fbpx ΔΠΘ: Πολύ υψηλό το ενδιαφέρον των μελών ΔΕΠ για το διδακτικό τους έργο
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Τετάρτη, 21 Απριλίου, 2021 - 09:00
ΕΡΕΥΝΑ

ΔΠΘ: Πολύ υψηλό το ενδιαφέρον των μελών ΔΕΠ για το διδακτικό τους έργο

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
ΔΕΠ

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και του Πανεπιστημίου Πατρών

Σε διαδικτυακή κοινή ημερίδα των Γραφείων Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης (ΓΡΑΔΙΜ) του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και του Πανεπιστημίου Πατρών, την Παρασκευή 16 Απριλίου, την οποία παρακολουθήσαν πάνω από 170 μέλη διδακτικού προσωπικού από όλα τα Πανεπιστήμια, παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα ερευνητικού προγράμματος που αφορούσε στις αντιλήψεις των μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) για το διδακτικό τους έργο.

Πρόκειται για την πρώτη έρευνα στην ελληνική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με αυτό το θέμα, στην οποία συμμετείχαν μέλη ΔΕΠ των δύο Πανεπιστημίων. Το ερευνητικό πρόγραμμα χρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ 2014-2020 (Πράξη «Υποστήριξη ερευνητών με έμφαση στους νέους ερευνητές - κύκλος Β'»).
 

Από τα ευρήματα της έρευνας, προκύπτουν τα παρακάτω συμπεράσματα:

  • Τα μέλη ΔΕΠ αποδίδουν πολύ μεγάλη σημασία στο διδακτικό τους έργο και επιζητούν τρόπους εμπλουτισμού των διδακτικών τους προσεγγίσεων. Αφιερώνουν περίπου το μισό του χρόνου τους στο διδακτικό τους έργο (περίπου 25% σε διδασκαλία και 20% σε συνεργασία με τους φοιτητές/τριες και επίβλεψη εργασιών), ενώ το υπόλοιπο κατανέμεται στην έρευνα και το διοικητικό τους έργο. Θεωρούν ότι ο ρόλος τους δεν περιορίζεται απλώς στη διδασκαλία αλλά σαφώς περιλαμβάνει και μια ευρύτερη διάσταση, που αφορά στην ανάπτυξη των φοιτητών/τριών τους. Ο τρόπος που διδάσκουν είναι κατά ένα μεγάλο ποσοστό επηρεασμένος από τις δικές τους εμπειρίες ως φοιτητών/τριών, χρησιμοποιούν ως βασική εκπαιδευτική τεχνική τη διάλεξη, ενώ στα μεταπτυχιακά και τα εργαστηριακά μαθήματα χρησιμοποιούν και άλλες περισσότερο ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές. Αναγνωρίζουν τη σημασία της χρήσης τεχνολογικών μέσων και εφαρμογών, αλλά δεν τα θεωρούν ως πανάκεια και βασικό παράγοντα μιας καλής διδασκαλίας. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν κατά τη διδασκαλία συνδέονται κυρίως με τους φοιτητές/τριες (ελλιπείς γνώσεις, προσέλευση στα μαθήματα, έλλειψη ενδιαφέροντος) και δευτερευόντως με τις συνθήκες διδασκαλίας (υλικοτεχνική υποδομή, χώροι διδασκαλίας και πρόγραμμα σπουδών).
     
  • Τα μέλη ΔΕΠ που συμμετείχαν στην έρευνα έχουν πολύ θετική άποψη για τη λειτουργία των ΓΡΑΔΙΜ και θα ήθελαν να παρακολουθήσουν κάποιο πρόγραμμα για τη βελτίωση της διδακτικής τους παρέμβασης (2 στα 3 μέλη ΔΕΠ). Ενδιαφέρονται για θεματικές που σχετίζονται με τη χρήση των τεχνολογικών μέσων και την διαδικτυακή εκπαίδευση, αλλά και τις ενεργητικές εκπαιδευτικές τεχνικές, την ανάπτυξη καινοτόμου και κριτικής σκέψης στους/στις φοιτητές/τριες, την αξιολόγηση και ανατροφοδότησή τους. Θεωρούν ότι τα ΓΡΑΔΙΜ μπορούν να συνεισφέρουν, πέραν της εκπαίδευσης, στην ανταλλαγή εμπειριών και καλών πρακτικών, την επικοινωνία και τη συνεργασία με τους/τις συναδέλφους τους μέσω Κοινοτήτων Μάθησης με στόχο τη βελτίωση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου.
     

Βρείτε τα τελευταία νέα της Κομοτηνής, της Ροδόπης και της Θράκης ευρύτερα
στο Google News του www.xronos.gr

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Άραγε αισθάνονται ικανοποιημένοι και ευχαριστημένοι με τις συμπεριφορές που επέδειξαν οι συνδικαλιστές στην  κατάθεση στεφάνων,  τιμώντας την εργατική πρωτομαγιά στην πόλη μας;