο στην αλιεία είναι ούτως ή άλλως δύσκολο και αυτή η μετακίνηση το καθιστά ακόμη δυσκολότερο. Στο λιμάνι της Μαρώνειας συνωστίζονται σκάφη το ένα δίπλα στο άλλο, αφού εκεί ως γνωστό δένουν και τράτες που έχουν δεσμεύσει ένα μέρος για δική τους εξυπηρέτηση.  

Από το 1989 έχει να καθαριστεί ο βυθός του λιμανιού, λένε επαγγελματίες, αναδεικνύοντας μία γενική προβληματική. "Έχουμε χαλάσει μηχανές λόγω της διέλευσης μας σε σημεία που δεν έχουν καθαριστεί για δεκαετίες", αναφέρουν.

Αυτές τις μέρες γίνεται προσπάθεια η είσοδος του λιμανιού Ιμέρου να ανοίξει ξανά και όπως μας είπε ο άνθρωπος που έχει αναλάβει αυτήν  την εργασία, ένας πρώτος δίαυλος θα μπορεί να εξυπηρετήσει της διελεύσεις σκαφών από αύριο Κυριακή. Στο μεταξύ όμως οι εργασίες θα συνεχιστούν και την ερχόμενη εβδομάδα, μέχρι να απομακρυνθούν, όσο το δυνατόν, μεγαλύτερες ποσότητες φυκιών από την είσοδο. 

Η προσωρινή λύση θα δοθεί, όπως άλλωστε γίνεται κάθε χρόνο. Όμως όπως λένε οι ψαράδες που γνωρίζουν το λιμάνι καλύτερα από τον καθένα εκείνο που χρειάζεται είναι μία οριστική λύση. Και αυτή μπορεί να δοθεί μόνο μέσω ενός έργου, βασισμένο σε επιστημονική μελέτη που θα μπορεί να απαντήσει στο τι πρέπει να γίνει στο λιμάνι για να μην κλείνει μετά από κάθε νοτιά.

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Ο κύβος ερρίφθη για τη συνεργασία των παρατάξεων «Περιφερειακή Αναγέννηση» του νέου περιφερειάρχη Χρήστου Μέτιου και του  Κωστή Σιμιτζή επικεφαλής της παράταξης «Περιφέρεια σε Δράση»,  για την επόμενη διοίκη