ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Τρίτη, 5 Μαρτίου, 2019 - 10:00
ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΥ ΕΦΑΡΜΟΣΤΗΚΕ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ

«Η μνήμη του Μέλλοντος» σε επτά δημοτικά σχολεία της Κομοτηνής

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Δημοτικό Σχολείο
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
Η μνήμη του Μέλλοντος

Ήταν ένα δωρεάν πρόγραμμα που έγινε μέσα στην σχολική αίθουσα για μαθητές της ΣΤ' τάξης

"Η παιδαγωγική του θεάτρου ανοίγει παράθυρα, αλλά θα είναι αλεξιπτωτιστικός ο τρόπος αν ο εκπαιδευτικός δεν κρατήσει ανοιχτά τα παράθυρα αυτά"

Δήμητρα Συμεωνίδου

Το θέατρο στην εκπαίδευση και γενικότερα την εκπαίδευση και τη βιωματική μάθηση και την θεωρία και την πράξη των θεατροπαιδαγωγικών προγραμμάτων, ανέδειξε η ημερίδα και το σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε στην Κομοτηνή με αφορμή την ολοκλήρωση του θεατροπαιδαγωγικού προγράμματος «Η Μνήμη του Μέλλοντος». Το πρόγραμμα εφαρμόσθηκε κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς σε επτά δημοτικά σχολεία της Κομοτηνής από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. και ομάδα ειδικών από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Η ημερίδα έγινε τις πρωινές ώρες του Σαββάτου 2 Μαρτίου στην αίθουσα του θεάτρου του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κομοτηνής.

Ο συντονιστής της παιδαγωγικής ομάδας του ΕΚΠΑ «Ιδέατρο», επίκουρος καθηγητής, Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης, ανέδειξε το πως η ομάδα του σε συνεργασία με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. της πόλης μας πρωτοπόρησαν φέτος με αυτό το πρόγραμμα. Εξέφρασε την χαρά του που το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στην πόλη της καταγωγής του και την ελπίδα ότι θα συνεχιστεί και σε άλλα σχολεία. Στόχος του εκπαιδευτικού προγράμματος ήταν οι μαθητές και οι μαθήτριες να σκεφτούν και να αναστοχαστούν το θέμα της προσωπικής και συλλογικής ευθύνης κάθε ανθρώπου για τον κόσμο που κληροδοτούμε στο μέλλον και τι μπορούμε να θυσιάσουμε, για να είναι το μέλλον καλύτερο.

Ήταν ένα δωρεάν πρόγραμμα που έγινε μέσα στην σχολική αίθουσα για μαθητές της ΣΤ' τάξης, με τον κο Κουκουνάρα Λιάγκη να διευκρινίζει "δεν είναι θεατρικό παιχνίδι, αλλά μία παρέμβαση κοινωνική και εκπαιδευτική". Με αφορμή το τέλος του προγράμματος ο ίδιος επισήμανε ότι "το γρανάζι σε όλα αυτά δεν είναι η ομάδα, αλλά ο εκπαιδευτικός που υλοποιεί και εφαρμόζει, να εργάζονται, να συνεργάζονται, να είναι ανοιχτοί σε εναλλακτικές μεθόδους εκπαίδευσης". "Ένα θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα ή η παιδαγωγική του θεάτρου ανοίγει παράθυρα, αλλά θα είναι αλεξιπτωτιστικός ο τρόπος αν ο εκπαιδευτικός δεν κρατήσει ανοιχτά τα παράθυρα αυτά", είπε με τη σειρά της η κοινωνιολόγος-παιδαγωγός του θεάτρου, Ηρώ Ποταμούση.

Ο Λευτέρης Φωστέρης φοιτητής και μέλος της ομάδας του ΕΚΠΑ «Ιδέατρο» μίλησε για "μία ευχάριστη εμπειρία και μακάρι να συνεχιστεί και την επόμενη χρονιά, ευχαριστήθηκα την αλληλεπίδραση με τα παιδιά και τον εαυτό μου και αισθάνομαι ότι μπορώ να κάνω περισσότερα πράγματα από όσα πίστευα". Ξεχωριστή χαρακτήρισε την εμπειρία συμμετοχής της σε αυτό το πρόγραμμα, η Χαρά Χατζηνικολαΐδη φοιτήτρια και μέλος της ομάδας  του ΕΚΠΑ «Ιδέατρο» και ανέδειξε ότι "η εκπαίδευση μέσω αυτών των προγραμμάτων εξελίσσεται. Οι εκπαιδευτικοί από δω και πέρα πρέπει να έχουν τα παράθυρα ανοιχτά για να μπαίνει περισσότερο φως".

Στη διάρκεια της ημερίδας έγινε θεωρητική προσέγγιση της βιωματικής μάθησης και των θεατροπαιδαγωγικών προγραμμάτων ως μέσων εκπαίδευσης και κοινωνικής παρέμβασης και αλλαγής και η εξερεύνηση της έννοιας της προσωπικής και συλλογικής ευθύνης στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσω της μεθόδου αυτής. Με το βιωματικό σεμινάριο, οι εκπαιδευτικοί επεξεργάστηκαν στην πράξη όσα τέθηκαν και συζητήθηκαν στη θεωρία με προτάσεις εφαρμογής. 

Στο τέλος αυτής έγινε παρουσίαση των σχολείων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Η μνήμη του μέλλοντος» και δόθηκαν βεβαιώσεις στους εκπαιδευτικούς των δημοτικών σχολείων της Κομοτηνής, που υλοποίησαν το θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα, αλλά και στους συμμετέχοντες στην ημερίδα. Παρούσα ήταν και η πρόεδρος του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κομοτηνής Σοφία Μενεσελίδου, που διανύοντας τους τελευταίους μήνες της θητείας της στο τιμόνι του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. δεν εφησυχάζει αλλά αναζητά συνεργασίες και δράσεις που έχουν προστιθέμενη αξία για την πόλη και τους δημότες, μικρούς και μεγάλους.

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Δεν αντιλαμβανόμαστε γιατί καίγονται τόσο στην κυβέρνηση να προχωρήσουν άμεσα οι επενδύσεις χρυσού και στη Θράκη, αφού ουσιαστικά και με βάση τους σχεδιασμούς που υπάρχουν,  ελάχιστες θέσεις εργασίας θα αποδ