fbpx Το υπ. Παιδείας δίνει 5 απαντήσεις για εξεταστικές και διανομή συγγραμμάτων
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Πέμπτη, 28 Μαΐου, 2020 - 10:00
Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ

Το υπ. Παιδείας δίνει 5 απαντήσεις για εξεταστικές και διανομή συγγραμμάτων

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Υπουργείο Παιδείας
Συγγράματα

Αποστάσεις από τις κατηγορίες φοιτητών παίρνει το υπουργείο

Όχι μόνο δεν συμμερίζεται τις κατηγορίες φοιτητών για «μπάχαλο» αναφορικά με τη διαμονή συγγραμμάτων και την εξεταστική περίοδο που επίκειται, αντιθέτως το Υπουργείο Παιδείας με αναλυτική ανακοίνωση απαντά εν πολλοίς ότι όλα κινούνται ομαλά και καλύτερα από πέρσι. Το υπ. Παιδείας δίνει απαντήσεις σε 5 ερωτήματα:

1. Έχει καθυστερήσει φέτος η διανομή των συγγραμμάτων; 

Όχι μόνο δεν έχει καθυστερήσει η διανομή αλλά: παρά την πανδημία του κορωνοϊού και τον αυξημένο αριθμό συγγραμμάτων (φέτος είχαμε 225.813 δηλώσεις φοιτητών και 1.184.988 συγγράμματα προς διανομή, αριθμούς αυξημένους σε σχέση με το ακαδημαϊκό εξάμηνο 2018-2019, όταν είχαμε 216.885 δηλώσεις φοιτητών και 1.112.627 συγγράμματα)

1) οι δηλώσεις των φοιτητών ολοκληρώθηκαν φέτος σχεδόν ένα μήνα νωρίτερα από ότι πέρυσι, στις 26/4/2020, 2) οι παραδόσεις των συγγραμμάτων ολοκληρώνονται την ίδια περίπου ημερομηνία με πέρυσι (ήτοι περί τα μέσα Ιουνίου), 3) σημαντική καινοτομία φέτος: προβλέφθηκε οι παραδόσεις των συγγραμμάτων να γίνουν κατ’ οίκον για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας και προς εξυπηρέτηση των φοιτητών, 4) ο αριθμός ηλεκτρονικών συγγραμμάτων στον ΕΥΔΟΞΟ διπλασιάστηκε προκειμένου να υποστηριχθεί η εξ αποστάσεως εκπαιδευτική διαδικασία (σήμερα αριθμεί 150.000 ηλεκτρονικά βιβλία, υπερδιπλάσια σε σχέση με πέρσι).

2. Πώς πραγματοποιείται αυτό το εξάμηνο η διανομή των συγγραμμάτων;

Με δεδομένη την πανδημία και τα μέτρα προστασίας από αυτήν, η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ έλαβε μέριμνα προκειμένου να διανεμηθούν κατ’ οίκον το εξάμηνο αυτό τα συγγράμματα […].

3. Σε τί ενέργειες προέβη το ΥΠΑΙΘ για την επάνοδο των φοιτητών στα ΑΕΙ;

Εκδόθηκε υπουργική απόφαση στις 20/5/2020 με αναλυτικές οδηγίες για την παράταση του εξαμήνου, τη διεξαγωγή των κλινικών και εργαστηριακών ασκήσεων, την πρακτική άσκηση και τη διεξαγωγή της εξεταστικής στα πανεπιστήμια. Επίσης, εκδόθηκε στις 21/5/2020 κοινή υπουργική απόφαση με το υπουργείο Υγείας για το υγειονομικό σκέλος και τα μέτρα προστασίας της υγείας κατά την επιστροφή των φοιτητών στα πανεπιστήμια.

4. Γιατί περιμένατε έως τις 20/5/2020 για να εκδώσετε τις αποφάσεις;

Γιατί έπρεπε να εκτιμηθούν τα επιδημιολογικά δεδομένα από την αρμόδια επιτροπή του ΕΟΔΥ και να δώσουν τις απαραίτητες οδηγίες για την επιστροφή των φοιτητών στα πανεπιστήμια και τη διεξαγωγή των εξετάσεων, σε περίπτωση που αυτές γίνουν με φυσική παρουσία. Το πλαίσιο για την εξεταστική συζητήθηκε εκτενέστατα με τους πρυτάνεις σε τηλεδιάσκεψη εργασίας την ίδια ημέρα έκδοσης της απόφασης, στις 20/5/2020, ενώ η διαδικασία διανομής των διδακτικών συγγραμμάτων προς τους φοιτητές είχε ανακοινωθεί ήδη από τις 9/4/2020.

5. Γιατί, όμως, δεν δώσατε συγκεκριμένες κατευθύνσεις στα πανεπιστήμια για τον τρόπο διεξαγωγής της εξεταστικής; «Πετάτε το μπαλάκι» στα ΑΕΙ;

Το ΥΠΑΙΘ δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να προκρίνει τη μία μέθοδο εξέτασης έναντι της άλλης. Υπάρχει το κατοχυρωμένο, από το Σύνταγμα της χώρας, αυτοδιοίκητο, αλλά και οι συνθήκες είναι διαφορετικές από ίδρυμα σε ίδρυμα, αλλά και από σχολή σε σχολή μέσα στο ίδιο πανεπιστήμιο. Επιπρόσθετα, βάσει νόμου, ο μόνος αρμόδιος για να καθορίσει τον τρόπο αξιολόγησης των φοιτητών σε ένα μάθημα είναι ο διδάσκων του μαθήματος. Αυτός θα επιλέξει αν θα αξιολογήσει με παράδοση εργασιών, προφορική ή γραπτή εξέταση, ή συνδυασμό των ανωτέρω.

Θέσαμε όμως με την υπουργική απόφαση το πλαίσιο για τον τρόπο και τα μέσα διεξαγωγής των εξετάσεων […].

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Για να ξεφύγουμε λίγο από το αρνητικό κλίμα και την γενικότερη κατήφεια που υπάρχει,  με τις αντιδράσεις των φορέων των πολιτικών και των κατοίκων της περιοχής για το  κλείσιμο της Νυμφαίας,  μήπως θα πρέπει