fbpx Ν. Ροδόπης: Κερδίζει εμπιστοσύνη και μαθητές η ενισχυτική διδασκαλία
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Πέμπτη, 25 Οκτωβρίου, 2018 - 10:00
ΑΥΞΗΤΙΚΗ ΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΣΙΝΗ ΧΡΟΝΙΑ

Ν. Ροδόπης: Κερδίζει εμπιστοσύνη και μαθητές η ενισχυτική διδασκαλία

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μαθητές
Παιδεία
Εκπαιδευτικοί

Νέα τμήματα ενισχυτικής δημιουργήθηκαν πέρσι στο ιεροσπουδαστήριο και στο εσπερινό

Ο σχεδιασμός για την τρέχουσα χρονιά, ποια μαθήματα μπορούν να παρακολουθήσουν μαθητές του Γυμνασίου

Δήμητρα Συμεωνίδου

Κερδίζει εμπιστοσύνη και μαθητές η ενισχυτική διδασκαλία στο νομό Ροδόπης. Αυτό δείχνουν τα στοιχεία των τελευταίων ετών, με την διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαίρη Κοσμίδου να λέει προς επίρρωση ότι "τα παιδιά θα εμπιστευτούν και φέτος τον θεσμό ο οποίος έχει δείξει το τι μπορεί να προσφέρει". Η υπουργική απόφαση για την οργάνωση και λειτουργία σχολικών κέντρων αντισταθμιστικής εκπαίδευσης ως προς την Ενισχυτική Διδασκαλία για το σχολικό έτος 2018-2019, δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ πριν λίγες μέρες. Σύμφωνα με αυτήν τα αυτοτελή υποστηρικτικά προγράμματα διδασκαλίας μπορούν να παρακολουθήσουν μαθητές του Γυμνασίου στα μαθήματα: 


1) Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
2) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
3) Μαθηματικά
4) Φυσική
5) Χημεία
6) Αγγλικά


Με πέντε τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας λειτούργησε ο θεσμός στη Ροδόπη το σχολικό έτος 2015 - 2016, ένα στο 3ο Γυμνάσιο και ένα στο Μειονοτικό, ένα στην Οργάνη, ένα στις Σάπες και ένα στην Ξυλαγανή. Το 2016-2017 λειτούργησαν δύο τμήματα ενισχυτικής στην Κομοτηνή και από ένα σε Οργάνη, Σάπες και Ξυλαγανή. Το 2017-2018 παρατηρείται μία αύξηση στον αριθμό των μαθητών που επιθυμούν να λάβουν ενισχυτική διδασκαλία. Έτσι  στην Κομοτηνή δημιουργούνται καινούργια τμήματα στο Ιεροσπουδαστήριο και στο Εσπερινό και διατηρούνται τα τμήματα σε Ξυλαγανή, Σάπες και Οργάνη. 

"Ελπίζουμε ότι η φετινή χρονιά θα διατηρήσει τον ίδιο αριθμό των τμημάτων ενισχυτικής διδασκαλίας και θα φιλοξενήσει πολλά περισσότερα παιδιά, γιατί τα παιδιά θα εμπιστευτούν αυτόν τον θεσμό, έχοντας δείξει το τι μπορεί να προσφέρει". Στην Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τελούν εν αναμονή της εγκυκλίου για να ξεκινήσει η όλη διαδικασία. 

Όσο για το πότε προσδιορίζεται χρονικά η έναρξη των τμημάτων, η περσινή εμπειρία σύμφωνα με την κα Κοσμίδου λέει ότι "αρχές Δεκεμβρίου έχει τελειώσει η διαδικασία. Βέβαια την πιο προηγούμενη χρονιά φτάσαμε Ιανουάριο για να ξεκινήσουμε, πέρσι όμως 15 Δεκεμβρίου είχαν ξεκινήσει όλα τα τμήματα"

Από εκπαιδευτικής άποψης η χρονική αυτή περίοδος έναρξης των τμημάτων, κατά την κα Κοσμίδου "είναι μια καλή περίοδος, από την άποψη ότι τα σχολεία έχουν προχωρήσει και οι μαθητές έχουν δει ποιες είναι οι ανάγκες τους. 

Βέβαια ίσως να μπορούσε να ξεκινήσει πιο νωρίς για τα παιδιά που ίσως να χρειάζονται πιο νωρίς βοήθεια. Έχουν χάσει δύο με τρεις μήνες εκπαιδευτικής περιόδου χωρίς βοήθεια, αλλά δεν είναι και πολύ αργά. Αν η 15η Δεκέμβρη μπορούσε να γίνει 15η Νοεμβρίου θα ήταν ακόμα καλύτερα".

Στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ροδόπης δηλώνουν ετοιμότητα και για το εκπαιδευτικό προσωπικό, που προσλαμβάνεται από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών. 

Η κα Κοσμίδου σχολιάζει θετικά το προσφερόμενο, από τους εκπαιδευτικούς, έργο, γεγονός που συμβάλλει και στην αύξηση του αριθμού μαθητών. "Αυτό που βλέπουμε είναι ότι οι συνάδελφοι που προσλαμβάνονται κάνουν έργο και αυτό το έργο φαίνεται. Πολλαπλασιαστές είναι τα ίδια τα παιδιά και οι οικογένειες των παιδιών οι οποίοι μιλούν για το όφελος το οποίο προκύπτει από την ολιγόμηνη παρακολούθηση των μαθημάτων της ενισχυτικής διδασκαλίας". 

Στην Ενισχυτική Διδασκαλία συμμετέχουν προαιρετικά μαθητές/τριες όλων των τάξεων του Γυμνασίου που υστερούν στους ανωτέρω τομείς γνώσης με συνέπεια την αδυναμία αποδοτικής συμμετοχής τους στη διαδικασία της μάθησης ή μαθητές/τριες που επιθυμούν να βελτιώσουν την απόδοσή τους στα ανωτέρω μαθήματα.

Σκοπός της Ενισχυτικής Διδασκαλίας είναι η επανένταξη των μαθητών στη διαδικασία μάθησης, η βελτίωση της απόδοσής τους ώστε να ολοκληρώσουν την υποχρεωτική εκπαίδευση, η μείωση της μαθητικής διαρροής και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου και η αύξηση των ποσοστών πρόσβασης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Η αβεβαιότητα για το μέλλον,  ο φόβος για επικείμενα λουκέτα και ο δρόμος προς την ανεργία,  είναι τα συναισθήματα που επικρατούν  τελευταία σε εργαζόμενους σε αναστολή και  σε επιχειρήσεις που δεν λειτουργο