fbpx Γεφύρια ’19: Διαμαρτύρονται για την κατεστραμμένη γέφυρα, αγωνιούν για την παλιά
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Τρίτη, 24 Σεπτεμβρίου, 2019 - 10:00
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΑ ΣΥΝΤΡΙΜΜΙΑ

Γεφύρια ’19: Διαμαρτύρονται για την κατεστραμμένη γέφυρα, αγωνιούν για την παλιά

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Γεφύρια
Δήμος Ιάσμου

Η πρώτη επιτόπια διαμαρτυρία στην πεσμένη γέφυρα Κομψάτου έγινε δύο χρόνια μετά την πτώση, με αίτημα την ταχεία αποκατάσταση αλλά και τον έλεγχο της παλιάς

Η παλιά γέφυρα ελέγχθηκε μεν για την στατικότητά της, αλλά πριν από περίπου δύο χρόνια – Καταγγελία πως απουσιάζουν οι έλεγχοι για βαρέα οχήματα που απαγορεύεται να διέρχονται από την παλιά γέφυρα

Διονύσης Βοργιάς

Ζητούν άμεση αποκατάσταση της πεσμένης γέφυρας Κομψάτου και ζητούν επίσης τη λήψη μέτρων ώστε να μην έχουμε μία τραγωδία στην παλιά γέφυρα που έχει δοθεί σε κυκλοφορία. Πρόκειται για κατοίκους του Ιάσμου, που το πρωί της Κυριακής 22 Σεπτεμβρίου έδωσαν ραντεβού κάτω από (και πάνω στην)  πεσμένη γέφυρα που κάποτε ένωνε Ίασμο και Πολύανθο. Έχουν απηυδήσει και φοβούνται όχι μόνο για την καθυστέρηση στις διαδικασίες αποκατάστασης, αλλά και για όλους όσους χρησιμοποιούν καθημερινά την παλιά γέφυρα.

Το ιστορικό της πολύπαθης γέφυρας
Εν τάχει το ιστορικό της πολύπαθης γέφυρας έχει ως εξής: Πρωί 10 Σεπτεμβρίου – πτώση γέφυρας. Λίγους μήνες αργότερα – απευθείας ανάθεση από την Περιφέρεια ΑΜ-Θ στο ΤΕΕ Θράκης της μελέτης για την διερεύνηση των αιτιών πτώσης και την εξεύρεση τρόπων αποκατάστασης. Έναν χρόνο μετά την πτώση περίπου – η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης κρίνει παράνομη την απευθείας ανάθεση. Στα τέλη του ’18 η Περιφέρεια ΑΜ-Θ προχωράει με διαγωνισμό για την εύρεση του αναδόχου που θα βρει τον τρόπο αποκατάστασης της γέφυρας. Η διερεύνηση αιτιών πτώσης συνεχίζεται μόνο μέσω εισαγγελέα. Μέσα ’19 – πιάνει δουλειά ο οριστικός ανάδοχος της μελέτης. Στα τέλη του ’19 αναμένουμε την οριστική μελέτη, η οποία θα δείξει εάν πρέπει να κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου νέα γέφυρα ή να αποκατασταθεί μόνο το κομμάτι που έπεσε (!). Συγχρόνως, κι από τον Νοέμβριο του ’17 εισαγγελέας και ΟΣΕ ζητούν από την ΠΑΜ-Θ την άμεση απομάκρυνση του αποκολληθέντος κομματιού της γέφυρας, το οποίο ακόμη και σήμερα παραμένει στο ίδιο σημείο με κίνδυνο κατολίσθησης και καταστροφής της παρακείμενης γέφυρας του ΟΣΕ. Το επόμενο διάστημα θα απομακρυνθεί αφότου βρέθηκε ανάδοχος. Όλα τα παραπάνω κατέγραψε σε πρώτο χρόνο ο «Χ».

Δύο χρόνια υπομονή – Φτάνει πια
«Μάς έχουν εγκαταλείψει δύο χρόνια. Μετά από δύο χρόνια όμως εξαντλήθηκε η υπομονή μας, γι’ αυτό και διαμαρτυρόμαστε». Αυτό δήλωσε στον «Χ» στο σημείο της διαμαρτυρίας ο Γιώργος Λεχούδης – ένας εκ των πρωτεργατών της δράσης και κάτοικος Ιάσμου. Ο κάτοικος τονίζει πως ακόμη και τώρα που – θεωρητικά – τα πράγματα έχουν μπει σε μία ροή, με τον μελετητή να εργάζεται – υπολείπονται πολλά ακόμη στάδια για την αποκατάσταση, γι’ αυτό και η διαμαρτυρία είχε ως στόχο να μην υπάρξει άλλη καθυστέρηση.

Παρούσα η νέα δημοτική αρχή
Στην διαμαρτυρία ως σύμμαχος παρουσιάστηκε η δημοτική αρχή, παρόντος του δημάρχου Ιάσμου Οντέρ Μουμίν και αρκετών μελών της παράταξης «Εμπρός». Ο δήμαρχος χαιρέτισε την δράση. Δεν έκρυψε ότι η αποκατάσταση είναι αρμοδιότητα της ΠΑΜ-Θ, ωστόσο «εμείς δεν μένουμε ασυγκίνητοι, πιέζουμε μαζί με τους κατοίκους προς αυτή την κατεύθυνση». «Στην θητεία μου ως περιφερειακού συμβούλου ήμουν από τους πρωτεργάτες», θύμισε, εξηγώντας πως κατ’ αυτό τον τρόπο θα λειτουργήσει κι ως δήμαρχος. Μετέφερε επίσης την είδηση ότι θα επιδιώξει τετ – α – τετ με τον υπουργό Υποδομών στην Αθήνα για το ζήτημα της ταχύτερης δυνατής αποκατάστασης. «Υπάρχει δήλωση του περιφερειάρχη (στον «Χ») ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουμε καθαρή εικόνα. Δεν μπορεί να συνεχιστεί η καθυστέρηση, δεν γίνεται στην αρχή της Ευρώπης να έχουμε δύο χρόνια μία πεσμένη γέφυρα», τόνισε.

Αγωνιούν για την παλιά γέφυρα
Θυμίζουμε ότι προκειμένου να μην αποκοπεί η σύνδεση Ίασμου – Πολύανθου (και των παρακείμενων περιοχών), πριν από δύο χρόνια περίπου δόθηκε σε χρήση η παλιά γέφυρα Κομψάτου. Προηγήθηκαν οι απαραίτητες μελέτες στατικότητας. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της ΠΑΜ-Θ η γέφυρα είναι ασφαλής για όσους την διέρχονται. Ωστόσο, υπάρχει περιορισμός στους 3,5 τόνους.

Τα ερωτήματα πάντως είναι εύλογα και – τα σημαντικότερα – τα εξής δύο:
Πρώτον, ο έλεγχος μπορεί να έγινε πριν την θέση σε κυκλοφορία της γέφυρας, είμαστε βέβαιοι ωστόσο ότι δεν έχει αλλάξει κάτι, με δεδομένο ότι χιλιάδες αυτοκίνητα κι όχι μόνο έχουν περάσει από πάνω τις τους τελευταίους μήνες;

Δεύτερον, γίνονται οι απαραίτητοι έλεγχοι, ώστε βαρέα οχήματα άνω των 3,5 τόνων να μην περνούν από την γέφυρα;

Τα παραπάνω εύλογα αναρωτιούνται κι οι κάτοικοι που διαμαρτυρήθηκαν στο σημείο την Κυριακή. Ο Γ. Λεχούδης έθεσε και μία ακόμη παράμετρο. Αυτή των κατολισθήσεων. Βλέπει με φόβο τα βράχια περιμετρικά της παράκαμψης, φοβούμενος για ένα εν δυνάμει ατύχημα. Ελπίζουμε να μην επιβεβαιωθεί.

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Ανάγκα και οι θεοί πείθονται,  ή η πενία τέχνες κατεργάζεται, θα έλεγαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι, αφού  μας κάνει εντύπωση το γεγονός της ηλεκτρονικής προσαρμογής, σε τόσο σύντομο χρόνο.