fbpx Χριστούγεννα στη Θράκη
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Παρασκευή, 23 Δεκεμβρίου, 2016 - 11:00
ΤΙ ΛΕΝΕ ΟΙ ΞΕΝΟΔΟΧΟΙ

Χριστούγεννα στη Θράκη

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Τουρισμός
Ξενοδοχεία
Θράκη
Επιχειρήσεις

Καλή πελατεία για την Αλεξανδρούπολη αποδεικνύονται οι Τούρκοι τουρίστες

Σε όσους θα επισκεφτούν συγγενικά τους πρόσωπα και στους διερχόμενους της μιας διανυκτέρευσης επενδύουν οι ξενοδόχοι της Κομοτηνής

 

 

Δήμος Μπακιρτζάκης

Χριστούγεννα στη Θράκη θα επιλέξουν Έλληνες και ξένοι, με τους ξενοδόχους της Αλεξανδρούπολης να «ποντάρουν» στους Τούρκους τουρίστες και τους ξενοδόχους της Κομοτηνής να επενδύουν σε όσους θα επισκεφτούν συγγενικά τους πρόσωπα και στους διερχόμενους της μίας διανυκτέρευσης. 


Η ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ
Με τους Έλληνες να κάνουν δειλά κάποιες μετακινήσεις ενόψει Χριστουγέννων, όπως παραδέχεται ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ξενοδόχων Θράκης Κωνσταντίνος Χατζηκωνσταντίνου, διευκρινίζει πως «η κινητικότητα αυτή προσδιορίζεται στις 2-3 μέρες και τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά». Βέβαια ακόμα και αυτή η μικρή κινητικότητα εκ μέρους Ελλήνων τουριστών, ήταν κάτι που έλειψε τα προηγούμενα χρόνια από την τουριστική αγορά της Θράκης. Γι’ αυτό, είναι ένα φως στο βάθος του τούνελ, ιδιαίτερα αυτή την περίοδο, όπως χαρακτηριστικά λέει ο κ. Χατζηκωνσταντίνου. Από την άλλη η βαλκανική αγορά εμφανίζει κίνηση, κυρίως τουρίστες από την Βουλγαρία, χριστιανοί που επιλέγουν να γιορτάσουν τα Χριστούγεννα στην περιοχή μας ή εναλλακτικά το τριήμερο της Πρωτοχρονιάς.


Καλή πελατεία για τους ξενοδόχους στην Αλεξανδρούπολη αποδεικνύονται οι Τούρκοι. «Έχουν σταθερή κίνηση η οποία δεν επηρεάζεται», λέει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ξενοδόχων, επισημαίνοντας, πως «υπήρξε ένα τρόμαγμα με την δολοφονία του Ρώσου πρέσβη, τις πρώτες ώρες έγιναν κάποιες ακυρώσεις, αλλά βλέπω ότι αυτό ξεπερνιέται και ξαναμπαίνει σε κανονικό ρυθμό. Περιμένουμε τους αριθμούς αυτούς που είχαμε και πέρυσι, κάτι ενθαρρυντικό παρόλο που η κρίση συνεχίζεται». 


Μεγαλύτερη ανησυχία στην τοπική τουριστική αγορά και ιδιαίτερα σε επαγγελματίες της Αλεξανδρούπολης προκαλεί η καθοδική πορεία της τουρκικής λίρας, η οποία μεταφράζεται σε μείωση της αγοραστικής δύναμης για τους Τούρκους πολίτες. Όπως τονίζει ο κ. Χατζηκωνσταντίνου «Αυτό σημαίνει ότι εμείς ως προορισμός, χωρίς να μεταβάλουμε τιμές, γινόμαστε πιο ακριβοί για αυτούς». Γι’ αυτό λέει πως «πρέπει να στραφούμε και σε άλλες αγορές, ούτως ώστε, αν γίνει κάτι που δεν περνάει από το χέρι μας να διορθώσουμε, να μπορούμε να αναπληρώσουμε τις όποιες απώλειες». Παράδειγμα αποτελεί η ρωσική αγορά. 


Η ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ
Η θάλασσα είναι πιο ελκυστική για τους τουρίστες, παραδέχεται η Σούλα Χρυσοστόμου ιδιοκτήτρια του ξενοδοχείου Όλυμπος στην Κομοτηνή, περιγράφοντας την κίνηση στα ξενοδοχεία της πόλης μας, ενόψει Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς. 


«Η Κομοτηνή ήταν καθαρά εμπορική πόλη, είχε την μεγαλύτερη εμπορική κίνηση σε ολόκληρη τη Θράκη. Τώρα που υπάρχει κρίση αυτό πήγε πίσω. Με την κρίση που υπάρχει και ο τουρισμός είναι πάρα πολύ μειωμένος, εν συγκρίσει με άλλες χρονιές. 


Σε σχέση με την περσινή είμαστε χαμηλότερα κατά 25%. Πάντα στις γιορτές ερχόντουσαν οι Κομοτηναίοι, που έμεναν αλλού, για να δουν τις οικογένειες τους, όπως και φέτος ήρθαν κάποιοι, αλλά στο παρελθόν επισκεπτόντουσαν την πόλη μας τέτοιες μέρες πολλοί περισσότεροι». Με τις διανυκτερεύσεις μιας νύχτας δουλεύουν επίσης αυτές τις μέρες τα ξενοδοχεία της Κομοτηνή. Πρόκειται για γκρουπ τουριστών - ελάχιστα και αυτά -  που εκδράμουν προς Κωνσταντινούπολη, αλλά θα διανυκτερεύσουν για μία νύχτα στην Κομοτηνή. 


Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΟ ΚΛΑΔΟ 
Πάντως σε αυτό που συμφωνούν οι ξενοδόχοι Κομοτηνής και Αλεξανδρούπολης είναι ότι η αύξηση της φορολογίας έχει επιφέρει καίριο πλήγμα στον κλάδο. «Οι αυξήσεις που θα έρθουν με την φορολόγηση θα απορροφηθούν από εμάς, οι τιμές συμπιέζονται προς τα κάτω και απορροφούν και τους φόρους. Καταλαβαίνετε ότι θα φτάσουμε στο σημείο να βλέπουμε γεμάτα μαγαζιά και αρνητικούς ισολογισμούς», λέει ο Κωνσταντίνος Χατζηκωνσταντίνου. «Η αυξημένη φορολογία έχει ρημάξει τον επαγγελματισμό, ήταν ό,τι χειρότερο μπορούσε να υπάρξει.

Αυτό που με λυπεί και με αναστατώνει είναι ότι κλείνουν κάθε μέρα μαγαζιά και εργοστάσια. Βλέπεις τον άλλον να κλείνει και να πηγαίνει στην Βουλγαρία που έχει 8% ΦΠΑ. Εμείς από αυτόν τον κάθετο άξονα έχουμε όφελος 1 στα 100 γιατί όταν δεν έχει κανένας κίνητρο δεν σταματάει, εκτός αν περάσει πολύ αργά και δεν θέλει να ταξιδέψει βράδυ, μόνο τότε θα διανυκτερεύσει σε ξενοδοχείο», λέει η Σούλα Χρυσοστόμου.  

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Ποτέ δεν είναι αργά και έτσι εν μέσω του καλοκαιριού βγήκαν τα αποτελέσματα και αναρτήθηκαν οι πίνακες στην ιστοσελίδα του ΕΟΔΥ, με προσλήψεις διαφόρων ειδικοτήτων, υγειονομικού προσωπικού κυρίως, για τη στε