fbpx Δίπλα στον φοιτητή η Δομή Απασχόλησης και Σταδιοδρομίας Δ.Π.Θ.
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Τετάρτη, 22 Νοεμβρίου, 2017 - 11:00
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΚΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ

Δίπλα στον φοιτητή η Δομή Απασχόλησης και Σταδιοδρομίας Δ.Π.Θ.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Δομή ΔΠΘ
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

"Ο ιδιωτικός τομέας δεν είναι ΑΣΕΠ, άλλο οι πιστοποιήσεις και άλλο η πραγματική γνώση", αναφέρει ο Θεράπων Φάκας για τη σύγχρονη αγορά εργασίας

Διονύσης Βοργιάς

Δίπλα στον φοιτητή και τον νέο είναι η Δομή Απασχόλησης και Σταδιοδρομίας που λειτουργεί στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Ο Θεράπων Φάκας, μας εξηγεί τη λειτουργία της δομής και συμβουλεύει τους νέους για την απόκτηση κοινωνικών δεξιοτήτων και τη σωστή καταγραφή του βιογραφικού τους. 


Ο ίδιος στέκεται στα ονομαζόμενα ως soft skills, δηλαδή στις κοινωνικές δεξιότητες, πέραν των πτυχίων. "Οι κοινωνικές δεξιότητες ενισχύουν το βιογραφικό μας σε πραγματικό χρόνο. Είναι αυτές, που δεν έχουν σχέση με το τι έχει σπουδάσει ο καθένας ή την εμπειρία που διαθέτει. Αποτελούν την ικανότητα κανείς να επικοινωνεί αποτελεσματικά με τους γύρω του, να ηγείται μίας ομάδας, να είναι αυτοκαθοδηγούμενος δηλαδή να παίρνει πρωτοβουλίας, να χτίζει γέφυρες επικοινωνίας, και πάνω από όλα να είναι ευέλικτος. Η σημερινή αγορά εργασίας έχει πάρα πολλές μεταβολές και θα έχει ακόμη περισσότερες, όσο περνούν τα χρόνια.

Οπότε η ευελιξία είναι ένας αναγκαίος παράγοντας", εξηγεί.
Σημαντικός παράγοντας είναι η διαρκής τεχνολογική εξέλιξη που καθιστά τις τεχνικές γνώσεις λιγότερο αναγκαίες. "Όσο περνούν τα χρόνια, οι κοινωνικές δεξιότητες γίνονται πιο απαιτητές από ό,τι οι τεχνικές δεξιότητες, γιατί πλέον οι μεταβολές στην επιχειρηματικότητα είναι τόσο ραγδαίες, που δε μπορούμε να ανταπεξέλθουμε με τις τεχνικές γνώσεις. Πρέπει να κάνουμε πράγματα που δε μπορούν ...ακόμη να κάνουν τα ρομπότ, όπως να ηγηθούμε μιας ομάδας. Οι νέοι μπορούν να μάθουν τέτοιες δεξιότητες μέσα από ενεργές κι αμφίδρομες εκδηλώσεις", αναφέρει. 
Επίσης, ο κος Φάκας στέκεται και στη συγγραφή βιογραφικό σημειώματος, και υπογραμμίζει πως "τα βιογραφικά πρέπει να βγάζουν δημιουργικότητα, δεν πρέπει να είναι απλώς αντιγραφές ενός έτοιμου μοντέλου. Ο ιδιωτικός τομέας δεν είναι ΑΣΕΠ, άλλο οι πιστοποιήσεις και άλλοι η πραγματική γνώση".


Επικουρικά, το δίκτυο EURAXESS του Δημοκριτείου, παρουσίασε η Βούλα Δημητριάδου. Μάλιστα, το Δ.Π.Θ. αποτελεί και ιδρυτικό μέλος του εθνικού δικτύου. Όπως μας λέει η κα Δημητριάδου "το δίκτυο διευκολύνει την κινητικότητα των ερευνητών στον ευρωπαϊκό χώρο έρευνας. Το δίκτυο εξυπηρετεί τους ερευνητές είτε που έρχονται στην Ελλάδα για το ΔΠΘ είτε φεύγουν από την περιοχή προς το εξωτερικό, και παρέχει πλήρη βοήθεια, ακόμη και για εύρεση σπιτιού. Για παράδειγμα το καλοκαίρι μας ήρθαν τρεις ερευνητές από Κόστα Ρίκα, για έρευνα στο τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης". 


Σύμφωνα με την ίδια, και η τάση φυγής προς το εξωτερικό είναι εμφανής. "Είναι αρκετοί οι ερευνητές που φεύγουν προς το εξωτερικό. Η εικόνα που έχουμε είναι πως πολλά παιδιά επιλέγουν να κάνουν μεταπτυχιακά και διδακτορικά στο εξωτερικό, κυρίως προς τις βόρειες χώρες της ΕΕ όπως η Αγγλία", καταλήγει.
 

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Κάθε φορά που παρουσιάζεται οποιαδήποτε  διαδικασία αξιολόγησης που  αφορά δημοσίους  και δημοτικούς υπαλλήλους, όπως και τώρα με τους εκπαιδευτικούς,  πάντα αντιδρούν οι συνδικαλιστικές τους  οργανώσεις και