fbpx 5,5εκ ευρώ στην προσέλκυση τουριστών ρίχνει η ΑΜ-Θ
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Σάββατο, 1 Δεκεμβρίου, 2018 - 10:00
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ

5,5εκ ευρώ στην προσέλκυση τουριστών ρίχνει η ΑΜ-Θ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Περιφέρεια ΑΜ-Θ
Τουρισμός
Περιφερειακό Συμβούλιο

Έμφαση σε νέες τεχνολογίες, αλλά και παραδοσιακή διαφήμιση όπως και συμμετοχή σε εκθέσεις,  το σχέδιο παρουσίασε ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού 

Φωνές από την αντιπολίτευση για έλλειψη καινοτομίας, σπατάλη πολλών χρημάτων και απουσία ουσιώδους αντίκτυπου

Διονύσης Βοργιάς

Το ποσό των 5,5 εκ ευρώ ρίχνει στην προσέλκυση τουριστών η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κάτι που προκάλεσε έντονη συζήτηση στο περιφερειακό συμβούλιο το απόγευμα της Πέμπτης 29 Νοεμβρίου, με πλήθος περιφερειακών συμβούλων να κατηγορούν τη διοίκηση για σπατάλη χρημάτων κι έλλειψη στοχοθεσίας και εκείνη να υπεραμύνεται αναδεικνύοντας αύξηση του τουρισμού και πολλαπλασιαστική ισχύς αυτού.

ΠΟΥ ΘΑ ΔΟΘΟΥΝ ΧΡΗΜΑΤΑ
Έντεκα πυλώνες εισόδου, επτά οδικούς μεταξύ τους και ο μεθοριακός σταθμός Νυμφαίας, δύο λιμάνια και δύο αεροδρόμια, έχει η ΠΑΜ-Θ, γι' αυτό και η διοίκησή της στοχεύει στην προσέλκυση τουριστών μέσω αυτών. Βάσει του τετραετούς πλάνου το οποίο βασίστηκε και σε σχετική διαβούλευση με το συμβουλευτικό όργανο (σύνδεσμος ξενοδόχων, δωματίων, επιμελητηρίων, Δήμων, κ.ά.), στόχος είναι η αναβάθμιση και ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος τόσο στην εγχώρια αλλά κυρίως στην διεθνή αγορά.

Βασικοί στόχοι: Αύξηση αριθμού αφίξεων, βελτίωση δεικτών εποχικότητας, βελτίωση αναγνωρισιμότητας, αξιοποίηση πολιτιστική ιδιαιτερότητας και κληρονομιάς, βελτίωση ποιότητας υπηρεσιών. Κύριες αγορές: Ελλάδα, Τουρκία, Βαλκάνια και Νοτιοανατολική Ευρώπη, Ρωσία, Ευρώπη, λοιπές αγορές εξωτερικού. 

Ο ενδεικτικός προϋπολογισμός είναι στα 5,5 εκ ευρώ μαζί με ΦΠΑ, χωρίς εκπτώσεις αναδόχων. Μέσω δύο διεθνών ηλεκτρονικών διαγωνισμών θα εξευρεθούν δύο ανάδοχοι που θα αναλάβουν τα δύο υποέργα που εξηγούνται παρακάτω. Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης: 48 μήνες από την υπογραφή των συμβάσεων

  • αφορά στα έτη 2019 -2022, χωρίς να είναι ακριβές το πότε ακριβώς το '19 θα ξεκινήσει, εξαρτάται από πότε θα πέσουν οι υπογραφές.
  • Υποέργο 1: Ενέργειες προώθηση τουριστικού προϊόντος 2,6 εκ ευρώ περίπου.
  • Τουριστική επαγγελματική φωτογράφηση 12μηνη αξίας 22.320 ευρώ. Το υπάρχον τουριστικό φωτογραφικό υλικό, αν και περιέχει αρκετές ποιοτικές απεικονίσεις τουριστικών σημείων και δραστηριοτήτων, παρουσιάζει σημεία κόπωσης, καθώς δεν έχει ανανεωθεί για χρόνια - 4 εποχές του χρόνου.
  • Παραγωγή τουριστικών βίντεο και σποτ αξίας 112.840 ευρώ. αφορά στην δημιουργία επτά τουριστικών βίντεο διάρκειας 4 λεπτών (ένα γενικού περιεχομένου και έξι θεματικά), αντίστοιχα διαφημιστικά σποτ διάρκειας 30 δευτερολέπτων.
  • Διαφημιστικά δώρα αξίας 91.160 ευρώ. Στο πλαίσιο των δημόσιων σχέσεων που απαιτούνται για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος, θα δίνονται σε εκθέσεις και επισκέπτες - πχ μεταξωτό αντικείμενο, αγαλματίδιο Νίκης Σαμοθράκης κλπ.
  • Panel για προβολή σε αεροδρόμια αξίας 166.720 ευρώ. Στα δύο μεγάλα ελληνικά αεροδρόμια και στα δύο περιφερειακά.
  • Αναμνηστικό λεύκωμα αξίας 23.560 ευρώ. Σε προσπάθεια της ενδυνάμωσης των δημοσίων σχέσεων και της προβολής, θα προσφέρεται σε διακεκριμένους επισκέπτες.
  • Offline διαφήμιση στην Ελλάδα, αξίας 529.253 ευρώ. Παραδοσιακός τρόπος διαφήμισης αλλά ακόμη επίκαιρος με συγκριτικά οφέλη.
  • Online διαφήμιση αξίας 384.540 ευρώ. Περιλαμβάνονται δράσεις που θα εξασφαλίσουν την εκτενή και διαρκή παρουσία στο διαδίκτυο, έμφαση σε πασίγνωστες πλατφόρμες όπως facebook και instagram.
  • Ειδική προβολή σε χώρες του εξωτερικού, αξίας 180.719 ευρώ. Σκοπός είναι η πρόσβαση σε δυνητικούς επισκέπτες καθώς και σε παράγοντες επιρροής της τουριστικής αγοράς, χωρίς την μετακίνησή τους στην περιοχή μας.
  • Σχεδιασμός και παραγωγή έντυπου πολυσέλιδου οδηγού Περιφέρειας ΑΜ-Θ αξίας 65.050 ευρώ στα Αγγλικά. Στοχεύει στην εξειδικευμένη και πλήρη ενημέρωση τουριστικών επαγγελματιών και δημοσιογράφων σε όλο τον κόσμο.
  • Συμμετοχή σε b2b συναντήσεις, επαγγελματικά ταξίδια παρουσίας, εκδηλώσεις παρουσίασης προορισμού, αξίας 182.400 ευρώ. Τελικός στόχος η ενδυνάμωση του brand name της περιοχής.
  • Οργάνωση ταξιδιών εξοικείωσης, αξίας 240.000 ευρώ. Ολοκληρωμένα προγράμματα φιλοξενίας Ελλήνων και ξέων στην περιοχή.
  • Ψηφιακές εφαρμογές και εργαλεία, αξίας 455.000 ευρώ. Επιμέρους δημιουργία application προβολής στα αγγελικά, εφαρμογής επαυξημένης πραγματικότητας, αναβάθμιση ιστότοπου και άλλα - αλλά και διαρκής ενημέρωση και συντήρηση.
  • Γενικό έντυπο τουριστικής προβολής, αξίας 35.172 ευρώ μαζικής διανομής. Θα βασιστεί στο υπάρχον έντυπο, αφού επικαιροποιηθούν τα κείμενο και ο σχεδιασμός, σε επτά γλώσσες.
  • Έρευνες αξιολόγησης τουριστικής προβολής, αξίας 198.400 ευρώ. Έρευνα ικανοποίησης αλλοδαπών εισερχόμενων τουριστικών, πανελλαδική έρευνα γνώμης, έρευνα σε φορείς τουρισμού.


Υποέργο 2: Συμμετοχή της ΑΜ-Θ σε εκθέσεις εξωτερικού και εσωτερικού 2,9εκ περίπου.

  • Αυτόνομη συμμετοχή
  • Συμμετοχή μέσω Εθνικού Οργανισμού Τουρισμού


Αφορά περί των 27 εκθέσεων τουριστικών θεματικών, γενικού περιεχομένου ή στοχευμένες όπως προβολής προϊόντων.


Η στόχευση της Διοίκησης
Την στόχευση της διοίκησης ανέδειξε ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Κώστας Αντωνιάδης. "Ο τουρισμός εισφέρει στην Ελλάδα περίπου 12-13% στο ΑΕΠ και με τους πολλαπλασιαστικούς ρυθμούς περίπου στο 20%, δημιουργεί άμεσα ή έμμεσα 1εκ θέσεις εργασίας, αποτελεί την ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας", είπε μιλώντας για "εν δυνάμει 50εκ τουρίστες που θέλουν πρόσβαση στο Αιγαίο - πύλη πρόσβασης προς την Ανατολή". Σημείωσε κατόπιν "από το 2014 με τον αείμνηστο περιφερειάρχη και πλέον με τον Χρ. Μέτιο συνεχίζουμε ένα τουριστικό πρόγραμμα που κινείται στους άξονες φύση, πολιτισμός, τόπος, δηλαδή στο άθικτο φυσικό περιβάλλον, στην σημαντική πολιτιστική κληρονομιά, στον τόπο που έχει ιδιαιτερότητες και στηρίζεται στους ανθρώπους του". Στόχοι κατά τον αντιπεριφερειάρχη είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, το άνοιγμα νέων αγορών, η ανάπτυξη θεματικών τουριστικών προϊόντων, η προσέλκυση τουριστικών επενδύσεων, η κινητοποίηση τοπικής κοινωνίας.

Ηχηρές φωνές από την αντιπολίτευση
Ηχηρές ήταν οι φωνές που ακούστηκαν από την αντιπολίτευση. "Η διοίκηση έκανε το αυτονόητο", τόνισε ο Παύλος Δαμιανίδης εκ μέρους της Κοινωνικής Συμμαχίας και είπε "καμία δράση δεν αποτελεί την μεγάλη καινοτομία, είναι δράσεις που έχουν γίνει στο παρελθόν κι έχουν χρηματοδοτηθεί κι από άλλα εργαλεία. Δεν δικαιολογείται από πουθενά η πολιτική έπαρση της διοίκησης και οι πανηγυρισμοί του κου Αντωνιάδη για το ...μεγάλο αυτό επίτευγμα". Ανέδειξε κι ένα άλλο ζήτημα, ήτοι "ότι θα κληθεί το επόμενο περιφερειακό συμβούλιο να υλοποιήσει δράσεις που θα έχουν αποφασίσει άλλοι".

"Δεν μας αρέσει το πολιτικό σας σκεπτικό γι' αυτό καταψηφίζουμε", είπε εκ μέρους της ΡΙΖΑΣ ΑΜ-Θ ο Σπύρος Τουρτούρης και εξήγησε "το σκεπτικό σας εδράζεται μόνο και μόνο στο πως θα ξοδευτούν χρήματα κι όχι στο τι ακριβώς θέλουμε να κάνουμε. Εμείς αντίθετα ξεκινάμε βλέποντας το τουριστικό προϊόν που θέλουμε να προβάλλουμε, το οποίο έχει να κάνει με την μεγάλη απόκλιση που παρουσιάζουν περιοχές της ΑΜ-Θ, όπως για παράδειγμα η Θάσος με την Δράμα". 

Ο πρωτογενής τομέας συμμετέχει στο 9% του ΑΕΠ ενώ ο τουρισμός στο 5,2%, ανέδειξε από την Λαϊκή Συσπείρωση ο Χρήστος Τρέλλης, σημειώνοντας επίσης πως "δεν υπάρχει καμία ουσιαστική άνοδος στον τουρισμό της ΑΜ-Θ την τελευταία πενταετία" κι εξήγησε "η όποια αύξηση της τουριστικής κίνησης δεν στήριξε ούτε ανάπτυξε τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, δεν αύξησε τα μεροκάματα". "Η λογική τους είναι για να δουλέψει η περιφέρεια ως dealer των μεγάλων ξενοδοχειακών επιχειρήσεων", κατήγγειλε.

"Είναι πολλά τα λεφτά", είπε σχηματικά ο Βασίλης Τραϊφορος (Γνώση και Συνεργασία), ζητώντας απαντήσεις για το πού πηγαίνουν τόσα χρήματα που εγκρίνονται για την τουριστική προώθηση της ΑΜ-Θ κάθε χρόνο.

Ο τέως εντεταλμένος σε θέματα τουρισμού περιφερειακός σύμβουλος Μιχάλης Αμοιρίδης κατηγόρησε πως "δεν γίνονται για πρώτη φορά αυτά τα πράγματα" και πρόσθεσε πως δεν έχει γίνει σωστός καταμερισμός των χρημάτων για δύο λόγους: Πρώτον, γιατί δίνονται πολλά χρήματα για εκθέσεις, ενώ πρέπει να δίνονται περισσότερα σε σύγχρονους τρόπους προσέλκυσης τουριστών, δεύτερον, γιατί υπάρχουν συντρέχοντα κονδύλια κι από άλλα προγράμματα για αντίστοιχες δράσεις.

Εγκρίθηκε και το ετήσιο πλάνο
Εκτός από το τετραετές σχέδιο, στο πλαίσιο της συνεδρίασης, πάλι με πολλές αντιπολιτευτικές φωνές, κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε και το ετήσιο τουριστικό πλάνο αξίας 1,849 εκ ευρώ. Πρόκειται για ποσό αρκετά αυξημένο σε σχέση με το αντίστοιχο που είχε εγκριθεί για το 2018,  ύψους 650.000 ευρώ.

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Επόμενο ήταν ότι το ένα και μοναδικό κρούσμα που δηλώθηκε στη Ροδόπη προχθές, από την πλευρά της Πολιτικής Προστασίας,  ήταν εκτός πραγματικότητας.