fbpx Η επόμενη μέρα του προγράμματος Φραγκουδάκη
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Παρασκευή, 26 Οκτωβρίου, 2018 - 10:00
ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ ΣΤΑ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Η επόμενη μέρα του προγράμματος Φραγκουδάκη

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Μειονοτική Εκπαίδευση
Ζωή Γαβριηλίδου

Στην ομάδα που συγκροτήθηκε με απόφαση υπουργού Παιδείας, συμμετέχει η Ζ. Γαβριηλίδου που λέει στον "Χ" "θα ξεκινήσουν 
άμεσα οι εργασίες της επιτροπής"

Διονύσης Βοργιάς

Την επόμενη μέρα από τα βιβλία του προγράμματος Φραγκουδάκη στα μειονοτικά σχολεία, θα "ψάξει" το προσεχές διάστημα μία ειδική επιστημονική επιτροπή, την οποία συγκρότησε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου. Η απόφαση Γαβρόγλου ήρθε στον απόηχο αντιδράσεων γονέων και συμβολικών "καταλήψεων" σε μειονοτικά σχολεία των νομών Ξάνθης και Ροδόπης, από απογοητευμένους γονείς, που όπως κατέγραψε ο "Χ" εξέφρασαν το παράπονο ότι με τα συγκεκριμένα βιβλία τα παιδιά τους δεν μαθαίνουν ελληνικά και μένουν πίσω, σε σχέση με τα παιδιά που φοιτούν σε δημόσια σχολεία.

Τα παράπονά τους εκφράστηκαν στους τοπικούς βουλευτές, όπως και στον περιφερειακό διευθυντή Εκπαίδευσης, κατόπιν μεταφέρθηκαν και - σε πρώτο χρόνο τουλάχιστον - φαίνεται πως έχουν εισακουστεί από τον αρμόδιο υπουργό.

Ο κος Γαβρόγλου συγκρότησε επιστημονική ομάδα εργασίας για την αποτίμηση και αξιολόγηση της χρήσης των εκπαιδευτικών υλικών του ελληνόγλωσσου προγράμματος στα μειονοτικά δημοτικά σχολεία της Θράκης. Η ομάδα εργασίας αποτελείται από τους Ζωή Γαβριηλίδου (καθηγήτρια Γλωσσολογίας, αντιπρύτανης ΔΠΘ), Γεράσιμο Κουζέλη (καθηγητή ΕΚΠΑ, Πρόεδρο ΙΕΠ), και Ανδρέα Νοταρά (επίκουρο καθηγητή Παντείου Πανεπιστημίου, σύμβουλο μειονοτικής εκπαίδευσης ΥΠΠΕΘ).

Ο "Χ" μίλησε με την Ζ. Γαβριηλίδου για να μας δώσει έναν χρονικό ορίζοντα αναφορικά με το πως θα κινηθούν οι διαδικασίες. "Υπάρχει χρονικός ορίζοντας του πότε πρέπει να παραδώσουμε το πόρισμα, επομένως θα ξεκινήσουμε άμεσα τις εργασίες, ώστε να είμαστε σε θέση το συντομότερο να στείλουμε το πόρισμα", είπε. Αναφορικά με το πως θα προκύψει το πόρισμα της επιτροπής, η κα Γαβριηλίδου εξηγεί πως η ομάδα εργασίας θα επεξεργαστεί όλα τα διαθέσιμα ερευνητικά και εμπειρικά στοιχεία, θα έχει συναντήσεις διαβούλευσης με όλους τους εμπλεκόμενους (συντονιστές εκπαιδευτικού έργου, εκπαιδευτικούς, σχολικές εφορείες, ειδικούς κ.ά.) και θα καταθέσει αιτιολογημένη πρόταση προς το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων σχετικά με την αναγκαιότητα εμπλουτισμού ή αναμόρφωσης των εκπαιδευτικών υλικών.

Η κα Γαβριηλίδου εξήγησε ότι θα υπάρχει έρευνα και για το πως λειτουργούν και το πως αποδίδουν τα παιδιά που βρίσκονται στα χωριά, σε κωμοπόλεις ή στον αστικό ιστό, "ώστε να δούμε πως πηγαίνουν τα βιβλία και πως ανταποκρίνονται τα παιδιά σε αυτά".

Πάντως, η τοποθέτηση της κας Γαβριηλίδου έκλεισε και με ένα γενικότερο σχόλιο, αναφορικά με την ανάγκη αναθεώρησης και βιβλίων των δημόσιων σχολείων. "Αναθεώρηση χρειάζεται σε όλα τα βιβλία που υπάρχουν στα σχολεία, όχι μόνο στα μειονοτικά, γιατί για κάποια βιβλία έχουν περάσει είκοσι χρόνια από τότε που βγήκαν. Έχουν αλλάξει οι συνθήκες, τα παιδιά έχουν άλλα ερεθίσματα, άλλες δεξιότητες και όλα πρέπει να τα εκτιμούμε", είπε η καθηγήτρια.

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Η διαχείριση μεγάλων κρίσεων,  μεταναστευτικό στις Καστανιές,  κορωνοϊός,  αλλά και μικρότερων όπως το διασυνοριακό στις Φέρες όταν δεν καταλήγουν αρνητικά,  φέρνουν συνήθως θετικό πρόσημο σε όσους κυβερνούν