fbpx Επιμένουν σε «απόσυρση του νομοσχεδίου» οι εκπαιδευτικοί
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Τετάρτη, 27 Μαΐου, 2020 - 10:00
ΔΙΧΑΖΕΙ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Επιμένουν σε «απόσυρση του νομοσχεδίου» οι εκπαιδευτικοί

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Κωνσταντίνος Μπαντίκος
Δήμος Κομοτηνής
Στέφανος Μακρυγιάννης
Μιχάλης Βασιλειάδης

Παράσταση διαμαρτυρίας στην περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης ΑΜΘ – Κ. Μπαντίκος: «το νομοσχέδιο είναι σε φάση διαβούλευσης»

Αναμονή για το τι θα γίνει με τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση στον Δήμο Κομοτηνής

Διονύσης Βοργιάς

Τη δεύτερη εβδομάδα του Ιουνίου εκτιμάται πως θα κατατεθεί προς ψήφιση στη βουλή το τελικό νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Στο μεσοδιάστημα, οι αντιδράσεις του εκπαιδευτικού κόσμου δεν έχουν κοπάσει, παρά τις δημόσιες δηλώσεις της υπουργού, ότι στόχος της κυβέρνησης είναι ν’ ακούσει εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές.

Ήδη, μάλιστα, στο πολυνομοσχέδιο έχουν ληφθεί   προτάσεις που τέθηκαν στη δημόσια διαβούλευση, μεταξύ των οποίων τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, την  απαγόρευση εγγραφών στα ΕΠΑΛ για άτομα ηλικίας άνω των 17 ετών, τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη στο Δημοτικό Σχολείο κλπ.

Νέα παράσταση διαμαρτυρίας
Εν τω μεταξύ χθες, όπως πανελλαδικά έτσι και τοπικά, την πίεσή τους προς το υπουργείο κλιμάκωσαν οι εκπαιδευτικοί. Έτσι, παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης πραγματοποίησαν εκπαιδευτικοί από Ροδόπη και Έβρο. Απόφαση κινητοποίησης είχε λάβει ο σύλλογος εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ν. Ροδόπης «οι Τρεις Ιεράρχες» και τη διαμαρτυρία στήριξαν η ΕΛΜΕ Ροδόπης, συνδικάτα του Έβρου και η ΑΔΕΔΥ Ροδόπης.

Βασικό αίτημα της διαμαρτυρίας ήταν η απόσυρση του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί αντιδρούν πρώτον στην τροπολογία για «κάμερες στις τάξεις», δεύτερον «στο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης», τρίτον «σε κάθε σχεδιασμό περί μη εφαρμογής της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης» και, τέταρτον, στο άνοιγμα των σχολείων «χωρίς να έχει εξασφαλιστεί με μόνιμο και σταθερό τρόπο η καθαριότητα των σχολείων».

Στ. Μακρυγιάννης: «Μία σειρά από αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις»
Πως «η εξ αποστάσεως εκπαίδευσης δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία, γι’ αυτό θ’ απέχουμε από την κάμερα στις τάξεις», δήλωσε ο πρόεδρος των «Τριών Ιεραρχών» Στέφανος Μακρυγιάννης, ισχυριζόμενος ότι «η υποστήριξη των παιδιών που θα μείνουν σπίτι μπορεί και πρέπει να γίνει με άλλους τρόπους που εφαρμόζονται και σήμερα, ένας απ’ αυτούς η κατ’ οίκον διδασκαλία».

Ο εκπαιδευτικός έκανε λόγο για «μία σειρά από αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις στο πολυνομοσχέδιο», οι οποίες «εισάγουν χαρακτηριστικά του σχολείου της αγοράς στη δημόσια εκπαίδευση και έρχονται σε αντίθεση με μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών». Τέλος, εξέφρασε ενστάσεις αναφορικά με την επαναλειτουργία των σχολείων Πρωτοβάθμιας, προτάσσοντας το παράδειγμα της Ροδόπης, στην οποία έχουν μεταφερθεί σχολικές καθαρίστριες από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια.

Μ. Βασιλειάδης: «Το νομοσχέδιο πλήττει την εκπαίδευση»
«Το νομοσχέδιο πλήττει και την εκπαίδευση στο σύνολό της», δήλωσε από θέσης του ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ροδόπης Μιχάλης Βασιλειάδης, ισχυριζόμενος ότι «βρίσκει αντιμέτωπους όλη την εκπαιδευτική κοινότητα: γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς».

Για τις κάμερες, κατηγόρησε ότι «το σχολείο δεν θα γίνει big brother», ενώ σε γενικότερη αποστροφή του κατηγόρησε το υπουργείο για ένα νομοσχέδιο «που ήρθε άνευ διαλόγου» και εξαπέλυσε επίθεση: «Αυτό δείχνει το ήθος και το ύφος με το οποίο θα προχωρήσει η κα Κεραμέως. Φοβούμαστε ότι έρχονται σκληρότερα μέτρα […]. Η εκπαιδευτική κοινότητα θα πρέπει να είναι έτοιμη να συνεχίσει τον πόλεμο εναντίον της υπουργού και της κυβέρνησης».

Δ. Σερμπέζης: «Αντί να λύσουν σοβαρά ζητήματα…»
Μοναδική λύση είναι η απόσυρση του νομοσχεδίου, είπε ο γραμματέας του συλλόγου εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Αλεξανδρούπολης Δημήτρης Σερμπέζης. Δήλωσε, επίσης, σχηματικά: «Αντί να λύσουν κάποια απ’ τα σοβαρά ζητήματα της εκπαίδευσης, όπως το στεγαστικό που αναγκαζόμαστε να στοιβάζουμε παιδιά σε μικρές κι ακατάλληλες αίθουσες ή τα οικονομικά των σχολικών επιτροπών ή τον μόνιμο διορισμό καθαριστριών ή τον μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικών, αντί να λύσουν αυτά ήρθαν μέσα στην πανδημία να φέρουν ένα πολυνομοσχέδιο που ρημάζει ακόμη περισσότερο τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση». 

Κατηγόρησε επίσης ότι «αυξάνουν τον αριθμό των μαθητών σε νηπιαγωγεία και δημοτικά, ενώ κάνουν γυμνάσια και λύκεια ατέλειωτο εξεταστικό κέντρο».

Συζήτηση με τον περιφερειακό διευθυντή
Τους συνδικαλιστές υποδέχθηκε σε καλό κλίμα ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης ΑΜΘ Κωνσταντίνος Μπαντίκος. Αφότου τούς βεβαίωσε ότι «η υπουργός μαθαίνει για όλες τις κινητοποιήσεις», δήλωσε: «το νομοσχέδιο είναι σε φάση διαβούλευσης, ήδη έχει ακουστεί ότι μερικές από τις προβλέψεις που υπήρχαν στην πρώτη φάση δεν θα ισχύσουν τελικά, λαμβάνοντας υπόψη τις γνώμες των εκπαιδευτικών».

Όσο για το ζήτημα της live streaming παρακολούθησης του μαθήματος, από μαθητές που δεν μπορούν να παραστούν στην αίθουσα, σημείωσε πως «για μένα ήταν θέμα μη σωστής διαχείρισης», εξηγώντας –εν πολλοίς- ότι είναι στη διακριτική ευχέρεια του εκπαιδευτικού πλέον ο τρόπος με τον οποίο οι μαθητές που δεν μπορούν να πάνε στο σχολείο «θα είναι κοντά στην εκπαιδευτική διαδικασία».

Δήμος Κομοτηνής: Αναμονή για την δίχρονη
Στη συζήτηση τέθηκε επί τάπητος και το ζήτημα της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης στον Δήμο Κομοτηνής. Θυμίζουμε ότι πέρσι ο Δήμος Κομοτηνής κρίθηκε ανέτοιμος να υλοποιήσει την δίχρονη υποχρεωτική, κι έμεινε εκτός, ενώ από θέσης τους οι εκπαιδευτικοί ζητούν από το σχολικό έτος 2020-21 να ισχύσει. Από πλευράς του ο Δήμος Κομοτηνής, δια του Κέντρου Μέριμνας και Αλληλεγγύης, εξέφρασε την ετοιμότητά του να δεχθεί και προνήπια. Τελούμε, όμως, εν αναμονή αποφάσεων του Υπουργείου Παιδείας.

Βίντεο:

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Η είδηση της διακοπής του ρεύματος σε φτωχό αγρότη από τα ορεινά της Ροδόπης, για το ασήμαντο ποσό των 280  ευρώ όπως πληροφορηθήκαμε,  από τη συγκινητική ανάρτηση που έκανε ο υπάλληλος που επιφορτίστηκε το