fbpx Φθορές στην παλιά γέφυρα Κομψάτου και εντός του ποταμού
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Τρίτη, 13 Απριλίου, 2021 - 09:00
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ-ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ

Φθορές στην παλιά γέφυρα Κομψάτου και εντός του ποταμού

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Γέφυρα Κομψάτου
Ελληνική Αστυνομία
Εγνατία Οδός
Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Η παλιά γέφυρα δέχεται το βαρύ φορτίο κυκλοφορίας, από το 2017 οπόταν κι έπεσε η νεότερη

Έσπασε στη μέση μικρό τεχνικό έργο στην κοιλάδα του ποταμού!

Διονύσης Βοργιάς

Φωτογραφίες-ντοκουμέντα που αποδεικνύουν την μείωση της οδικής ασφάλειας στην παλιά γέφυρα Κομψάτου αλλά και την καταστροφή μικρού τεχνικού έργου στην κοιλάδα του ποταμού δημοσιεύει ο σημερινός «Χ».


Το χρονικό «επαναλειτουργίας»

Τον Σεπτέμβριο του ’17 καταστράφηκε η «νέα» γέφυρα Κομψάτου, για την οποία ακόμη και σήμερα -τρεισήμισι χρόνια μετά- δεν έχει δημοπρατηθεί το έργο κατασκευής νέας.

Δύο μήνες μετά την πτώση της «νέας», δόθηκε σε κυκλοφορία η «παλιά» στην ΕΟ Κομοτηνής-Ιάσμου-Ξάνθης, μερικά μέτρα βορειότερα της πεσμένης. Προηγήθηκαν έλεγχοι και δοκιμαστικές φορτώσεις από την Εγνατία Οδός Α.Ε. και τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων ΠΕ Ροδόπης. Αποφασίστηκε η γέφυρα να δοθεί σε κυκλοφορία, αλλά για οχήματα μέχρι 3μιση τόνων.

Έξι μήνες αργότερα, η ΠΕ Ροδόπης, σε συνεργασία με την Εγνατία Οδό Α.Ε. άνοιξαν νέα είσοδο της Εγνατίας, ώστε τα βαρέα οχήματα να εισέρχονται στην Εγνατία από τον Σώστη, για να κατευθυνθούν προς Ξάνθη, δηλαδή να μην χρειάζεται να γυρνούν πίσω στην Κομοτηνή, για να μπουν στην Εγνατία Οδό. Συγχρόνως, αποφασίστηκε να γίνονται έλεγχοι από την ΕΛΑΣ, μέχρι την κατασκευή νέας γέφυρας στον Κομψάτο, ώστε να μην περνούν οχήματα ωφέλιμου φορτίου άνω των 3μιση τόνων από την παλιά γέφυρα.

Το 2019 πραγματοποιήθηκαν εργασίες προστασίας του μεσόβαθρου της «παλιάς» γέφυρας από φαινόμενα υποσκαφής, διάβρωσης και ρηγμάτωσης, ενώ επίσης αποκαταστάθηκαν επιφάνειες του οδοστρώματος του δρόμου και της γέφυρας, κι ακόμη πραγματοποιήθηκαν εργασίες βαφής.


Φόβος των διερχόμενων

Πριν τρεισήμιση χρόνια, η ΠΕ Ροδόπης αποφάσιζε ως προσωρινή λύση το άνοιγμα της «παλιάς» γέφυρας. Ουδέν μονιμότερο του προσωρινού, όμως, και στο σήμερα, με φωτογραφίες-ντοκουμέντα αποδεικνύεται πως η παλιά γέφυρα χρήζει της προσοχής μας.

Πρώτον, άγνωστο παραμένει εάν οι έλεγχοι στατικότητάς της επαναλαμβάνονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα, αλλά κι οι έλεγχοι της ΕΛΑΣ για μη διέλευση βαρέων οχημάτων.

Δεύτερον, εμφανώς τα επιφανειακά προβλήματα στην ασφαλτόστρωση της γέφυρας έχουν χειροτερεύσει, λόγω καιρικών φαινομένων, αλλά και της επιβάρυνσης της γέφυρας από την κυκλοφορία οχημάτων.

Τρίτον, μικρές πινακίδες οδικής ασφάλειας έχουν ξηλωθεί από την κακοκαιρία, το ίδιο και χρηστικές πινακίδες όπως αυτή που αναγράφει «Μεσαιωνική γέφυρα».

Τέταρτον, μικρό τεχνικό έργο, το οποίο διαχρονικά υπήρχε στην κοιλάδα του ποταμού, έχει κοπεί στη μέση και σχεδόν καταστραφεί. Τα φερτά υλικά του μικρού αυτού φράγματος έχουν συγκρουστεί με τα θεμέλια της γέφυρας.

Οι αρμόδιοι καλούνται να τοποθετηθούν δημόσια για το ποιες εργασίες έχουν γίνει και πότε στη γέφυρα και τις συνοδές υποδομές, εάν οι έλεγχοι στατικότητας και μη διέλευσης βαρέων οχημάτων συνεχίζονται και τι συμβαίνει με το τεχνικό έργο εντός ποταμού. Κάτοικοι και διερχόμενοι εύλογα εκφράζουν την ανησυχία τους.


Βρείτε τα τελευταία νέα της Κομοτηνής, της Ροδόπης και της Θράκης ευρύτερα
στο Google News του www.xronos.gr

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Επόμενο ήταν μετά από  πολύμηνη διάρκεια μιας ιδιόμορφης   βέβαια καραντίνας,  με μέτρα που μάλλον δεν τηρούσαν οι περισσότεροι και την κόπωση των απαγορεύσεων που συσσωρεύτηκε,  να ξεχυθούν οι πολίτες παντα