fbpx Όλα τα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση: Μπόνους και εξαίρεση από τα τεκμήρια
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Παρασκευή, 5 Ιουνίου, 2020 - 16:44
ΕΛΛΑΔΑ

Όλα τα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση: Μπόνους και εξαίρεση από τα τεκμήρια

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Ηλεκτροκίνηση
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Έως 5.500€ το μπόνους για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων κι επιπλέον άλλα 500 ευρώ για φορτιστή.

Πόσο θα φτάσουν τα οικονομικά κίνητρα για την αγορά ταξί, σκούτερ και ηλεκτρικών ποδηλάτων. Επιπλέον μπόνους για απόσυρση, τι θα ισχύσει για εταιρίες και μισθώσεις.

Τα μπόνους για την αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, σκούτερ και ποδηλάτων περιλαμβάνει το «πακέτο» των κινήτρων, που ανακοίνωσαν σήμερα (05.06.2020) οι συναρμόδιοι υπουργοί Περιβάλλοντος – Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, εξειδικεύοντας τα μέτρα που ανακοίνωσε το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Συνολικά το κόστος αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου μειώνεται κατά μέσο όρο κατά 25%, όφελος στο οποίο προστίθεται το σημαντικά μειωμένο κόστος χρήσης (για καύσιμα και συντήρηση) σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα.

Τα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση

  • Για τα ΙΧ, έκπτωση ίση με το 15% της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 5.500 ευρώ συν 500 ευρώ για την (προαιρετική) εγκατάσταση φορτιστή. Επιπλέον, εξαίρεση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου από τα τεκμήρια. Το μπόνους εφαρμόζεται μόνο για ηλεκτρικά (όχι για υβριδικά ΙΧ).
  • Για τα σκούτερ, 20% της λιανικής τιμής προ φόρων με όριο τα 800 ευρώ.
  • Για τα ποδήλατα, 40% της αξίας με όριο επίσης τα 800 ευρώ, ποσό που μπορεί να καλύψει μέχρι και το 50% της τελικής αξίας.
  • Αν η αγορά νέου συνδυάζεται με την απόσυρση του παλιού ΙΧ ή μοτοσυκλέτας, θα καταβάλλεται επιπλέον μπόνους απόσυρσης, ύψους 1.000 και 400 ευρώ αντίστοιχα.
  • Για την αγορά και μίσθωση ηλεκτρικών οχημάτων από εταιρείες προβλέπεται αυξημένη έκπτωση της δαπάνης από τα έσοδα. Στην περίπτωση των εταιρικών οχημάτων επιδοτείται και η απόκτηση υβριδικών (όχι μόνο ηλεκτρικών) οχημάτων. Το επιπλέον ποσοστό έκπτωσης είναι αντίστοιχα 50% για ηλεκτρικά και 30% για υβριδικά επί της πραγματικής δαπάνης (π.χ. αν το μηνιαίο μίσθωμα είναι 300 ευρώ, θα εκπίπτουν 450 ή 390 ευρώ αντίστοιχα) και η παραχώρηση στον εργαζόμενο δεν θα φορολογείται ως παροχή σε είδος.

Η επιδότηση στα ταξί θα φτάνει έως τα 8.000 ευρώ ενώ υλοποιείται παράλληλα μητρώο για ηλεκτροκίνητα ΙΧ. Στο ίδιο πλαίσιο κατασκευάζονται σταθμοί επαναφόρτισης σε όλη την Ελλάδα αλλά και στις πιάτσες ταξί. 

Πως και πότε θα δοθούν οι επιδοτήσεις

Οι επιδοτήσεις που θα δοθούν ως το τέλος του 2021, με τα τωρινά δεδομένα θα φθάσουν συνολικά στα 100 εκατ. ευρώ και θα εκταμιευθούν με το μοντέλο του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον», δηλαδή με υποβολή αίτησης μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, μέχρις εξαντλήσεως του προϋπολογισμού.

Ο Κωστής Χατζηδάκης τόνισε πάντως ότι μεγάλο μέρος του Ευρωπαϊκού Ταμείου Ανάκαμψης που σχεδιάζεται, θα αφορά τις πράσινες μετακινήσεις, που σημαίνει ότι τα κίνητρα θα διατηρηθούν ή / και θα διευρυνθούν τα επόμενα χρόνια.

Η γενική γραμματέας του ΥΠΕΝ Αλεξάνδρα Σδούκου σημείωσε πως με τους υφιστάμενους πόρους θα επιδοτηθεί η αγορά 1.700 ΙΧ, 3.000 δικύκλων, 1.000 ταξί, 6.000 εταιρικών οχημάτων (με όριο 3 οχήματα ανά νομικό πρόσωπο και 6 στα νησιά) και η εγκατάσταση 1.000 οικιακών σημείων φόρτισης. Τόνισε ακόμη ότι για την ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης θα ισχύσει το μοντέλο αγοράς.


Διαβάστε τη συνέχεια στο www.newsit.gr

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Φοβερά δύσκολη διαδικασία να ισορροπήσεις την οικονομία και τις απαιτήσεις της αγοράς,  κρατώντας συγχρόνως όλους τους κανόνες και τα μέτρα που επιβάλλει το υγειονομικό πρωτόκολλο,  λόγω του κορωνοϊού.