fbpx Απαλλοτριώσεις για την κατασκευή γέφυρας στον Λίσσο ποταμό
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Σάββατο, 22 Δεκεμβρίου, 2018 - 10:00
ΕΝΑ ΖΗΤΗΜΑ ΠΟΥ ΧΡΟΝΙΖΕΙ

Απαλλοτριώσεις για την κατασκευή γέφυρας στον Λίσσο ποταμό

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
απαλλοτριώσεις
ποταμός Λίσσος

Πρόκειται για την κατασκευή γέφυρας Λίσσου και προσβάσεων επί της επαρχιακής οδού Πανεπιστημιούπολη – Γρατινή – Αρριανά

Διονύσης Βοργιάς

Ομόφωνα ενέκρινε το περιφερειακού συμβούλιο της ΠΑΜ-Θ, στην βραδινή συνεδρίαση της 19ης Δεκεμβρίου, την τροποποίηση της πρόσφατης απόφασης του περιφερειακού συμβουλίου, που αφορά την έγκριση κήρυξης αναγκαστικής απαλλοτρίωσης συνολικής έκτασης 57.168,86 m2,  για τις ανάγκες κατασκευής του έργου με τίτλο «Βελτίωση επαρχιακής οδού Πανεπιστημιούπολη – Γρατινή – Αρριανά», υποέργο: «Κατασκευή γέφυρας Λίσσου και προσβάσεων επί της επαρχιακής οδού Πανεπιστημιούπολη – Γρατινή – Αρριανά». Το θέμα εισηγήθηκε ο προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού, Περιβάλλοντος και  Υποδομών της ΠΑΜΘ Κωνσταντίνος Καλούδης.

Η γέφυρα αναμένεται να χτιστεί σε ένα σημείο αρκετά κοντά στη νυν ιρλανδική διάβαση Λίσσου και θα εξυπηρετεί τους κατοίκους του Δήμου Αρριανών κι όχι μόνο. Σήμερα οι κάτοικοι κάνουν χρήση της ιρλανδικής διάβασης που διέρχεται μέσα από τα ορμητικά νερά του Λίσσου, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο την σωματική τους ακεραιότητα και τα οχήματά τους. Η εναλλακτική δίοδος που υπάρχει σήμερα κοστίζει σε χιλιόμετρα (σ.σ. περισσότερα καύσιμα και χρόνος), με αποτέλεσμα η ιρλανδική διάβαση να είναι πρώτη στην προτίμηση των οδηγών. Όμως τα νερά του Λίσσου διατρέχουν τη συγκεκριμένη διάβαση καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς και δεν είναι λίγες οι φορές που οδηγοί εγκλωβίστηκαν, ενώ στο παρελθόν θρηνήσαμε και θύματα όταν οδηγοί παρασύρθηκαν.

Σε αυτό το σημείο έρχεται να παρέμβει η Περιφέρεια ΑΜ-Θ. Στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Περιφέρειας ΑΜΘ 2014-2020 έχει ενταχθεί, όπως πρώτος έγραψε ο "Χ", η κατασκευή γέφυρας στον ποταμό Λίσσο επί της επαρχιακής οδού Πανεπιστημιούπολη – Γρατινή – Αρριανά, προϋπολογισμού 5.200.000 ευρώ. Θα έχει μήκος 153 μέτρα και πλάτος 15 μέτρα, ενώ για την σύνδεσή της με την επαρχιακή οδό θα κατασκευαστεί νέο τμήμα μήκους 1,2 χιλιομέτρων που θα περιλαμβάνει δύο ισόπεδους κόμβους. 

Βεβαίως, το ζήτημα χρονίζει κι αναμένουμε να δούμε πότε - και εάν - αυτό το έργο πράγματι θα προχωρήσει.

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Μια διαφορετική πραγματικότητα εξελίσσεται και διαμορφώνεται ενόψει των υγειονομικών μέτρων για την πανδημία του κορωνοϊού και των απαγορεύσεων γενικότερα,  στην οικονομία και την επιχειρηματικότητα.