fbpx Ανταλλάσσουν απόψεις, πετυχαίνουν ποιοτικότερη εκπαίδευση
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Παρασκευή, 18 Νοεμβρίου, 2016 - 11:00
ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ ΤΟΥ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟΥ «2001-ΟΡΟΣΗΜΟ»

Ανταλλάσσουν απόψεις, πετυχαίνουν ποιοτικότερη εκπαίδευση

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Φροντιστήριο 2001 Ορόσημο
συνέδριο
Παιδεία
Εκπαίδευση
Σχολεία

Επιστήμονες, συνεργάτες και καθηγητές, συναντιούνται κάθε τρεις μήνες, για συζητήσεις ουσίας, με άξονα τον μαθητή

Το 2ο οργανωτικό συνέδριο διεξήχθη το πρωί της Πέμπτης 17 Νοεμβρίου, ανήμερα το Πολυτεχνείου, στο ξενοδοχείο Anatolia

Διονύσης Βοργιάς

Με επιτυχία διεξήχθη το 2ο φετινό οργανωτικό συνέδριο του φροντιστηρίου "2001-Ορόσημο", το πρωί της Πέμπτης 17 Νοεμβρίου, ανήμερα του Πολυτεχνείου, στο ξενοδοχείο "Anatolia" Κομοτηνής. Επιστήμονες, συνεργάτες και καθηγητές συναντήθηκαν και αντάλλαξαν απόψεις, προκειμένου να βελτιώσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες, να προσαρμοστούν στις αλλαγές στην ελληνική παιδεία και να υπάρξει διαρκής επιμόρφωση.


Το πρόγραμμα της συνάντησης ήταν "πλούσιο" και ξεκίνησε με την παρουσίαση από τον  ιδρυτή του φροντιστηρίου, Σάκη Λιπορδέζη,  ενός αποτελεσματικού μοντέλου διδασκαλίας, για τμήματα αρίστων μαθητών, για τμήματα μαθητών με κάποια κενά και δυσκολίες εμπέδωσης.  
Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε "ανοιχτός" διάλογος επί του θέματος "παιδαγωγικές μέθοδοι και τρόποι για την ενημέρωση των γονέων πάνω στην πρόοδο και τις επιδόσεις των παιδιών τους, με την συμβουλευτική καθοδήγηση της ψυχολόγου Βιβής Πετμεζά.


Έπειτα, μεθοδεύτηκαν κάποια διαδικαστικά θέματα, για να ακολουθήσουν οι εισηγήσεις όλων των συνεργατών πάνω στο θέμα "τι δεν πρέπει να κάνει ο καθηγητής στην τάξη, τι πρέπει να κάνει ο καθηγητής στην τάξη. Συζήτηση επ’ αυτών και σύνταξη τελικού κειμένου με τίτλο: "Κώδικας Διδασκαλίας στο Ορόσημο", ενώ μετά οι τρεις φιλόλογοι με πλούσια φροντιστηριακή εμπειρία, οι οποίες με τις δύο παλαιές φιλολόγους αποτελούν πλέον την νέα ισχυρή δυναμική ομάδα των φιλολόγων στο Ορόσημο, κατέθεσαν τις απόψεις τους πάνω στο θέμα: "πως είδαμε το Ορόσημο ως εκπαιδευτήριο και ποιες οι προτάσεις μας για περαιτέρω προοπτική στον τομέα των ανθρωπιστικών επιστημών. Εισήγηση: Σούλα Δράκου, Λιάνα Κιάκου, Μαρία Λαχανά".


Σ. ΛΙΠΟΡΔΕΖΗΣ: "ΣΤΟ ΝΟΥ ΜΑΣ Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΟΡΑΜΑ"
"Εδώ και είκοσι χρόνια κάνουμε οργανωτικά συνέδρια, ένα όταν αρχίζει η χρονιά κι ένα όταν ολοκληρώνεται για απολογισμό. Πλέον, διεξάγουμε το συνέδριο κάθε τρεις μήνες, όπου συζητάμε για παιδαγωγικά θέματα και διατυπώνουμε προβλήματα, τα οποία επιζητούν λύσεις και αφορούν την εκπαίδευση των παιδιών", επεσήμανε ο Σάκης Λιπορδέζης αναφορικά με την προσπάθεια ετών που γίνεται στο Φροντιστήριο, ενώ για το σημερινό συνέδριο πρόσθεσε ότι "στη συνάντηση κάθε συνεργάτης καλείται να καταθέσει τρία ωφέλιμα πράγματα που πρέπει να γίνονται στην αίθουσα και τρία που δεν πρέπει. Αφού καταγραφούν, θα διατυπωθεί ένας κώδικας, όπου ο καθηγητής θα γνωρίζει δέκα ναι και δέκα όχι, για να είναι σωστός μέσα στην αίθουσα".


Αυτός ο "κώδικας διδασκαλίας" έχει ως επίκεντρο τον μαθητή και την προσωπικότητά του. Γι' αυτό στην εκδήλωση παραβρέθηκε και η ψυχολόγος Βιβή Πετμεζά, η οποία κατέθεσε τα πορίσματα της επιστήμης της, αναφορικά με το τι καταγράφεται θετικά και τι αρνητικά στο μυαλό του μαθητή κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας.


"Μέσα από αυτό τον διάλογο που κράτησε αρκετές ώρες, βγήκαν μηνύματα και ο καθένας μας αντιλήφθηκε τι πρέπει να επιδιώκει, για να βοηθάει ακόμη περισσότερο τους μαθητές. Στόχος είναι οι μαθητές να παίρνουν από εμάς τις πρέπουσες αρετές, είτε αποφασίσουν να σπουδάσουν είτε όχι, ώστε να μπορούν να σταθούν στην κοινωνία πολύ καλύτερα, από το να οδηγούνται σε παράνομους δρόμους ή σκοτεινά μονοπάτια που μπορούν να τους καταστρέψουν τη ζωή. Σε αυτό δίνουμε μεγάλη σημασία, γι' αυτό και στα δύσκολα αυτά χρόνια κάνουμε τακτικά συνέδρια, ώστε να έχουμε διαρκή μόρφωση, επανόρθωση τυχόν λαθών και διατύπωση νέων προβληματισμών", ανέφερε ο ιδρυτής για τα πορίσματα της συνάντησης και το πως το φροντιστήριο βοηθάει τους μαθητές να γίνου αργότερα σωστοί πολίτες. 


Φυσικά, η παιδεία τα τελευταία χρόνια είναι ένα πεδίο συνεχώς μεταβαλλόμενο, ειδικά στην Ελλάδα, γι' αυτό όσοι ασχολούνται με αυτή πρέπει να βρίσκονται διαρκώς σε εγρήγορση και ενημέρωση. "Πολιτικά, παρατηρούμε μία διαρκή αλλαγή υπουργών ακόμη και στις ίδιες κυβερνήσεις, οι οποίοι διαρκώς θέλουν να θεσμοθετήσουν νέα συστήματα, με αποτέλεσμα τα παιδιά να είναι "πελαγωμένα", διότι δεν έχουμε σταθερή παιδεία", είναι ο προβληματισμός του κ. Λιπορδέζη, ο οποίος σε αυτό το πλαίσιο, προκειμένου να φέρνει την κατάλληλη τεχνογνωσία στο φροντιστήριο μετέχει διαρκώς σε εκπαιδευτικά συνέδρια. "Προσπαθούμε να εφαρμόσουμε στην Κομοτηνή και στο Ορόσημο, κατά το μέτρο που είναι εφικτό, μια πρότυπη παιδεία, με αρχές και κώδικες δεοντολογίας. Μπορούμε να στοχεύουμε στο διαφορετικό, αρκεί να μην έχουμε το νου μας στα λεφτά, αλλά να έχουμε το νου μας στην παιδεία και το όραμα", επισημαίνει καταλήγοντας.


Β. ΔΕΜΙΡΗ: "ΠΡΟΣΑΡΜΟΖΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΟΜΑΣΤΕ ΣΤΙΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ"
Η Βάσω Δεμίρη διδάσκει το απαιτητικό μάθημα της έκθεσης και συνεργάζεται με το φροντιστήριο, διότι το θεωρεί ως έναν χώρο όπου μπορεί να εκφραστεί ελεύθερα και, παράλληλα, να ασκήσει το επάγγελμα που αγαπάει. Όπως μας αναφέρει, αυτές οι συναντήσεις είναι εποικοδομητικές, διότι "διευρύνεις διαρκώς τις δυνατότητές σου και εξελίσσεσαι. Κάθε χρόνο συνεργάζεσαι με διαφορετικά παιδιά και γι' αυτό η δουλειά μας είναι πολύ ενδιαφέρουσα. 


Στις συναντήσεις κάνουμε διάλογο και ο καθένας εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του για το πως μπορούμε να προσφέρουμε περισσότερα στα παιδιά και πως μπορούμε να προσελκύσουμε παιδιά που δεν δείχνουν τόσο μεγάλο ενδιαφέρον για τα μαθήματά τους, και, γενικά, να εξελίξουμε τη διδασκαλία, για να δίνουμε στα παιδιά όλα τα εφόδια ώστε να πετύχουν τους στόχους τους", και προσθέτει ότι "η επαφή με τα παιδιά είναι το στοιχείο που σε προσελκύει περισσότερο από όλα. Συγκεκριμένα, το δικό μου αντικείμενο έχει μεγάλο ενδιαφέρον, γιατί συνεχώς μελετάς διαφορετικά κείμενα και διαβάζεις διαφορετικές απόψεις, με αποτέλεσμα να διευρύνεις τους ορίζοντές σου σαν άνθρωπος". 
Καταλήγοντας, παραδέχεται ότι οι συνεχείς αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα και τη διδακτέα ύλη ταλαιπωρούν μαθητές και καθηγητές, όμως "προσπαθούμε να προσαρμοζόμαστε στα δεδομένα και να ανταποκρινόμαστε στις απαιτήσεις".


Στο τέλος παρατέθηκε γεύμα εργασίας-διαλόγου και επικοινωνίας μεταξύ συνεργατών, ενώ το κλείσιμο του συνεδρίου σήμαναν οι δευτερολογήσεις συνέδρων και οι προτάσεις τους για το επόμενο συνέδριο.

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Καταλόγισαν βιαστικά ρατσιστικές διαθέσεις και πνεύμα διακρίσεων, στην ανακοίνωση της διοικήτριας του νοσοκομείου Ξάνθης, για τα κρούσματα στον Εχίνο, το μειονοτικό κόμμα και διάφοροι προστάτες της μειονότητ