fbpx Επαγγελματικός προσανατολισμός με γνώμονα την ευτυχία των μαθητών
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Τρίτη, 25 Σεπτεμβρίου, 2018 - 10:00
ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ "ΟΡΟΣΗΜΟ" ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ

Επαγγελματικός προσανατολισμός με γνώμονα την ευτυχία των μαθητών

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Φροντιστήριο 2001 Ορόσημο
Επαγγελματικός Προσανατολισμός

Ο Σ. Λιπορδέζης ανέδειξε ότι οι υποψήφιοι πρέπει να επιλέγουν αντικείμενο βασιζόμενοι στις κλίσεις και τις δεξιότητές τους, ώστε εντέλει να είναι ευτυχισμένοι στη ζωή τους

Μία πραγματικά σημαντική ομιλία είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν οι γονείς των μαθητών της Γ' Λυκείου, που έχουν επιλέξει το φροντιστήριο "Ορόσημο" Κομοτηνής για την εκπαίδευση και γενικότερη επιμόρφωση των παιδιών τους. Το βράδυ της Παρασκευής 21 Σεπτεμβρίου, οι γονείς έκατσαν "στα θρανία" κι έγιναν δια ζώσης κοινωνοί των παροχών του φροντιστηρίου, ενώ ο ιδρυτής του Σάκης Λιπορδέζης πραγματοποίησε μία εξαιρετική τοποθέτηση αναφορικά με το πως συνδέεται η ευτυχία με την επιτυχία των μαθητών.

Ευτυχία και επιτυχία

"Αυτό που με απασχολεί τα τελευταία χρόνια είναι να φτιάξω το δίδυμο των λέξεων επιτυχία και ευτυχία", εξήγησε ευθύς εξαρχής ο Σάκης Λιπορδέζης, για να αναδείξει "τα παιδιά για να πετύχουν και να είναι ευτυχισμένα και χαρούμενα, πρέπει να διώξουμε την αγωνία και την πίεση που δέχονται από τους δασκάλους ή τους γονείς τους, γιατί ο εγκέφαλος δουλεύει ωραία ...όταν δουλεύει ήρεμα". Εξήγησε ότι αυτό επιτυγχάνεται στο περιβάλλον του φροντιστηρίου, όπου το άγχος δεν έχει θέση, αλλά θέση έχουν η έμπνευση, η στοχοθεσία, η αισιοδοξία.

Σημείωσε πως, προκειμένου να γίνει ο καλύτερος δυνατός σχεδιασμός, οι άνθρωποι του φροντιστηρίου έχουν έρθει σε συνεργασία με ψυχολόγους, κοινωνιολόγους, εξειδικευμένους επιστήμονες του επαγγελματισμού προσανατολισμού και άλλους ειδικούς, ώστε να αναβαθμίσουν τις αίθουσες του φροντιστηρίου, τις παρεχόμενες υπηρεσίες και όλο το "πακέτο" που συντελεί στην ευτυχία ενός μαθητή. Ανέδειξε επίσης ο κος Λιπορδέζης ότι στο φροντιστηριακό περιβάλλον γίνεται άρτια χρήση των νέων τεχνολογιών, καθώς με αυτό τον τρόπο η γνώση μένει ευκολότερα στους μαθητές.

"Από εσάς τους ίδιους", είπε απευθυνόμενος στους γονείς, "έχω πάρει πληροφορίες ότι τα παιδιά σας είναι χαρούμενα και δεν είναι αγχωμένα, έχουν όλα όσα θέλουν εντός της αίθουσας για μία σύγχρονη εκπαίδευση. Το πακέτο αυτό είναι που θα δώσει στο παιδί σας αυξημένες δυνατότητες για να αποδώσει". 

Όσον αφορά στην επιτυχία στις εξετάσεις, εξήγησε ότι αυτή βασίζεται στον συνδυασμό οργάνωσης, μεθόδου, συστήματος και προγραμματισμού, τα οποία το "Ορόσημο" εισάγει με αρμονικό τρόπο στην καθημερινότητα των μαθητών. Σημείωσε μάλιστα πως, μέχρι να φτιάξει την σημερινή ομάδα καθηγητών, για την οποία είναι ιδιαίτερα υπερήφανος, δαπάνησε 35 χρόνια της ζωής του, αλλά συγχρόνως δεσμεύτηκε στους γονείς πως "δεχόμαστε συγκεκριμένο αριθμό μαθητών - παρότι κάθε χρόνο ολοένα και περισσότεροι θέλουν να γραφτούν - γιατί δεν μπορούμε να θυσιάσουμε την ποιότητα για την ποσότητα", γι' αυτό εν προκειμένω σημείωσε πως οι εγγραφές για την Γ' Λυκείου έχουν κλείσει.

Νέα καινοτομία ο "κηδεμόνας"
Ο ιδρυτής του φροντιστηρίου ανέδειξε μία τελευταία καινοτομία του "Ορόσημο", που εισάγεται φέτος. Πρόκειται για τον θεσμό του "κηδεμόνα", ήτοι ενός εκπαιδευτικού ο οποίος είναι αρμόδιος για την ενημέρωση του γονέα. Κάθε μαθητής έχει από έναν εκπαιδευτικό-κηδεμόνα, ο οποίος ενημερώνεται από όλους τους καθηγητές του μαθητή και κατόπιν (οποιαδήποτε στιγμή θελήσει να ενημερωθεί ο γονέας με ένα απλό τηλέφωνο στη γραμματεία), ο κηδεμόνας μπορεί να προσφέρει πλήρη ενημέρωση. 

Ο θεσμός αυτός, μαζί με την στρατηγική γραπτού που διδάσκονται οι μαθητές λίγο πριν τις εξετάσεις, συντελούν στη μεγιστοποίηση των δυνατοτήτων των υποψηφίων.

Επιλογές ευτυχίας και όχι τύχης

Ο Σ. Λιπορδέζης στάθηκε και στις επιλογές που κάνουν οι μαθητές στο μηχανογραφικό τους. Εξήγησε ότι αυτές δεν είναι επιλογές της τελευταίας στιγμής, αλλά οι μαθητές έχουν - ύστερα από ώριμη σκέψη - εξετάσει όλες τις επιλογές τους. Αυτό γίνεται σε δύο επίπεδα:

Πρώτον, εντός φροντιστηρίου. Σε κάθε κατεύθυνση γίνεται παρουσίαση αναλυτικά των σχολών και το που μπορεί να οδηγήσει η καθεμιά. Για παράδειγμα, στο πλαίσιο της παρουσίασης ο κος Λιπορδέζης έδωσε το βήμα στον μαθηματικό του φροντιστηρίου Θάνο Καραγιάννη, ώστε να αναδείξει όλες τις σχολές που σχετίζονται με τα μαθηματικά αλλά και το τι μπορεί να κάνει ένας μαθηματικός (που αποδείχθηκε ότι μπορεί να απασχοληθεί σε δεκάδες τομείς, πλην του πιο διαδεδομένου, δηλαδή ως καθηγητής). Τέτοιου είδους παρουσιάσεις έχουν την τύχη να παρακολουθήσουν οι μαθητές για όλες τις κατευθύνσεις, όλες τις σχολές και όλα τα μελλοντικά επαγγέλματα, ώστε να κάνουν επιλογές που στο τέλος της ημέρας θα τους κάνουν ευτυχισμένους.

Δεύτερον, μέσω εξειδικευμένων συνεργατών. Πιο συγκεκριμένα, στο φροντιστήριο γίνονται αφενός ομιλίες από επιστήμονες επαγγελματικού προσανατολισμού κι αφετέρου τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού, τα οποία έπειτα αποστέλλονται σε μία ομάδα ειδικών, που τα ελέγχει και βγάζει τα αναλυτικά πορίσματα.

Άλλωστε, όπως εξήγησε ο κος Λιπορδέζης - που ανάδειξε κι άλλες παροχές του φροντιστηρίου για τους μαθητές - τελικός στόχος είναι "οι μαθητές να ξέρουν πού που οδηγεί η κάθε σχολή και να γνωρίζουν την πραγματικότητα κάθε σχολής".

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Τη μέθοδο της συνάντησης ανά δίμηνο αρχικά, που έγινε τρίμηνο τώρα, μέχρι να σταματήσει προφανώς κάποια στιγμή, των «μικρών κυβερνητών»,  όπως θεωρούνται οι περιφερειάρχες,  με τον πρωθυπουργό,  εφαρμόζει κα