ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Παρασκευή, 15 Μαρτίου, 2019 - 10:00
ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΕΥΘΕΙΑ Η ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Γέφυρα θα αντικαταστήσει επικίνδυνη ιρλανδική διάβαση στον ποταμό Λίσσο

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ποταμός Λίσσος
γέφυρα
ιρλανδική διάβαση
έργο

Θα έχει μήκος 153 μέτρα και πλάτος 15 μέτρα, ενώ για την σύνδεσή της με την επαρχιακή οδό θα κατασκευαστεί νέο τμήμα μήκους 1,2 χιλιομέτρων που θα περιλαμβάνει δύο ισόπεδους κόμβους

Σήμερα οι κάτοικοι κάνουν χρήση της ιρλανδικής διάβασης που διέρχεται μέσα από τα ορμητικά νερά του Λίσσου, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο την σωματική τους ακεραιότητα και τα οχήματά τους

Δήμητρα Συμεωνίδου

Στην τελική ευθεία βρίσκεται η δημοπράτηση της πρώτης σύγχρονης γέφυρας στον ποταμό Λίσσο, σε αντικατάσταση επικίνδυνης ιρλανδικής διάβασης. Με ομόφωνη απόφαση σε πρόσφατη συνεδρίασή της η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ενέκρινε τους όρους διακήρυξης της δημοπρασίας, την προκήρυξη σύμβασης και τη συγκρότηση της Επιτροπής Διαγωνισμού για το Υποέργο «Κατασκευή γέφυρας Λίσσου και προσβάσεων επί της επαρχιακής οδού Πανεπιστημιούπολη – Γρατινή - Αρριανά» προϋπολογισμού 5.152.000,00€ (με Φ.Π.Α.) σε βάρος των πιστώσεων του έργου «Βελτίωση επαρχιακής οδού Πανεπιστημιούπολη – Γρατινή - Αρριανά».

Το συνολικό έργο έχει προϋπολογισμό 5.152.000,00 ευρώ και βασικό αντικείμενο την κατασκευή γέφυρας στον Λίσσο Ποταμό. Αναλυτικότερα, το έργο περιλαμβάνει τα εξής υποέργα και τους αντίστοιχους προϋπολογισμούς τους:

Κατασκευή γέφυρας Λίσσου και προσβάσεων επί της επαρχιακής οδού Πανεπιστημιούπολη – Γρατινή – Αρριανά – 4.900.000 ευρώ
Έργα δικτύων Ο.Κ.Ω. – 30.000 ευρώ
Απαλλοτριώσεις – 40.000 ευρώ
Επιτάξεις – 30.000 ευρώ

Σημειώνεται στο «Υποστηρικτικό τεύχος διαβούλευσης για την εκπόνηση του 2ου παραδοτέου» της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Ε.Π. Π.Α.Μ.Θ., το υποέργο της κατασκευής της γέφυρας Λίσσου \ είχε αξιολογηθεί και ιεραρχηθεί με α/α 3 στον πίνακα των ιεραρχημένων παρεμβάσεων της ΠΑΜΘ, με την ακόλουθη αιτιολόγηση: «Το έργο παρουσιάζει ωριμότητα και αποτελεί αξιόλογη προτεραιότητα κατά το ΟΣΟΑ-ΠΑΜΘ, δεδομένου ότι ενισχύει την περιφερειακή προσβασιμότητα μέσω της σύνδεσης δευτερευόντων και τριτευόντων κόμβων με το δίκτυο υποδομών. Πρόκειται για έργο αρκετά σημαντικό με αξιόλογο αντίκτυπο στον πληθυσμό και στις παραγωγικές δομές και εμφανίζει σημαντική συγκριτική προτεραιότητα σε σχέση με άλλα έργα».

Το κυρίως έργο, μετά και την απόφαση, της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, αφορά στην κατασκευή γέφυρας 153 μέτρων στον ποταμό Λίσσο επί της επαρχιακής οδού Κομοτηνή – Κάλχας – Γρατινή – Φιλλύρα – Αρριανά. Η γέφυρα θα εδράζεται επί έξι βάθρων (δύο ακρόβαθρα και τέσσερα μεσόβαθρα). Επίσης, στο πλαίσιο του ίδιου έργου, προβλέπεται η κατασκευή δύο ισόπεδων κόμβων για την προσαρμογή της υφιστάμενης οδού με τη νέα χάραξη.

Η γέφυρα αναμένεται να χτιστεί σε σημείο κοντά στην υπάρχουσα ιρλανδική διάβαση Λίσσου και θα εξυπηρετεί τους κατοίκους του Δήμου Αρριανών κι όχι μόνο. Σήμερα οι κάτοικοι κάνουν χρήση της ιρλανδικής διάβασης που διέρχεται μέσα από τα ορμητικά νερά του Λίσσου, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο την σωματική τους ακεραιότητα και τα οχήματά τους. Η εναλλακτική δίοδος που υπάρχει σήμερα κοστίζει σε χιλιόμετρα (σ.σ. περισσότερα καύσιμα και χρόνος), με αποτέλεσμα η ιρλανδική διάβαση να είναι πρώτη στην προτίμηση των οδηγών. Όμως τα νερά του Λίσσου διατρέχουν τη συγκεκριμένη διάβαση καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς και δεν είναι λίγες οι φορές που οδηγοί εγκλωβίστηκαν, ενώ στο παρελθόν θρηνήσαμε και θύματα όταν οδηγοί παρασύρθηκαν.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το έργο θα πρέπει να ολοκληρωθεί εντός δύο ετών από την υπογραφή της Σύμβασης.

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Είμαστε από τις λίγες χώρες στον κόσμο που η διπλωματική πολιτική βασίζεται κυρίως στο συναίσθημα, τον εντυπωσιασμό με πατριωτικές κορώνες σε ανύποπτο χρόνο, αλλά και στη λογική να κρύβουν  τα σκουπίδια κάτω