fbpx Διαλέξεις, θέατρο, μουσική στο συνέδριο για τον Μποστ
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Τετάρτη, 5 Δεκεμβρίου, 2018 - 10:00
ΔΙΗΜΕΡΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΑΠΟ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΔΠΘ

Διαλέξεις, θέατρο, μουσική στο συνέδριο για τον Μποστ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας
συνέδριο

Ένα πολυσύνθετο συνέδριο στο κεντρικό αμφιθέατρο της πανεπιστημιούπολης

Διονύσης Βοργιάς

Ένα πραγματικά πολυσύνθετο συνέδριο, το οποίο δεν περιορίστηκε απλώς σε σημαντικές διαλέξεις, αλλά διανθίστηκε με μουσική, θέατρο, έκθεση, κι άλλα πολλά, είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε το διήμερο 3 και 4 Δεκεμβρίου στην Κομοτηνή. Πιο συγκεκριμένα, το Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας του Δ.Π.Θ. και το Εργαστήριο Γλωσσολογίας +ΜορΦωΣη διοργάνωσαν επιστημονικό συνέδριο με τίτλο "Μποστ: Ο συγγραφέας, ο γελοιογράφος και το έργο του", η αυλαία του οποίου έπεσε χθες Τρίτη.

Ο Μποστ και το συνέδριο
Ο Μέντης Μποσταντζόγλου (Χρύσανθος Βοσταντζόγλου), όπως ήταν το πραγματικό του όνομα, ήταν Έλληνας σκιτσογράφος και γελοιογράφος, θεατρικός συγγραφέας, στιχουργός και ζωγράφος. Γεννήθηκε το 1918 στην Κωνσταντινούπολη και πέθανε το 1995.
Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του έργου του είναι η γλώσσα του και τα επίτηδες ανορθόγραφα κείμενα. Οι τρεις πλέον χαρακτηριστικοί ήρωες των γελοιογραφιών του και προσωπικά του δημιουργήματα είναι η Μαμά Ελλάς με τα παιδιά της, τον Πειναλέοντα και την Ανεργίτσα.

Ένα από τα χαρακτηριστικά όλου του φάσματος του έργου του (σκίτσα, κείμενα, ζωγραφικά και θεατρικά έργα) ήταν ο συμφυρμός διαφόρων φάσεων της ελληνικής ιστορίας, καθώς στο έργο του συνυπάρχουν ήρωες της αρχαιότητας, του Βυζαντίου, του 1821, του έπους του 1940, με τον Κωνσταντίνο Καραμανλή και τον Ωνάση. Ως ζωγράφος ήταν αυτοδίδακτος και τα έργα του ήταν ιδιαίτερα επηρεασμένα από το ναΐφ ύφος της λαϊκής ζωγραφικής και κυρίως τον Θεόφιλο, αλλά και τις φιγούρες του Θεάτρου Σκιών, με στοιχεία υπερρεαλισμού.

Στα θεατρικά του έργα χρησιμοποιούσε δεκαπεντασύλλαβο στίχο στο προσωπικό του ύφος συμφυρμού πομπωδών καθαρευουσιάνικων εκφράσεων, με ξένες και λαϊκές εκφράσεις, ενώ συχνά εμφάνιζε ιστορικά ή μυθικά πρόσωπα να αναφέρονται σε σύγχρονες καταστάσεις. Σε περιόδους χιουμοριστικών αναζητήσεων ο Μποστ έγραψε και στίχους για τρία ελαφρολαϊκά τραγούδια, πού έγιναν επιτυχίες στις αρχές της δεκαετίας του '60.

Συνεπώς, πρόκειται για έναν άνθρωπο με πολυδιάστατο έργο, άρα και το συνέδριο 'έπρεπε' να είναι αντίστοιχα πολυδιάστατο. Ξεκίνησε την Δευτέρα με χαιρετισμό της αντιπρυτάνεως Ακαδημαϊκών Υποθέσεων Ζωής Γαβριηλίδου, για να συνεχιστεί με πλήθος διαλέξεων αναφορικά με τον Μποστ, εξειδικευμένου περιεχομένου, τις οποίες όμως απόλαυσαν οι γνώστες.

Το βράδυ της Δευτέρας 'έκλεισε' με όμορφο τρόπο, αρχικά με τον Γρηγόρη Παπαγιάννη να τραγουδά τραγούδια του Μποστ και κατόπιν με το θεατρικό εργαστήρι της Μυρσίνης Λαντζουράκη "Επί Σκηνής" να ανεβάζει ένα σύντομο θεατρικό δρώμενο - απόσπασμα από το θεατρικό έργο του Μποστ Ρωμαίος και Ιουλιέτα, όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες. Με διαλέξεις ποικίλης ύλης συνεχίστηκε το συνέδριο το πρωί της Τρίτης κι ολοκληρώθηκε το μεσημέρι της ίδιας ημέρας.  Να σημειωθεί ότι οι συµµετέχοντες είχαν πρόσβαση  στο έργο του Μποστ, σε μελοποιημένα ποιήµατα και σε εργασίες σχετικές  µε το έργο του μεγάλου λογοτέχνη  και σκιτσογράφου  στον χώρο του συνεδρίου.

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Γαλουχημένος στους διαύλους της επικοινωνιακής τέχνης ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, εφάρμοσε στο διαδικτυακό διάλογο χθες με όλους τους φορείς του Έβρου,  τη μέθοδο των συσσωρευμένων θετικών ερωταπαντ