ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Τρίτη, 2 Οκτωβρίου, 2018 - 10:00
Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΟΥ ΑΠΟΔΕΧΤΗΚΕ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής περνούν οι αλλαγές στη μειονοτική εκπαίδευση

ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ
Κωνσταντίνος Γαβρόγλου
Μειονοτική Εκπαίδευση

Συγκρότηση επιστημονικής ομάδας εργασίας που θα αξιολογήσει το εκπαιδευτικό υλικό και θα καταθέσει προτάσεις για τον εκσυγχρονισμό και εμπλουτισμό του

Στον απόηχο των αντιδράσεων γονέων παιδιών που φοιτούν στα μειονοτικά σχολεία, πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα συνάντηση υπουργού Παιδείας με βουλευτές της Θράκης 

Δήμητρα Συμεωνίδου

Από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής περνάει το αίτημα για αλλαγές στη μειονοτική εκπαίδευση. Αυτό προκύπτει, εν πολλοίς, από την συνάντηση που είχαν οι μουσουλμάνοι βουλευτές Ροδόπης και Ξάνθης με τον υπουργό Παιδείας.  Στον απόηχο των αντιδράσεων γονέων παιδιών που φοιτούν στα μειονοτικά σχολεία, πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα συνάντηση για το θέμα του υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστα Γαβρόγλου με τους βουλευτές Ροδόπης Αϊχάν Καραγιουσούφ και Μουσταφά Μουσταφά και τον βουλευτή Ξάνθης Χουσεΐν Ζεΐμπεκ. Η συνάντηση, που έγινε την περασμένη Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου, είχε ως αντικείμενο τα βιβλία και εκπαιδευτικά υλικά του ελληνόγλωσσου προγράμματος των μειονοτικών δημοτικών σχολείων της Θράκης. Οι βουλευτές πρότειναν στον υπουργό τη συγκρότηση επιστημονικής ομάδας εργασίας που θα αξιολογήσει το εκπαιδευτικό υλικό και θα καταθέσει προτάσεις για τον εκσυγχρονισμό και εμπλουτισμό του, καθώς και για πιθανές αλλαγές σε αυτό. Ο υπουργός έκανε δεκτή την πρόταση των τριών βουλευτών.

Από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής περνάει η σύσταση αυτής της επιτροπής, όπως εξήγησε στον "Χ" ο βουλευτής Ροδόπης ΣΥΡΙΖΑ Μουσταφά Μουσταφά διευκρινίζοντας "είναι το Ινστιτούτο που παράγει εκπαιδευτικές πολιτικές, οι αρμόδιοι του υπουργείου Παιδείας για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και την μειονοτική εκπαίδευση. Στόχος είναι να καταλήξουμε σε ένα αποτέλεσμα που θα βελτιώσει την εκπαίδευση στα μειονοτικά σχολεία."

Στην επιτροπή, όπως έκανε γνωστό ο βουλευτής "θα συμμετάσχουν και από το ΙΕΠ και από το υπουργείο Παιδείας και από τους γονείς από τις σχολικές εφορίες και οι εκπαιδευτικοί της περιοχής μας". Ο ίδιος δηλώνει υπέρμαχος του διαλόγου "χρειάζεται εντατικός διάλογος", αλλά αυτό, σύμφωνα με τον βουλευτή "πρέπει να γίνει με ανοικτά τα σχολεία. Το κλείσιμο των σχολείων δεν είναι μορφή αγώνα κατά την άποψή μου".

Οι τελευταίες πληροφορίες αναφορικά με τις διαμαρτυρίες αναφέρουν από τα 45 μειονοτικά σχολεία της Π.Ε. Ξάνθης παραμένουν κλειστά τα 37, μετά από αποφάσεις των σχολικών εφοριών και των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων. Παράλληλα και στην Π.Ε. Ροδόπης, 6 μειονοτικά σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από το σύνολο των 77, τελούν υπό συμβολική κατάληψη για τους ίδιους λόγους με εκείνα της Ξάνθης.

Οι γονείς αντιδρούν για την χρήση βιβλίων τα οποία φτιάχτηκαν προ περίπου 20 ετών ειδικά για τα μειονοτικά σχολεία από το «Πρόγραμμα Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων» και μετά από μια περίοδο πειραματικής εφαρμογής αποτέλεσαν, από το έτος 2000, τα επίσημα βιβλία του ελληνόγλωσσου προγράμματος.  Η απόφαση του υπουργείου Παιδείας με αριθ. πρωτ. «148133/Η2/10-09-2018», με την οποία αφήνεται στην κρίση των εκπαιδευτικών η χρήση των δημοσίων βιβλίων του Οργανισμού, χαρακτηρίστηκε από τον Σύνδεσμο των Σχολικών Εφοριών Μειονοτικών Σχολείων Δυτικής Θράκης, ως απογοητευτική. Την ίδια στιγμή με οδηγίες που έχουν αποσταλεί προς του εκπαιδευτικούς του ελληνόγλωσσου προγράμματος προβλέπεται η χρήση των δημοσίων βιβλίων ως «συμπληρωματικό- υποστηρικτικό υλικό».    

  Επίσης ως μειονέκτημα στα δημοτικά σχολεία της μειονότητας καταγράφεται το γεγονός ότι τα μαθήματα γεωγραφίας και ιστορίας πραγματοποιούνται χωρίς διδακτικά βιβλία. Είναι σαφές ότι δεν είναι δυνατόν να κατανοήσουν πλήρως οι μαθητές το περιεχόμενο του μαθήματος, χωρίς να υπάρχουν τα απαραίτητα υλικά και βιβλία. Επομένως, οι μαθητές αυτοί λαμβάνουν ελλειπή εκπαίδευση στα συγκεκριμένα μαθήματα με αποτέλεσμα να μην γνωρίζουν ενίοτε  ικανοποιητικά ούτε καν την χώρα στην οποία ζουν.


Ερώτηση Ιλχάν Αχμέτ στον υπουργό Παιδείας 
Στον απόηχο όλων των παραπάνω εξελίξεων κατατέθηκε χθες από τον βουλευτή Ροδόπης Ιλχάν Αχμέτ η με αριθμό πρωτοκόλλου 2005/1-10-2018  ερώτηση στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου για την Μειονοτική Εκπαίδευση.

Ο βουλευτής απευθύνει τα παρακάτω ερωτήματα στον υπουργό Παιδείας: 

  • Πώς σκέφτεστε να λύσετε το υφιστάμενο πρόβλημα με την πλήρη χρήση των δημοσίων βιβλίων του ελληνόγλωσσου προγράμματος στα μειονοτικά δημοτικά σχολεία της Θράκης, προκειμένου να επέλθει η απαραίτητη ομαλότητα στην λειτουργία τους και να επιστρέψουν οι μαθητές στις τάξεις τους;
     
  • Τι προτίθεται το υπουργείο σας να κάνει για την αποτελεσματικότερη εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας στα μειονοτικά σχολεία της Θράκης;
     
  • Έχετε πλάνο και προγραμματισμό για την ενδυνάμωση της μειονοτικής εκπαίδευσης στην Θράκη και την εξίσωσή της με την δημόσια και αν ναι τι προτίθεστε ειδικότερα να πράξετε στο κομμάτι του μειονοτικού προγράμματος των συγκεκριμένων δημοτικών σχολείων με βάση και τα πάγια αιτήματα των μειονοτικών εκπαιδευτικών και της ίδιας της Μειονότητας, που αφορούν την επιμόρφωσή τους και στις δύο γλώσσες, την βελτίωση της υπάρχουσας υλικοτεχνικής και κτιριακής υποδομής καθώς και την διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας των μειονοτικών σχολείων της Θράκης στο μέλλον; 

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Τώρα που  ο Ερντογάν απειλεί να ανοίξει τις πύλες για να φύγουν οι μετανάστες και οι πρόσφυγες και προφανώς να πλημμυρίσει τη χώρα μας,  προάγγελος του τι μέλλει να  συμβεί, είναι η πολιτική που θέλει να εφα