fbpx ΑΜ-Θ: Μειώθηκαν οι μαθητές ειδικής αγωγής, αυξήθηκαν οι εκπαιδευτικοί
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Πέμπτη, 2 Νοεμβρίου, 2017 - 11:00
ΑΜΕΤΑΒΛΗΤΟΣ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ

ΑΜ-Θ: Μειώθηκαν οι μαθητές ειδικής αγωγής, αυξήθηκαν οι εκπαιδευτικοί

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εκπαιδευτικοί
Μαθητές
Υπουργείο Παιδείας

Η επικρατέστερη ειδική εκπαιδευτική ανάγκη των εγγεγραμμένων μαθητών ήταν η νοητική υστέρηση
 

Δήμητρα Συμεωνίδου

Μειώθηκαν οι μαθητές ειδικής αγωγής, αλλά αυξήθηκαν οι εκπαιδευτικοί, ενώ αμετάβλητος έμεινε ο αριθμός των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης. Το στοιχείο αυτό προκύπτει από την έρευνα που διοργάνωσε για πρώτη φορά η ΕΛΣΤΑΤ και αφορά στις στατιστικές των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.


Η εν λόγω έρευνα καλύπτει τις διαβαθμισμένες σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, οι οποίες υπάγονται στην αρμοδιότητα του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και τα προγράμματα Πρώιμης Παρέμβασης της Ελληνικής Εταιρείας Προστασίας και Αποκαταστάσεως Αναπήρων Παίδων (ΕΛΕΠΑΠ). 


Συγκεκριμένα, περιλαμβάνονται οι σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ειδικά νηπιαγωγεία- ειδικά δημοτικά) και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ειδικά γυμνάσια- ειδικά λύκεια- ειδικά επαγγελματικά γυμνάσια και λύκεια/ΤΕΕ Α' & Β' βαθμίδας- Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης/ΕΕΕΕΚ).


Σύμφωνα με τα στοιχεία της εν λόγω έρευνας παρατηρούνται τα ακόλουθα: 
α) Οι σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατά το σχολικό έτος 2015/2016 ήταν 290 έναντι 291 κατά το σχολικό έτος 2014/2015. Οι σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατά το σχολικό έτος 2015/2016 ήταν 140 έναντι 138 κατά το σχολικό έτος 2014/2015. 


β) Το διδακτικό προσωπικό αυξήθηκε το σχολικό έτος 2015/2016 κατά 4,1% στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και κατά 13,0% στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σε σχέση με το σχολικό έτος 2014/2015.


γ) Οι εγγεγραμμένοι μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης το σχολικό έτος 2015/2016 παρουσίασαν αύξηση κατά 1,6% σε σχέση με το σχολικό έτος 2014/2015. Από το σύνολο των εγγεγραμμένων μαθητών το 66,1% αποτελούσαν οι άρρενες μαθητές και το 33,9% οι θήλεις για το σχολικό έτος 2015/2016, ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά ήταν 65,6% και 34,4% για το έτος 2014/2015. 


δ) Η επικρατέστερη ειδική εκπαιδευτική ανάγκη των εγγεγραμμένων μαθητών ήταν η νοητική υστέρηση σε ποσοστό 37,1% και 37,9% για τα σχολικά έτη 2015/2016 και 2014/2015 αντίστοιχα και η αμέσως επόμενη ήταν ο αυτισμός σε ποσοστό 28,9% και 26,9% για τα έτη 2015/2016 και 2014/2015 αντίστοιχα. 


ε) Η αναλογία του διδακτικού προσωπικού προς τους μαθητές για το σχολικό έτος 2015/2016 ήταν 1 εκπαιδευτικός για 2,83 μαθητές, ενώ η αντίστοιχη αναλογία για το σχολικό έτος 2014/2015 ήταν 1 προς 3,04.


Στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης το πλήθος των σχολικών μονάδων δεν μεταβλήθηκε μεταξύ των ετών 2014/2015 και 2015/2016 και ανέρχεται σε 23. 


Οι εγγεγραμμένοι μαθητές το σχολικό έτος 2014/2015 ανήλθαν σε 527 και το σχολικό έτος 2015/2016 σε 522, με τη μεταβολή να είσαι σε ποσοστό -0,9%. Το διδακτικό προσωπικό το σχολικό έτος 2014/2015 ανήλθε σε 159 εκπαιδευτικούς και το σχολικό έτος 2015/2016 σε 173, με μεταβολή να είσαι σε ποσοστό 8,8%. 
 

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Ποτέ δεν είναι αργά και έτσι εν μέσω του καλοκαιριού βγήκαν τα αποτελέσματα και αναρτήθηκαν οι πίνακες στην ιστοσελίδα του ΕΟΔΥ, με προσλήψεις διαφόρων ειδικοτήτων, υγειονομικού προσωπικού κυρίως, για τη στε