fbpx 847.300€ για την τουριστική προβολή της Περιφέρειας τη χρονιά που έρχεται
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Τετάρτη, 21 Δεκεμβρίου, 2016 - 11:00
2017: «ΕΤΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΜ-Θ

847.300€ για την τουριστική προβολή της Περιφέρειας τη χρονιά που έρχεται

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Τουρισμός
Περιφέρεια ΑΜ-Θ
Χρηματοδότηση

Η Ροδόπη κατέχει την 4η θέση ανάμεσα στις έξι Π.Ε. σε διανυκτερεύσεις αλλοδαπών σε ξενοδοχειακά καταλύματα, με πρώτη τη Θάσο

Δήμητρα Συμεωνίδου

Με το ποσό των 847.300 € προτίθεται η περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης να υλοποιήσει έναν σχεδιασμό που είχε ανακοινωθεί από το μέσα του τρέχοντος έτους και έχει την κωδική ονομασία «2017: Έτος τουρισμού». Η ιδέα ανήκει στον αείμνηστο περιφερειάρχη ΑΜ-Θ Γιώργο Παυλίδη και αποσκοπεί στην οργάνωση του τουριστικού προϊόντος της περιφέρειας μας και τη σωστή προβολή του, ούτως ώστε ο Τουρισμός να αποτελέσει εν τοις πράγμασι αναπτυξιακό πυλώνα για όλη την περιφέρεια και όχι για μεμονωμένες περιοχές. 


Στις πρώτες συζητήσεις για το «Έτος Τουρισμού» ο Γιώργος Παυλίδης δήλωνε: «Επιβάλλεται να διορθώσουμε σταδιακά τον κύκλο εμμονής στη μάζα, στο χαμηλής κερδοφορίας μοντέλο “ήλιος και θάλασσα” και να αξιοποιήσουμε τις μεγάλες ευκαιρίες που έχουμε σε άλλα πεδία. Αυτό απαιτεί μια σαφή περιφερειακή πολιτική, μια βιομηχανία η οποία είναι πιο ανοιχτή στην καινοτομία και εντελώς διαφορετικό μάρκετινγκ».


Από τότε –από τα μέσα του ’16 δηλαδή- είχε γίνει γνωστό ότι θα ξεκινούσε μία σειρά επαφών με τους δήμους, τις περιφερειακές ενότητες και όλους τους εμπλεκόμενους στον Τουρισμό φορείς, έτσι ώστε να συσταθεί ολοκληρωμένη πρόταση η οποία θα περνούσε φυσικά από το περιφερειακό συμβούλιο. Ως φαίνεται λοιπόν, το πλήρωμα του χρόνου έφτασε και η πρόταση συστάθηκε από τον εντεταλμένο σύμβουλο τουρισμού της ΑΜ-Θ, τον Μιχάλη Αμοιρίδη και διαρθρώνεται σε ένα κείμενο 29 σελίδων το οποίο περιέχει πολλές πληροφορίες για το τουριστικό προφίλ της περιοχής, περιλαμβάνει έναν μικρό απολογισμό των έως τώρα πεπραγμένων, δίνει στοιχεία για την επισκεψιμότητα και την «κίνηση» που καταγράφηκε στην περιοχή της ΑΜ-Θ τα προηγούμενα χρόνια και καταλήγει με μία αναλυτική και προϋπολογισμένη παρουσίαση των αξόνων πάνω στους οποίους θα διαρθρωθεί η προσπάθεια για την υλοποίηση του οράματος «2017: ‘Ετος Τουρισμού». 


Οι άξονες: 
1. Δημιουργία DMO - πρόδρομες ενέργειες 2017 (24.800€)
2. Συμμετοχή σε εκθέσεις (125.000 €)
3. Φιλοξενία διαμορφωτών κοινής γνώμης και ανάπτυξη δημόσιων σχέσεων (114.600 €)
4. Ειδικές δράσεις προβολής και προωθητικές ενέργειες του τουριστικού προϊόντος σε Ελλάδα και Εξωτερικό (113.100 €) 
5. Διαφήμιση σε Ελλάδα και Εξωτερικό (Ραδιόφωνο, Έντυπα, Διαδίκτυο, Τηλεόραση) (29.000 €) 
6. Προωθητικές ενέργειες προβολής στο διαδίκτυο (20.000 €)
7. Διαχείριση σελίδων διαδικτύου – Κοινωνικών δικτύων κλπ (20.000 €)
8. Έντυπα Μπάνερ Διαφημιστικά (79.800 €)
9. Συνέδρια – Ημερίδες (58.000 €) 
10. 3ο Φεστιβάλ VIA EGNATIA (24.800 € ανά ΠΕ) 
11. Προβολή προϊόντων (129.000 €)
12. 1η Έκθεση ΕΘΝΙΚΑ ΠΑΡΚΑ Φύση Κυνήγι Ψάρεμα (10.000 €) 
Σύνολο (προτεινόμενων) δαπανών: 847.300 € 


ΤΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ ΤΗΣ ΑΜ-Θ ΧΡΗΖΕΙ ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ 
Ως συμπέρασμα των μελετών και των ερευνών που έχουν εκπονηθεί προκύπτει εν πολλοίς η ανάγκη επανασχεδιασμού του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης καθώς το  μεγαλύτερο κομμάτι της «πίτας» το παίρνουν η Θάσος και ο Έβρος, την ώρα όμως που όλες οι περιοχές της περιφέρειας έχουν τα φόντα να διεκδικήσουν μερίδιο. 


«Είναι ανάγκη αναπροσαρμογής του μοντέλου τουριστικής ανάπτυξης που έχει επικρατήσει, με στόχο την αναμόρφωση του προϊόντος και την κινητοποίηση, εξειδίκευση και απασχόληση της τοπικής κοινωνίας. Υπάρχουν τουριστικοί πόροι, είναι ζητούμενο να γίνουν και τουριστικό προϊόν αλλά σε αυτό πρέπει να ακολουθήσει οπωσδήποτε η τοπική κοινωνία, αλλιώς δεν θα υπάρξει ουσιαστικά προϊόν αλλά μόνο όμορφες φωτογραφικές αποτυπώσεις. Αυτός είναι και ο κύριος σκοπός της ανακήρυξης του ‘’2017: Έτος Τουρισμού για την ΠΑΜΘ’’ από το Περιφερειακό Συμβούλιο κατόπιν εισηγήσεως του αείμνηστου Γ. Παυλίδη» αναφέρεται χαρακτηριστικά στην έκθεση του κου Αμοιρίδη. 


Ένα άλλο στοιχείο που προκύπτει και έχει ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι πρέπει να υπάρξει ένας ριζικός επανασχεδιασμός καθώς «το επίπεδο της υφιστάμενης τουριστικής δραστηριότητας στην Περιφέρεια δεν αντιστοιχεί - αναλογεί στους αξιόλογους φυσικούς και ανθρωπογενείς πόρους που συγκεντρώνει στα γεωγραφικά της όρια, αλλά ούτε και στα πλεονεκτήματα που διαθέτει ως τουριστικός προορισμός. Το πρότυπο του μαζικού, κυρίως θαλάσσιου τουρισμού, που κυριαρχεί στη χώρα και έχει εισχωρήσει στην Περιφέρεια ΑΜΘ έχει μεν επιφέρει την αναπτυξιακή εξάρτηση ορισμένων χωρικών ζωνών από τον θερινό τουρισμό (παράλια Καβάλας, Θάσος, Αλεξανδρούπολη) με μεγάλη επιτυχία και οικονομικό υπόβαθρο, δεν ανταποκρίνεται όμως στις ευρύτερες δυνατότητες της Περιφέρειας για την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού, δεν αξιοποιεί θεματικές μορφές πανευρωπαϊκού ενδιαφέροντος, δεν κινητοποίησε τις τοπικές κοινωνίες»


Φυσικά σημαίνοντα ρόλο στον όποιο σχεδιασμό παίζει και η γεωγραφική θέση της Περιφέρειας με ό,τι αυτό συνεπάγεται: «σε ακτίνα 400km κατοικούν 65 εκατομμύρια εν δυνάμει επισκέπτες, η προβολή της συνολικής ταυτότητας - φυσιογνωμία και φήμης της Περιφέρειας (περιβάλλον, τοπία, ιστορία, πολιτισμός, παραδόσεις, προϊόντα, γαστρονομία, δρώμενα, εκδηλώσεις), η εξασφάλιση της ποιότητας, της ποικιλίας και καινοτομίας των εμπειριών με έμφαση στην αυθεντικότητα, στην ιδιαίτερη τοπική ταυτότητα και κουλτούρα και σε όλα τα στοιχεία διαφοροποίησης (θέλγητρα διαφορετικότητας). Επίσης υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ενίσχυσης των δυνατοτήτων συνεργασίας με όμορες περιοχές, ενδυναμώνοντας συνολικά την τουριστική προσφορά και παρέχοντας εμπλουτισμένο τουριστικό προϊόν με προώθηση Τοπικών Συμφώνων Ποιότητας και ανάπτυξη δικτύου θεματικών διαδρομών, σε συνδυασμό με την αυξανόμενη ζήτηση που καταγράφεται για εναλλακτικές / θεματικές μορφές τουρισμού. Παράλληλα υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες με προσανατολισμό στην ενίσχυση της σύνδεσης του τουρισμού με την τοπική οικονομία και τον τοπικό πολιτισμό, καθώς και στην αειφόρο τουριστική ανάπτυξη των αναξιοποίητων τουριστικά ζωνών»

Οι στόχοι του προγράμματος 2017: 


Έτος Τουρισμού
Εν τέλει, οι στόχοι τους οποίους φιλοδοξεί να επιτύχει ο σχεδιασμός της τουριστικής προβολής της ΠΑΜΘ για το 2017 είναι οι εξής: 
1. Η ενίσχυση της επικοινωνιακής προσέγγισης του προορισμού προς τις ομάδες – στόχους.
2. Η μεγιστοποίηση των ωφελειών από τις δράσεις προβολής.
3. Ο εμπλουτισμός του τουριστικού προϊόντος για τη διεύρυνση της «δεξαμενής» άντλησης ενδιαφέροντος.
4. Η συντήρηση της σχέσης με τους repeaters ώστε να ενισχυθεί το rotation.
5. Ανάπτυξη βιώσιμου τουρισμού
6. Η αύξηση του μέσου όρου παραμονής.
7. Αύξηση της κατά κεφαλήν δαπάνης.
8. Η διεύρυνση της τουριστικής περιόδου 
9. Το «άνοιγμα» νέων αγορών.
 


ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΔΙΝΕΙ Η ΕΚΘΕΣΗ 
Η έκθεση του κου Αμοιρίδη περιλαμβάνει και μία σειρά από στοιχεία που έχουν να κάνουν με την κίνηση και δια-κίνηση των τουριστών στην περιφέρεια ΑΜ-Θ τα τελευταία χρόνια και από τα οποία μία πρώτη παρατήρηση που προκύπτει είναι η μείωση της ροής των Ελλήνων τουριστών ως συνέπεια της κρίσης φυσικά. Παρόλα αυτά όμως, η τουριστικοί δείκτες της περιοχής παρουσιάζουν αυξητικές τάσεις και αυτό είναι αν μη τι άλλο ενθαρρυντικό. 


Διανυκτερεύσεις αλλοδαπών σε ξενοδοχειακά καταλύματα, με τη Ροδόπη να κατέχει την 4η θέση ανάμεσα στις έξι Π.Ε. και πρώτη τη Θάσο (ως ήταν αναμενόμενο). 


Οι αεροπορικές αφίξεις από το εξωτερικό σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία καταγράφουν για 2ή συνεχόμενη χρονιά αύξηση μετά την περσινή με 13,26%, η φετινή χρονιά κλείνει και πάλι  με θετικό πρόσημο κατά 5,51%.  Παράλληλα μεγάλος αριθμός επισκεπτών της ΠΑΜΘ επιλέγει το αεροδρόμιο της Θεσ/νικης με οργανωμένη μεταφορά ή ενοικίαση μεταφορικού μέσου: 

 

 

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Η είδηση της διακοπής του ρεύματος σε φτωχό αγρότη από τα ορεινά της Ροδόπης, για το ασήμαντο ποσό των 280  ευρώ όπως πληροφορηθήκαμε,  από τη συγκινητική ανάρτηση που έκανε ο υπάλληλος που επιφορτίστηκε το