fbpx Ο Κώστας Κατσιμίγας για τους οδικούς και σιδηροδρομικούς κάθετους άξονες
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Σάββατο, 22 Δεκεμβρίου, 2018 - 10:00
ΚΑΤΑΘΕΤΕΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ

Ο Κώστας Κατσιμίγας για τους οδικούς και σιδηροδρομικούς κάθετους άξονες

ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Κώστας Κατσιμίγας
Κυκλοφορία
Κάθετος Άξονας

Ο υποψήφιος περιφερειάρχης υποστηρίζει ότι ο κάθετος άξονας της Νυμφαίας είναι μία διαδρομή πεδινή και για λόγους αποστάσεων και ανάγλυφου είναι η πιο συμφέρουσα πρόσβαση στην βαλκανική ενδοχώρα

Δήμητρα Συμεωνίδου

Να λειτουργήσουν και να αξιοποιηθούν σωστά οι κάθετοι άξονες που σήμερα λειτουργούν κατά μήκος της Βόρειας Ελλάδας και συνδέουν την χώρα μας, με χώρες των Βαλκανίων. Τι σημαίνει αυτό, εξηγεί ερωτώμενος ο πρώην εκτελεστικός γραμματέας της Περιφέρειας ΑΜ-Θ και υποψήφιος περιφερειάρχης Κώστας Κατσιμίγας, με εμπειρία επί του θέματος.

Ερωτήθηκε σχετικά από τον "Χ" και αποκρίθηκε ως εξής: "Είδαμε να γίνονται κάθετοι άξονες προς την Αλβανία, την Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας και την Βουλγαρία, αλλά έχω την αίσθηση ότι δεν έγιναν με συστηματική μελέτη της ενδοχώρας, δηλαδή το που οδηγούν. Κατασκευάστηκαν και σχεδιάστηκαν με κριτήρια εξυπηρέτησης της ελληνικής επικράτειας και λιγότερο την βαλκανική ενδοχώρα". Επεξηγεί περαιτέρω ο κος Κατσιμίγας "κατασκευάστηκαν δρόμοι πολύ μεγαλύτερης διατομής από αυτό που πραγματικά χρειαζόταν, όπως της Κρυσταλλοπηγής Σιάτιστα ενώ άλλοι άξονες κατασκευάστηκαν με πολύ μικρότερες διατομές, όπως αυτός της Νυμφαίας, όπου όμως ο κυκλοφοριακός φόρτος ήταν πολύ μεγαλύτερος από την φέρουσα ικανότητα του δρόμου".

Σήμερα, με αφορμή τον υπάρχοντα σχεδιασμό του υπουργείου για τους κάθετους άξονες στη Βόρεια Ελλάδα, ο Κώστας Κατσιμίγας εμφανίζεται προβληματισμένος, γιατί πιστεύει ότι "πάλι δεν έχει γίνει αξιολόγηση της βαρύτητας και της σοβαρότητας των κάθετων αξόνων. Το υπουργείο Υποδομών και τα προγράμματα που χρηματοδοτεί, δεν έχουν δει για το που πραγματικά οδηγούν αυτοί οι δρόμοι και τι μπορεί να περιμένει κάποιος να έρθει, τι όφελος υπάρχει στις κινήσεις εμπορευμάτων ή ανθρώπων".

Ο υποψήφιος περιφερειάρχης υποστηρίζει ότι ο κάθετος άξονας της Νυμφαίας είναι μία διαδρομή πεδινή και για λόγους αποστάσεων και ανάγλυφου είναι η πιο συμφέρουσα πρόσβαση στην βαλκανική ενδοχώρα. Ειδικά για την κατασκευή του κάθετου άξονα στην Ξάνθη ανέφερε "σε καμία περίπτωση δεν είπα να μην γίνει, απλά υπάρχουν δύο στοιχεία, πρέπει να έχουμε πλήρη επίγνωση ότι ο άξονας της Ξάνθης δεν μπορεί να έχει τη δυναμική που έχει ο άξονας της Ροδόπης ή του Έβρου, διότι είναι ένας δρόμος που οδηγεί σε μία ενδοχώρα βουλγαρική, που είναι κυρίως ορεινή. Εκεί δεν υπάρχει κατάλληλο οδικό δίκτυο για να φέρει μεγάλες μάζες ανθρώπων. Αντίθετα είναι ένας δρόμος που θα εξυπηρετήσει τα χιονοδρομικά κέντρα της Βουλγαρίας και επίσης είναι πολυδάπανος".

Εναλλακτικά ο κος Κατσιμίγας παρουσιάζει μία άλλη προοπτική για την Ξάνθη, που λέει ότι ο δρόμος θα ήταν καλύτερα να ξεκινούσε από την Ξάνθη και όχι από τα σύνορα. "Αυτή τη στιγμή έχει δημοπρατηθεί ένα έργο που πλησιάζει τα 50 εκ. ευρώ και θα κατασκευαστεί στα σύνορα, δηλαδή από τη μεθοριακή γραμμή μέχρι το Δημάριο. Αυτά τα λεφτά αν έπεφταν στην Ξάνθη, θα μπορούσε να αποκτήσει μία παράκαμψη στα βόρεια, έστω και με σήραγγα, για να ωφεληθεί η πόλη της Ξάνθης η οποία σήμερα στενάζει από το κυκλοφοριακό. Ένας που θέλει από την Εγνατία Οδό να κατευθυνθεί προς Σταυρούπολη ή Εχίνο, πρέπει να διέλθει την πόλη της Ξάνθης. Αυτός ο κάθετος άξονας θα έπρεπε να ξεκινήσει από την Ξάνθη και να φτάσει σταδιακά μέχρι τα σύνορα, με μία διατομή δρόμου ενδεδειγμένη της κυκλοφοριακής κίνησης".

Ο υποψήφιος περιφερειάρχης δεν παρέλειψε, καταληκτικά, να αναφερθεί και στους σιδηροδρομικούς κάθετους άξονες. "Πρέπει να δούμε εν τοις πράγμασι πως μπορούν τα δύο λιμάνια της Περιφέρειας ΑΜ-Θ να ενωθούν - στην πράξη για μένα είναι ένα λιμάνι και πρέπει να λειτουργήσουν ενιαία - σιδηροδρομικά, γιατί ο σιδηρόδρομος είναι ο συμφερότερος τρόπος διακίνησης προϊόντων. Πρέπει να δούμε πως αυτά τα προϊόντα θα μεταφερθούν ταχύτερα προς την βαλκανική ενδοχώρα. Πρέπει να δούμε πως μπορούν να κατασκευαστούν νέοι σιδηροδρομικοί κάθετοι άξονες, χωρίς να παραγνωρίζουμε ότι ο συμφερότερος είναι αυτός που θα συνδέσει την Κομοτηνή με την Πόντκοβα, θα έχει μήκος 35 χλμ και θα φέρει σε απόσταση αναπνοής τα λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης με το Ρούσσε το μεγαλύτερο λιμάνι στο Δούναβη, το Μπουργκάς και τη Βάρνα, αλλά και την ευρύτερη βαλκανική ενδοχώρα, εννοώντας τη Ρουμανία, αφού το Βουκουρέστι απέχει από το Ρούσσε 60 χλμ ".

Η σιδηροδρομική σύνδεση της Κομοτηνής με τη βουλγαρική πόλη Ποντκόβα, θα σημάνει ότι εμπορεύματα που φορτώνονται από τα λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης μπορούν να μεταφορτώνονται αυθημερόν σε λιμάνια των Βαλκανίων. 

Να σημειώσουμε ότι η ιδέα για τη δημιουργία του συγκεκριμένου άξονα γεννήθηκε μετά την υπογραφή της ελληνοβουλγαρικής συμφωνίας για τη "σιδηροδρομική Εγνατία" μεταξύ του Αλέξη Τσίπρα και του Μπόικο Μπορίσοφ στην Καβάλα.

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Το πόσο διακοσμητικό ρόλο και συνάμα βαρύγδουπο τίτλο στην κυριολεξία έχει το υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης,  που φτιάχτηκε καθαρά για ψυχολογικούς και εθνικούς λόγους,  δήθεν για να στηρίξει τις ακριτικές