fbpx Δήμος Κομοτηνής: Αξιοποιεί χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο για να προτείνει λύσεις για το κυκλοφοριακό
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Παρασκευή, 30 Δεκεμβρίου, 2016 - 11:00
ΕΠΙΧΟΡΗΓΕΙΤΑΙ ΜΕ 86.000 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΝΑ ΕΚΠΟΝΗΣΕΙ ΣΧΕΔΙΟ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Δήμος Κομοτηνής: Αξιοποιεί χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο για να προτείνει λύσεις για το κυκλοφοριακό

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δήμος Κομοτηνής
Χρηματοδότηση
Πράσινο Ταμείο

Εκπόνηση μελέτης για την στάθμευση, την κίνηση Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και την εναλλακτική μετακίνηση

Δήμητρα Συμεωνίδου

Ένα κονδύλι που στοχεύει αποκλειστικά στο να προτείνει λύσεις για το μεγαλύτερο πρόβλημα της Κομοτηνής, το κυκλοφοριακό, θα έχει πολύ σύντομα στα χέρια του ο Δήμος Κομοτηνής. 


Σχεδόν, 9 εκατ. ευρώ θα μοιραστούν σε 150 Δήμους της χώρας, ώστε να προχωρήσουν στην εκπόνηση Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ). Μία απόφαση του Πράσινου Ταμείου, ένας  φορέας που εποπτεύεται από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Σε αυτούς συμπεριλαμβάνεται και ο Δήμος Κομοτηνής, ο οποίος θα επιχορηγηθεί με 86.000 ευρώ, προκειμένου να καταρτίσει σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου, στην τελευταία συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Ταμείου, αποφασίστηκε να ενταχθούν οι συγκεκριμένοι Δήμοι, ως δικαιούχοι χρηματοδότησης στον άξονα προτεραιότητας 4 «Αστική Βιώσιμη Κινητικότητα» του Χρηματοδοτικού Προγράμματος «Λοιπές δράσεις περιβαλλοντικού ισοζυγίου 2016». Τα ΣΒΑΚ αποσκοπούν στην προώθηση ισόρροπης ανάπτυξης και στην καλύτερη ενοποίηση των διαφόρων τρόπων αστικής κινητικότητας, δίνουν έμφαση στον πολίτη και στην προώθηση αλλαγών στη συμπεριφορά μετακίνησης, εξετάζουν συνολικά τον τρόπο λειτουργίας μιας αστικής περιοχής και προτείνουν την ενσωμάτωση δράσεων για την αστική κινητικότητα σε μια ευρύτερη, βιώσιμη αστική και εδαφική στρατηγική.

Καταρτίζονται λαμβάνοντας υπόψη διάφορα πεδία χάραξης πολιτικής και τομείς, όπως οι μεταφορές, οι χρήσεις γης και η χωροταξία, το περιβάλλον, η οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη, η οδική ασφάλεια, κ.λπ. Παρέχουν τέλος στην τοπική αυτοδιοίκηση, συγκεκριμένες προτάσεις για τον τρόπο εφαρμογής στρατηγικών αστικής κινητικότητας. Για την εφαρμογή στρατηγικών αστικής κινητικότητας θα διαθέσει το κονδύλι των 86.000 ευρώ ο Δήμος Κομοτηνής. Ειδικότερα θα αξιοποιήσει την χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο για την εκπόνηση μελέτης για την στάθμευση, την κίνηση Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και την εναλλακτική μετακίνηση, όλα δηλαδή συνθέτουν το κυκλοφοριακό της πόλης, προσμένοντας μέσω των μελετών να αναδειχθούν τα προβλήματα, αλλά κυρίως οι λύσεις σε αυτά.  


Οι χρηματοδοτήσεις σε Δήμους της Αν. Μακεδονίας και Θράκης από το Πράσινο Ταμείο: 


ΔΗΜΟΣ | ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ | ΠΟΣΟ 


Θάσου | 13.770 | 35.000
Νέστου | 22.331 | 35.000
Αλεξανδρούπολης | 72.959 | 60.000
Παγγαίου | 32.085 | 65.000
Δράμας | 58.944 | 65.000
Ξάνθης | 65.133 | 86.000 
Κομοτηνής | 66.919 | 86.000
Καβάλας | 70.501 | 86.000


Να σημειωθεί ότι μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για την ένταξη των Δήμων στο πρόγραμμα, βασίστηκε σε αντικειμενικά κριτήρια (πληθυσμός, πυκνότητα πληθυσμού, περιφερειακή κατάταξη, ύπαρξη τερματικών σταθμών, σταθερή τουριστική έλξη – εποχική πληθυσμιακή αύξηση), καθώς και στον βαθμό ωριμότητας κάθε Δήμου, δηλαδή στην ύπαρξη ή μη κυκλοφοριακών μελετών και πρόσφατων κυκλοφοριακών και πολεοδομικών δεδομένων. 


Το Πράσινο Ταμείο συνεργάστηκε για την εφαρμογή της μεθοδολογίας με το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης. 

 

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Ας μην διακατεχόμαστε από διπλωματική αφέλεια, διατηρώντας επιφυλάξεις, με την αλλαγή της στάσης των ΗΠΑ, όσο αφορά τα ελληνοτουρκικά, με τις μίνι διακοπές και επαφές  του κου  Πομπέο,  μόνο στην Ελλάδα.