fbpx Το κολύμπι έγινε μάθημα για 618 μαθητές δημοτικών σχολείων
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Πέμπτη, 28 Ιουνίου, 2018 - 10:00
Ο ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΗ ΡΟΔΟΠΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2017-2018

Το κολύμπι έγινε μάθημα για 618 μαθητές δημοτικών σχολείων

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Κολύμβηση
Μαθητές
ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Η συμβολή του ΔΠΘ στην υλοποίησή του, οι σκέψεις για την επόμενη χρονιά


Δύο χρόνια εμπειρίας από την υλοποίηση του προγράμματος έχει το γραφείο Φυσικής Αγωγής του νομού Ροδόπης, με τον προϊστάμενο Χρήστο Γαντζίδη να δηλώνει την ικανοποίησή του για την ανταπόκριση των μαθητών

Δήμητρα Συμεωνίδου

Για 618 μαθητές της τρίτης τάξης 24 δημοτικών σχολείων του νομού Ροδόπης το κολύμπι έγινε μάθημα. Στον αριθμό αυτόν αποτυπώνεται η ανταπόκριση που είχε το πρόγραμμα για τη διδασκαλία της κολύμβησης στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, το σχολικό έτος 2017 - 2018.  Με την καθοριστική συμβολή του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης που παραχώρησε για δεύτερη χρονιά την χρήση του πανεπιστημιακού κλειστού κολυμβητηρίου, έγινε πράξη το πρόγραμμα και ήδη σχεδιάζεται η επόμενη χρονιά. 

Το αντικείμενο της κολύμβησης στο πλαίσιο του μαθήματος Φυσικής Αγωγής υλοποιήθηκε στους μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης και όπου ήταν δυνατό και της Δ΄ τάξης των Δημοτικών σχολείων της χώρας, στο οποίο συμμετείχαν 43.625 παιδιά από 2.788 τμήματα, 1.549 σχολικών μονάδων της χώρας, σημειώνοντας άνοδο σε σχέση με την προηγούμενη σχολική χρονιά (2016-2017) όπου συμμετείχαν 39.561 μαθητές/τριες από 2.210 τμήματα, 1.421 σχολικών μονάδων. 

Ειδικά για το νομό Ροδόπης, όπως μας ενημέρωσε ο προϊστάμενος γραφείου Φυσικής Αγωγής Ροδόπης Χρήστος Γαντζίδης η διδασκαλία της κολύμβησης επικεντρώθηκε μόνο σε μαθητές της Γ΄ τάξης, σύμφωνα και με τις ώρες που ήταν διαθέσιμες στο πανεπιστημιακό κολυμβητήριο. Συγκεκριμένα από τα 25 δημοτικά σχολεία που αρχικά δήλωσαν συμμετοχή, δεν συμμετείχε μόνο το 12ο δημοτικό σχολείο Κομοτηνής. Έλαβαν μέρος όλα τα δημοτικά σχολεία της Κομοτηνής και τα δημοτικά σχολεία του Κοσμίου, της Ξυλαγανής, της Αιγείρου, του Ροδίτη, το διαπολιτισμικό και μειονοτικό σχολείο Ιάσμου και το διαπολιτισμικό δημοτικό σχολείο Σαπών. 

Η συνέχιση του προγράμματος για τρίτη χρονιά 
Η συνέχιση για τρίτη χρονιά του προγράμματος για τη διδασκαλία της κολύμβησης στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, θεωρείται δεδομένη αφού εξαγγέλθηκε από το υπουργείο Παιδείας. 

Κοινή συνέντευξη Τύπου παραχώρησαν ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου, ο υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Γιώργος Βασιλειάδης, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Γεώργιος Αγγελόπουλος, ο γ.γ. της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού Ιούλιος Συναδινός και ο προϊστάμενος του Γραφείου Κοινωνικών Πολιτικών της Γενικής Γραμματείας του Πρωθυπουργού Σταύρος Παναγιωτίδης. 

Αναφερόμενος στο επιτυχημένο πρόγραμμα διδασκαλίας της κολύμβησης στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, ο κ. Γαβρόγλου είπε: "Σε συνεργασία με τη Γ.Γ. Αθλητισμού έχουμε πάρει μια σειρά από πρωτοβουλίες και για την κολύμβηση. Είναι ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο πρόγραμμα, μια ιδιαίτερα επιτυχημένη πρωτοβουλία των υπουργείων μας. Θέλουμε εδώ να ευχαριστήσουμε και το υπουργείο Εσωτερικών και την Περιφέρεια, γιατί από τις πρωτοβουλίες των Δήμων και της Περιφέρειας ως προς τη μεταφορά των μαθητών εξαρτάται εν πολλοίς και η επιτυχία αυτού του προγράμματος.

Σημειώνουμε ότι έχει αυξηθεί και ο αριθμός των παιδιών και των σχολείων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Υπήρξαν προβλήματα που τα αντιμετωπίσαμε και θα είμαστε ιδιαίτερα αυστηροί στην αντιμετώπιση των ολιγωριών. Δεν θα δεχθούμε από κανέναν να ολιγωρεί στην πραγματοποίηση μιας τέτοιας πρωτοβουλίας. Ξανακάνουμε έκκληση στους Δήμους να αξιοποιήσουν όσες περισσότερες πισίνες μπορούν, πιστοποιώντας τις φυσικά. Θέλουμε από την επόμενη σχολική χρονιά να υλοποιήσουμε τη διεύρυνση του προγράμματος στις 12 ώρες. Σήμερα ο μέσος όρος είναι 8 – 10 ώρες. Θέλουμε να πάμε για την τρίτη και την τετάρτη Δημοτικού μέχρι τις 12 ώρες και έχουμε μια ομάδα εργασίας που μελετά την επέκταση αυτής της δραστηριότητας στην πέμπτη και έκτη Δημοτικού".

Ο υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Γιώργος Βασιλειάδης από την πλευρά του τόνισε: "πρέπει να εξάρουμε τη συνδρομή της κολυμβητικής ομοσπονδίας στην υλοποίηση του. Είναι πρωτοποριακό παιδιά δημόσιων δημοτικών σχολείων μέσα στο ωρολόγιο πρόγραμμα, να παρακολουθούν μαθήματα τα οποία δεν θα τα έλεγα κολύμβησης αλλά μαθήματα αποφυγής πνιγμού. Είναι λοιπόν κομβικό για μας, αυτό το πρόγραμμα που πλέον έχει γίνει θεσμός να συνεχίσει να υλοποιείται και να επεκτείνεται. Δεν είναι εύκολο, είναι σύνθετο, αλλά με τις κατάλληλες επεξεργασίες και με την έξοδο της χώρας από τα μνημόνια, μπορούμε να περιμένουμε ακόμη καλύτερες μέρες".

Η έλλειψη δημοτικού κολυμβητηρίου 
Δύο χρόνια εμπειρίας από την υλοποίηση του προγράμματος έχει το γραφείο Φυσικής Αγωγής του νομού Ροδόπης, με τον κο Γαντζίδη να δηλώνει την ικανοποίησή του για την ανταπόκριση των μαθητών. Σχετικά με τις εξαγγελίες του υπουργού περί επέκτασης αυτής της δραστηριότητας στην τετάρτη, πέμπτη και έκτη Δημοτικού, αυτή φαντάζει δύσκολη για την Κομοτηνή, που στερείται δημοτικού κολυμβητηρίου.

Όπως είναι γνωστό, εδώ και χρόνια, το δημοτικό κολυμβητήριο παραμένει κλειστό και η εφαρμογή του προγράμματος έγκειται μόνο στη διευκόλυνση που παρέχει το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. "Άλλο το τι θέλουμε και άλλο το τι μπορούμε", ήταν το χαρακτηριστικό σχόλιο του κου Γαντζίδη, σημειώνοντας παράλληλα ότι ακόμα και με την έλλειψη δημοτικού κολυμβητηρίου "εμείς υλοποιούμε το πρόγραμμα με τη στήριξη του Δήμου και του ΤΕΦΑΑ που μας παραχωρεί το πανεπιστημιακό κολυμβητήριο. Οι ώρες φυσικά που μας δίνουν δεν μπορούν να ικανοποιήσουν όλους τους μαθητές, γιατί όλος ο νομός στηρίζεται στο πανεπιστημιακό κολυμβητήριο".

Ο προϊστάμενος του Γραφείου Φυσικής Αγωγής δηλώνει βέβαιος για τη συνέχιση του προγράμματος και τη νέα σχολική χρονιά, με τον ίδιο να επισημαίνει την ανάγκη να κινηθεί γρηγορότερα η διαδικασία εκ μέρους του υπουργείου Παιδείας. Οι σκέψεις για την επόμενη χρονιά εκ μέρους των ανθρώπων που χειρίζονται το πρόγραμμα στο νομό Ροδόπης είναι η ένταξη παιδιών από περισσότερα σχολεία και του ορεινού όγκου ώστε περισσότεροι μαθητές να διδαχθούν στην πράξη το μάθημα της κολύμβησης.
 

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Κάθε φορά που παρουσιάζεται οποιαδήποτε  διαδικασία αξιολόγησης που  αφορά δημοσίους  και δημοτικούς υπαλλήλους, όπως και τώρα με τους εκπαιδευτικούς,  πάντα αντιδρούν οι συνδικαλιστικές τους  οργανώσεις και