ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Σάββατο, 9 Φεβρουαρίου, 2019 - 10:00
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΣΤΗΝ ΚΟΜΟΤΗΝΗ

Επιτέλους η Ελλάδα εφαρμόζει τους ελεγκτές οδικής ασφάλειας υποδομών

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΤΕΕ Θράκης
ΤΕΕ

Την ευρωπαϊκή Οδηγία του 2008 έρχεται να εφαρμόσει μετά από μία δεκαετία η Ελλάδα, σε τι χρησιμεύουν οι ελεγκτές εξηγεί στον "Χ" ο καθηγητής Νίκος Ηλίου

Διονύσης Βοργιάς

Τα τελευταία χρόνια έχουν εισαχθεί στη νομοθεσία της χώρας σειρές κειμένων που προέρχονται από την προώθηση της γνώσης του μηχανικού και την εξειδίκευσή της σε συγκεκριμένους τομείς, την υποχρέωση από μέρους της χώρας ένταξης των Ευρωπαϊκών Οδηγιών στο Εθνικό Δίκαιο και την εξέλιξη των αναγκών της κοινωνίας.  Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα των ανωτέρω, αποτελούν οι Οδηγίες Μελετών Οδικών Έργων σε θέματα επιπέδου ασφάλειας οδών (οι γνωστές ΟΜΟΕ-ΣΑΟ). Η εμπλοκή πολλαπλών πλαισίων όπως εγκύκλιοι για την εφαρμογή τύπου στηθαίων, τιμολόγια και αναθεωρήσεις, ΟΜΟΕ-ΣΑΟ, ΟΜΟΕ-ΣΠΕΟ κλπ έχουν διαμορφώσει ένα πολύπλοκο πλαίσιο για την εφαρμογή σημαντικών στοιχείων ασφάλειας.

Στο πλαίσιο αυτό το ΤΕΕ-Θράκης διοργάνωσε με πολύ σημαντική ημερίδα με τίτλο: «Σύγχρονες Απόψεις για την οδική ασφάλεια - Έλεγχοι - Επιθεωρήσεις – Μελέτες. Ομιλητής ήταν ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, υπεύθυνος του παρατηρητηρίου οδικής ασφάλειας του ΤΕΕ, Νίκος Ηλίου.

Η ημερίδα έλαβε χώρα, με ελεύθερη, για το κοινό, είσοδο, το πρωί της Παρασκευής 8/2 στην Κομοτηνή. Χαιρετίζοντας ο πρόεδρος του ΤΕΕ Θράκης Δημήτρης Λουρίκας ανέδειξε την στοχοθεσία της ημερίδας και είπε "το θέμα είναι γενικό και μας αφορά όλους", δίνοντας τις απαραίτητες πληροφορίες προς το ακροατήριο, όπως αναφέρθηκαν στην αρχή του παρόντος.

Ο κος Ηλίου ο οποίος, όπως μας ενημέρωσε, εδώ κι ενάμιση χρόνο είναι υπεύθυνος για την εκπαίδευση και την πιστοποίηση των πρώτων ελεγκτών οδικής ασφάλειας υποδομών για λογαριασμό του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, μίλησε για την ευρωπαϊκή Οδηγία του 2008 με βάση την οποία "έπρεπε εμείς να βάλουμε ελέγχους σε όλα τα στάδια, δηλαδή μελέτες, κατασκευές, λειτουργία δρόμου. Σε όλα τα στάδια πρέπει να υπάρχει έλεγχος οδικής ασφάλειας". Εξηγώντας το ρόλο του ελεγκτή οδικής ασφάλειας υποδομών, είπε σχηματικά πως "παίζει το ρόλο του χρήστη του δρόμου, βάζει τον εαυτό του, για να διαπιστώσει ποια επικινδυνότητα μπορεί να έχει ο δρόμος για έναν νέο ή ηλικιωμένο ή άλλους ευάλωτους χρήστες".

Ο ελεγκτής πρέπει να γνωρίζει σε βάθος τις προδιαγραφές που απαιτούνται, γι' αυτό επιλέγονται πεπειραμένοι ανά την Ελλάδα μηχανικοί. Πρόκειται για μία ανεξάρτητη αρχή που δίνει το τελικό 'οκ' στην χρήση ή μη ενός οδικού δικτύου και προτείνει τις απαραίτητες διορθώσεις σε παλιά δίκτυα.

"Οι Σουηδοί λένε να έχουμε μηδέν ατυχήματα, όμως η λογική ενός ασφαλούς οδικού συστήματος δεν είναι να έχουμε μηδενικά ατυχήματα αλλά να μειώσουμε την βαρύτητα των ατυχημάτων, γιατί το να πει κανείς ότι δεν θα υπάρχουν ατυχήματα είναι μία ουτοπία, καθώς παρεμβάλλεται ο ανθρώπινος παράγοντας", εξηγεί κατανοητά σε άλλη αποστροφή του λόγου του ο κος Ηλίου και αφήνει να εννοηθεί ότι ο ανθρώπινος παράγοντας μεταβάλλεται όχι μόνο από άνθρωπο σε άνθρωπο αλλά και από ημέρα σε ημέρα στον ίδιο οδηγό.

Ο κος Ηλίου ολοκληρώνει την τοποθέτησή του με την εξής παραδοχή: "Αυτή την στιγμή υπάρχουν πανελλαδικά 30 ελεγκτές, ενώ με επιθυμία του υπουργείου θα καταρτιστούν άλλοι 30. Αυτή την φορά θα γίνει η εκπαίδευση στη Βόρεια Ελλάδα, έχω βαρεθεί να το λέω 'Ελλάδα δεν είναι μόνο το λεκανοπέδιο' η διάχυση της γνώσης πρέπει να γίνει παντού. Η επαρχία υποφέρει από έλλειψη γνώσης και πληροφόρησης".

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Τώρα που  ο Ερντογάν απειλεί να ανοίξει τις πύλες για να φύγουν οι μετανάστες και οι πρόσφυγες και προφανώς να πλημμυρίσει τη χώρα μας,  προάγγελος του τι μέλλει να  συμβεί, είναι η πολιτική που θέλει να εφα