fbpx Κομοτηνή: Σε νευρική κρίση η αγορά νέων αυτοκινήτων
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Παρασκευή, 13 Σεπτεμβρίου, 2019 - 10:00
ΠΕΣΜΕΝΕΣ ΟΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ

Κομοτηνή: Σε νευρική κρίση η αγορά νέων αυτοκινήτων

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Αγορά αυτοκινήτου
Γιάννης Τζαμπάζης

Γ. Τζαμπαζλής: «Η αγορά νέων αυτοκινήτων είναι αυξημένη πανελλαδικά αλλά …πεσμένη στη Ροδόπη»

Την ίδια ώρα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα «φαντάσματα» μπαίνουν από τα σύνορα Μακάζα – Νυμφαία, δεν πληρώνουν ούτε ένα ευρώ για δασμούς

Διονύσης Βοργιάς

Σε νευρική κρίση βρίσκεται η αγορά καινούργιων αυτοκινήτων στο νομό Ροδόπης. Το «κλίμα» της αγοράς φαίνεται να είναι θετικό – ή τουλάχιστον όχι πτωτικό – συνολικά σε επίπεδο Επικράτειας, ωστόσο στο νομό Ροδόπης οι πωλήσεις του πρώτου οκταμήνου του ’19 έχουν πάρει την κατιούσα, σε σχέση με πέρσι και τις περασμένες χρονιές. Οικονομική στενότητα του πληθυσμού, αλλά και πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, φέρεται να είναι οι παράγοντες που «κρύβονται» πίσω από την χαμηλή κινητικότητα αγοράς καινούργιων αυτοκινήτων στο νομό.

Τα στοιχεία του πρώτου οκταμήνου
Σύμφωνα με τα στοιχεία από το υπουργείο Μεταφορών και τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, τα πράγματα δεν πάνε καλά σε επίπεδο νομού. «Η αγορά μας έχει ανοδική πορεία πανελλαδικά, αλλά ο νομός μας είναι χειρότερα», είναι το χαρακτηριστικό σχόλιο του αντιπροσώπου Γιώργου Τζαμπαζλή, που εμπορεύεται αυτοκίνητα με έδρα την Ροδόπη.

Συγκεκριμένα, οι επίσημες πωλήσεις σε επίπεδο νομού ανά μήνα έχουν ως εξής:
Ιανουάριος 19 (15 ιδιωτικά, 4 επαγγελματικά)
Φεβρουάριος 13 (10 ιδιωτικά, 3 επαγγελματικά)
Μάρτιος 17 (15 ιδιωτικά, 2 επαγγελματικά)
Απρίλιος 15 (10 ιδιωτικά, 5 επαγγελματικά)
Μάιος 20 (16 ιδιωτικά, 4 επαγγελματικά)
Ιούνιος 14 (12 ιδιωτικά, 2 επαγγελματικά)
Ιούλιος 20 (15 ιδιωτικά, 5 επαγγελματικά)
Αύγουστος 10 (10 ιδιωτικά, 0 επαγγελματικά)

Συνολικά μέσα σε οκτώ μήνες έχουν πωληθεί λιγότερα από 130 καινούργια αυτοκίνητα, ανεξαρτήτως χρήσης.

«Τεράστια πτωτική πορεία»
«Η αγορά του αυτοκινήτου θα κλείσει με πάνω από 109.000 αυτοκίνητα για όλο το 2019», σχολιάζει σε επίπεδο Επικράτειας ο Γιώργος Τζαμπαζλής, παρατηρώντας πως «η Ελλάδα έχει ανεβασμένους δείκτες πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων, κι αυτό με βάση τα επίσημα στοιχεία από το υπουργείο Μεταφορών». Ωστόσο, κατά την εκτίμηση του αντιπροσώπου, «ο νομός Ροδόπης όμως μέχρι στιγμής το 2019 έχει τεράστια πτωτική πορεία». Μάλιστα, λίγες είναι κι οι επιχειρήσεις που έχουν απομείνει να εμπορεύονται καινούργια αυτοκίνητα.

«Πιστεύω ότι ο νομός είναι πάρα πολύ πεσμένος. Η αγορά της Κομοτηνής δεν είναι σαν Ξάνθης, Αλεξανδρούπολης ή Καβάλας», εκτιμά ο κος Τζαμπαζλής, προτάσσοντας ένα ενδεικτικό παράδειγμα για να αντιληφθεί κανείς την αγορά της Κομοτηνής σε σχέση με τις δίπλα: Τον Αύγουστο πωλήθηκαν στην Ροδόπη 10 καινούργια αυτοκίνητα, ενώ τον ίδιο μήνα στην Αλεξανδρούπολη πωλήθηκαν 68, στην Ξάνθη 33, ενώ ακόμη και στην Ορεστιάδα 8 - δηλαδή, πωλήθηκαν σχεδόν όσα και στην Κομοτηνή. Αντίστοιχη είναι η εικόνα, με μικρότερη την «ψαλίδα», και τους επτά μήνες του ’19 που προηγήθηκαν του Αυγούστου.

Αλόγιστη εισαγωγή μεταχειρισμένων από Βουλγαρία
Την ίδια ώρα, και σύμφωνα με την εξειδικευμένη σε θέματα αυτοκινήτων ιστοσελίδα newsauto.gr, συνεχίζεται η αλόγιστη εισαγωγή κακών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στη χώρα μας, με το κράτος να απέχει από οποιαδήποτε έλεγχο. Η αναζήτηση μεταχειρισμένων περιλαμβάνει επισκέψεις σε μεγάλες εμπορίες της Γερμανίας και του Βελγίου. 

Ο αριθμός των αυτοκινήτων καθορίζει και την τιμή, όπου σε περιπτώσεις Euro4 μοντέλων αυτή δεν ξεπερνά τα 800 ευρώ. Μάλιστα, η εισαγωγή πολλών τέτοιων αυτοκινήτων στη χώρα μας γίνεται μέσω Βουλγαρίας, ώστε να γυρίζονται τα χιλιόμετρα σε «λογικά» επίπεδα.

Επίσης, μια νέα κομπίνα έχουν ανακαλύψει επιτήδειοι για να εισάγουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στην Ελλάδα χωρίς να πληρώνουν ούτε ένα ευρώ για δασμούς ενώ παράλληλα να τα κυκλοφορούν ανασφάλιστα και παράνομα. 

Ο λόγος για τα λεγόμενα αυτοκίνητα «φαντάσματα» που έχουν κατακλύσει σχεδόν όλη την Επικράτεια και κυρίως την επαρχία τα οποία εισέρχονται στην Ελλάδα κανονικά από την Βουλγαρία χωρίς να δηλώνονται στο Τελωνείο εισόδου και στη συνέχεια οι κάτοχοί τους αναζητούν τον υποψήφιο αγοραστή. Ειδικότερα οι επιτήδειοι αγοράζουν τα αυτοκίνητα από τη γειτονική Βουλγαρία και στη συνέχεια εκδίδουν προσωρινές πινακίδες κυκλοφορίας ώστε να μπορέσουν να μεταβούν στην Ελλάδα χωρίς το όχημα να δηλώνεται στο ελληνικό τελωνείο.

Κατόπιν περνούν από τα ελληνικά σύνορα και ενώ οι προσωρινές πινακίδες κυκλοφορίας έχουν ισχύ για μόλις 24 ώρες οι επιτήδειοι τα κυκλοφορούν κανονικά αλλά εντελώς παράνομα καθώς τα οχήματα είναι ανασφάλιστα και άκρως επικίνδυνα σε περίπτωση ατυχήματος.

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Διακομματική με νεοδημοκρατικό κυρίως «καπέλο»,  κεκλεισμένων των θυρών, με  αποσπασματικές λογικές ικανοποίησης αιτημάτων περιφέρειας και δήμων για να γίνουν κάποια έργα που ψάχνουν να βρουν χρηματοδοτικά ε