fbpx Συνέχεια στην κατάληψη στο Ιεροσπουδαστήριο Κομοτηνής
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Τετάρτη, 16 Ιανουαρίου, 2019 - 10:00
ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ, ΔΙΑΜΗΝΥΟΥΝ ΜΑΘΗΤΕΣ

Συνέχεια στην κατάληψη στο Ιεροσπουδαστήριο Κομοτηνής

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Ιεροσπουδαστήριο Κομοτηνής
ιεροσπουδαστήριο

Πως τοποθετείται για το θέμα στο ράδιο Χρόνος 87,5fm ο πρόεδρος των Σχολικών Εφορειών Μειονοτικών Σχολείων Θράκης Αμέτ Ερτζάν

Δήμος Μπακιρτζάκης

Μέχρι την ικανοποίηση των αιτημάτων τους διαμηνύουν ότι θα συνεχίσουν την κατάληψη στο Ιεροσπουδαστήριο Κομοτηνής. Στο ωρολόγιο πρόγραμμα που εφαρμόστηκε πέρσι πιλοτικά αλλά δεν ικανοποίησε, ανάγεται η αναστάτωση που επικρατεί στις τάξεις του Ιεροσπουδαστηρίου ακόμη από την περασμένη χρονιά. Τα αιτήματα δεν ικανοποιήθηκαν και οι μαθητές, μαζί με την στήριξη γονέων και κηδεμόνων, προχώρησαν σε κινητοποίηση διαρκείας, μέχρι να δικαιωθούν. Η κατάληψη συνεχίζεται και μετά το πέρας του διαλλείματος των εορτών και παρά τις όποιες διαβεβαιώσεις ότι τα αιτήματά τους εστάλησαν στο υπουργείο Παιδείας 

Τα βασικά αιτήματα των μαθητών συνοψίζονται ως εξής:
Άμεση κατάργηση της απόφασης που μειώνει την διδασκαλία των μαθημάτων στην μητρική γλώσσα και τα θρησκευτικά στο Ιεροσπουδαστήριο.
Διατήρηση της ισορροπίας μεταξύ ελληνόγλωσσου και τουρκόγλωσσου προγράμματος όπως σε όλα τα μειονοτικά σχολεία. Την συνέχιση της κατάληψης μέχρι την ικανοποίηση των αιτημάτων, έκανε γνωστή στο ράδιο Χρόνος 87,5fm ο πρόεδρος των Σχολικών Εφορειών Μειονοτικών Σχολείων Θράκης Αμέτ Ερτζάν, θέτοντας και το εξής ερώτημα "καταρχήν αυτό το σχολείο είναι μειονοτικό σχολείο ή δεν είναι;", είπε και συνέχισε "αν είναι μειονοτικό σχολείο το πρόγραμμα του σχολείου, όπως το πόσες ώρες θα είναι η τουρκική γλώσσα, πόσες ώρες η ελληνική κτλ έχουν καθοριστεί από τα μορφωτικά πρωτόκολλα που έχουν υπογραφεί μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας".

Κατά την άποψή του το Ιεροσπουδαστήριο Κομοτηνής "είναι μειονοτικό σχολείο με θρησκευτικό χαρακτήρα, όπως είναι τα εκκλησιαστικά, οπότε βλέπουμε ότι τα μαθήματα έχουν μειωθεί αρκετά γι' αυτό αντιδρούν οι μαθητές". Για να καταδείξει τη μείωση των ωρών, παραθέτει το παράδειγμα της τρίτη λυκείου, όπως η τουρκική γλώσσα είναι μία ώρα την εβδομάδα. Επίσης έκανε γνωστό ότι στο σχολείο υπηρετούν 7 δάσκαλοι που διδάσκουν στην τουρκική και όλοι οι υπόλοιποι, πάνω από 15 δάσκαλοι, στην ελληνική".

Ο κος Αμέτ μιλώντας με τους μαθητές μεταφέρει την αγωνία τους το σχολείο τους, ώστε να είναι ανταγωνιστικό και να έχουν καλύτερη εκπαίδευση. "Δεν μπορεί να μην ελέγχεται όταν ο σύλλογος διδασκόντων μειώνει τα μαθήματα και τα κάνει από 45λεπτά, 35λεπτά ή αλλάζουμε το πως βολεύει στα λεωφορεία και τέτοια πράγματα. Αυτό δεν δείχνει σοβαρότητα. Τα παιδιά που φοιτούν στα Ιεροσπουδαστήρια αύριο μεθαύριο θα έρθουν στα τζαμιά, θα γίνουν ιμάμηδες και χοτζάδες. Εμείς έχουμε μια παροιμία "ο λάθος χότζας σε κάνει να βγεις από το θρήσκευμα. Αυτά είναι λεπτά πράγματα και πρέπει να δώσουμε προσοχή".

Ο πρόεδρος των Σχολικών εφορειών μειονοτικών σχολείων Θράκης Αμέτ Ερτζάν παραδέχεται ότι οι αλλαγές δεν γίνονται από τη μία μέρα στην άλλη, όμως καλεί το υπουργείο Παιδείας να εξετάσει με προσοχή τα αιτήματα των μαθητών, διαφορετικά όπως λέει "ο αγώνας τους δεν θα σταματήσει".

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Τη μέθοδο της συνάντησης ανά δίμηνο αρχικά, που έγινε τρίμηνο τώρα, μέχρι να σταματήσει προφανώς κάποια στιγμή, των «μικρών κυβερνητών»,  όπως θεωρούνται οι περιφερειάρχες,  με τον πρωθυπουργό,  εφαρμόζει κα