fbpx H "τυχερή μειονότητα" και το αίτημα για δίγλωσσα νηπιαγωγεία
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Παρασκευή, 16 Ιουνίου, 2017 - 11:00
ΣΕ ΡΟΛΟ ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΗ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑΣ

H "τυχερή μειονότητα" και το αίτημα για δίγλωσσα νηπιαγωγεία

ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ
Σύλλογος Επιστημόνων Μειονότητας
Νηπιαγωγεία

Εκλεκτά ιδρύματα χαρακτηρίζονται τα μειονοτικά σχολεία, από τον σύλλογο επιστημόνων μειονότητας Θράκης

Χαρακτηρίζει τη μειονότητα "τυχερή" για την παρουσία των μειονοτικών σχολείων στην εκπαίδευση της και δράττει της ευκαιρίας για να επαναφέρει στη δημοσιότητα το αίτημα λειτουργίας δίγλωσσων νηπιαγωγείων. Από τον σύλλογο Επιστημόνων Μειονότητας Θράκης, στον οποίον προεδρεύει ο δικηγόρος και δημοτικός σύμβουλος Ερτζάν Αμέτ, κατατίθεται το αίτημα ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς, παράλληλα με μία ...καθοδήγηση για εγγραφή των παιδιών της μειονότητας στα μειονοτικά και όχι στα δημόσια σχολεία. "Χρειάζεται να διεκδικήσουμε τη γλώσσα, τη θρησκεία και την εκπαίδευσή μας", αναφέρει η ανακοίνωση και παραθέτει σε προτεραιότητα τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία. 


ΤΑ ΔΙΓΛΩΣΣΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ
Το γιατί τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία είναι σημαντικά εξηγεί η ανακοίνωση: "Η γλώσσα, η θρησκεία και η εκπαίδευση που λαμβάνει το παιδί από το οικογενειακό του περιβάλλον το προετοιμάζουν για να γνωρίσει το πραγματικό κόσμο της εκπαίδευσης όταν φθάσει σε μια συγκεκριμένη ηλικία. Ο κόσμος αυτός αρχίζει στο «Νηπιαγωγείο». Το παιδί σε αυτό το πρώτο αλλά συνάμα βασικό στάδιο της εκπαίδευσης του βιώνει ένα μεγάλο σοκ και παράλληλα αισθάνεται μια πίκρα. Διότι παρά το γεγονός ότι η γλώσσα μας, η γλώσσα της «Μειονότητας της Δυτικής Θράκης», είναι η τουρκική, το παιδί έρχεται αντιμέτωπο με μια διαφορετική και ξένη για αυτόν γλώσσα όταν ακούει τη πρώτη του δασκάλα.

Γι’ αυτό το λόγο η κοινότητα που ονομάζεται «Νηπιαγωγείο» πρέπει να παρέχει εκπαίδευση στη μητρική γλώσσα του παιδιού, στη γλώσσα δηλαδή την οποία το παιδί αρχίζει να μαθαίνει μετά τη γέννηση του.  Επομένως, αν ο σκοπός της εκπαίδευσης είναι ο διαφωτισμός της κοινωνίας και η πολιτισμική εκπαίδευση του ατόμου, τότε στο πρώτο στάδιο της εκπαίδευσης, και ειδικότερα όσον αφορά στα «Νηπιαγωγεία της Μουσουλμανικής Μειονότητας» η εκπαίδευση χρειάζεται να παρέχεται στη μητρική γλώσσα του παιδιού, δηλαδή στα «τουρκικά». Οπωσδήποτε πρέπει να διδάσκεται και η επίσημη γλώσσα της χώρας μας, δηλαδή τα «ελληνικά». Ωστόσο η διδασκαλία των «ελληνικών» θα πρέπει να γίνεται ως δεύτερη γλώσσα. Σε αυτά τα αναφερόμενα «Δίγλωσσα Νηπιαγωγεία» η βασική εκπαίδευση πρέπει να γίνεται στη μητρική γλώσσα της μειονότητας, δηλαδή τη «τούρκικη», και η επίσημη γλώσσα της χώρας μας, δηλαδή τα «ελληνικά» να διδάσκονται ως δεύτερη γλώσσα. Εφόσον γίνει εφαρμογή των παραπάνω, θα μπορέσουμε να αναφερθούμε σε ένα επιτυχημένο βασικό εκπαιδευτικό επίτευγμα αλλά και στην ισότητα".


ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΕΚΛΕΚΤΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ
Παρόλα αυτά, η «Μουσουλμανική μειονότητα της Δυτικής Θράκης», την οποία μέσω της ανακοίνωσης ο Σύλλογος Επιστημόνων Μειονότητας εκπροσωπεί αυθαίρετα ως άλλος ...ηγέτης, αναφέρει ότι είναι "τυχερή μειονότητα". Αυτό οφείλεται στην ύπαρξη των «Μειονοτικών σχολείων», τα εκλεκτά ιδρύματα, όπως τα χαρακτηρίζει, στα οποία το παιδί θα συνεχίσει την εκπαίδευσή του στην πρώτη γλώσσα που άκουσε και έμαθε, τα «τουρκικά». Επιτίθεται στο υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων γιατί το τελευταίο διάστημα επιδιώκει το κλείσιμο των «Μειονοτικών σχολείων» και τονίζει ότι αυτά συνεχίζουν την λειτουργία τους υπό πιέσεις. 


Με αφορμή τις εγγραφές των μαθητών στα μειονοτικά σχολεία ο σύλλογος καλεί τα μέλη της μειονότητας, "να στηρίξουμε τα «Μειονοτικά σχολεία», τα οποία κρατάνε ζωντανά την μητρική γλώσσα των παιδιών μας, τα «τουρκικά»".


Πέραν της γλώσσας όμως ο σύλλογος στην ανακοίνωσή του αναδεικνύει έναν ακόμα ρόλο των μειονοτικών σχολείων στη θρησκευτική ανάπτυξη των παιδιών. Όπως αναφέρει: "Με την ύπαρξη των «Μειονοτικών σχολείων» τα παιδιά μας μαθαίνουν επίσης και τη θρησκεία τους, τον «Ισλαμισμό». Οι εντολές αλλά και τα μηνύματα που μεταφέρονται στο «Κοράνιο» θα γίνονται πιο κατανοητά και αντιληπτά χάρη στους εκπαιδευτικούς των «Μειονοτικών σχολείων», οι οποίοι διδάσκουν το μάθημα των θρησκευτικών στην τουρκική γλώσσα. Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω δείχνει τη σημασία των «Μειονοτικών σχολείων» τα οποία είναι εξίσου σημαντικά και για τη μειονότητα. Αν θέλουμε να διατηρήσουμε την ύπαρξή μας σε μια κοινωνία, πρέπει να υπερασπιστούμε και να διεκδικήσουμε τη γλώσσα, τη θρησκεία και τις αξίες μας".


Εκτός από όλα τα παραπάνω τα «Μειονοτικά σχολεία», σύμφωνα με την ανακοίνωση του συλλόγου "διδάσκουν στους μαθητές μας την δική τους κουλτούρα και αυθυπαρξία. Μέσω των τουρκόφωνων εκπαιδευτών τα παιδιά θα μπορέσουν να μεταδώσουν στις επόμενες γενιές τα ήθη και τα έθιμα, τις παραδόσεις και τον πολιτισμό μας. Καταληκτικά, η συμβολή των «Μειονοτικών σχολείων» είναι εξαιρετικά σημαντική στην εκπαίδευση. Χάρη στα σχολεία αυτά, εμείς η «μειονότητα» θα μπορέσουμε να διατηρήσουμε την μονιμότητα και την παρουσία μας στα εδάφη αυτά. 


Με την συνέχιση των «Μειονοτικών σχολείων» τα παιδιά μας από κάθε άποψη θα πατάνε πιο γερά στα πόδια τους και θα είναι άτομα που θα έχουν προοπτικές και όνειρα για το μέλλον. Χάρη στα σχολεία αυτά θα αυξηθεί ο αριθμός των διανοούμενων στην κοινωνία μας αλλά και των ατόμων που θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη της κοινωνίας μας. Έτσι, όπως οι διανοούμενοι που υπάρχουν ήδη στη κοινωνία της μειονότητας, είναι άτομα που έχουν αποφοιτήσει από τα «Μειονοτικά σχολεία». Χάρη στην κατάρτιση που έλαβαν από αυτά τα σχολεία, αρκετά μέλη της μειονότητας κατέχουν σημαντικές θέσεις εργασίας".


Για όλους τους παραπάνω λόγους ο Σύλλογος Επιστημόνων Μειονότητας Θράκης καλεί τους γονείς να εγγράψουν τα παιδιά τους στα «Μειονοτικά σχολεία» "έτσι ώστε η «μειονότητά» μας, η μητρική γλώσσα μας, η θρησκεία και ο πολιτισμός μας να συνεχίσουν να διατηρούνται  στο μέλλον, αλλά και τα ιδρύματα αυτά να είναι παντοτινά", καταλήγει η ανακοίνωση.  
 

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Εκ των υστέρων αντιλήφθηκαν όλοι το ατόπημά τους, να οργανώσουν απερίσκεπτα, την σύσκεψη του υφυπουργού στην Ξάνθη, στην κλειστή αίθουσα του ΕΒΕ, για το πρόβλημα στον Εχίνο.