ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Πέμπτη, 4 Ιουλίου, 2019 - 10:00
Η ΟΔΗΓΙΑ ΠΟΥ ΕΣΤΑΛΗ ΣΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ

Δεν αποτελεί προϋπόθεση ο ΓΜΟ βαθμολογίας τουλάχιστον 10 για την προαγωγή των μαθητών της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Μειονότητα
δημοτική παράταξη πολιτών Σπάρτακος

Ο «Σπάρτακος - Παράταξη Πολιτών» καταδικάζει απερίφραστα τη ρύθμιση για την προαγωγή των μουσουλμάνων μαθητών που τους σπρώχνει στην αδιαφορία και ζητά την αναστολή της

Δεν αποτελεί πλέον προϋπόθεση για την προαγωγή των μαθητών της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης ο Γενικός Μέσος Όρος βαθμολογίας τουλάχιστον 10, αφού η προϋπόθεση αυτή έγινε προαιρετική. Αυτό προκύπτει από την τελευταία οδηγία που στάλθηκε στα Γυμνάσια πριν την εξαγωγή των ετήσιων και η οποία ενσωματώθηκε στο σχετικό Προεδρικό Διάταγμα. 

Συγκεκριμένα, στο τέλος της παρ. 7 του άρθρου 12 του Π.Δ. 126/2016 (Α - 211), όπως αυτή προστέθηκε με το άρθρο 1 του Π.Δ. 44/2017 (Α - 69) οι λέξεις «και γενικό μέσο όρο» αντικαθίστανται με τις λέξεις «ή γενικό μέσο όρο» και γίνεται η διάταξη ως εξής: «7. Οι μαθητές της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης προάγονται από τάξη σε τάξη και απολύονται από το Γυμνάσιο, εφόσον σε καθένα από τα μαθήματα των Αρχαίων και των Νέων Ελληνικών έχουν βαθμό τουλάχιστον 8, σε κάθε άλλο μάθημα βαθμό τουλάχιστον 10 ή γενικό μέσο όρο βαθμολογίας τουλάχιστον 10.»

Σχολιάζοντας την οδηγία αυτή ο Σπάρτακος - Παράταξη Πολιτών για τον Δήμο Κομοτηνής, αναφέρει τα παρακάτω: «Η δημιουργία μιας ανισότητας σε βάρος των υπολοίπων μαθητών, οι οποίοι στερούνται και το «πλεονέκτημα» της βάσης του 8 αντί του 10 για τα γλωσσικά μαθήματα των ελληνικών. Έτσι, κανένας μουσουλμάνος μαθητής δεν παραπέμπεται για επανεξέταση σε μάθημα βαρύτητας, αφού περνάει με το 10 γενικό μέσο όρο μαθημάτων όπως η γυμναστική, η τεχνολογία, τα εικαστικά, κλπ. Αντίθετα, παραπέμπονται όσοι χριστιανοί μαθητές έχουν γενικό μέσο όρο μικρότερο του 13! Εκτός από την ανισότητα, που είναι αντίθετη με το άρθρο 4 του Ελληνικού Συντάγματος, προκαλεί κι ένα κύμα εκροής μουσουλμάνων μαθητών προς σχολεία και Πανεπιστήμια της Τουρκίας, η οποία δίνει μάλιστα κίνητρα, για να τους προσελκύσει. Ο αντίκτυπος είναι κυρίως εθνικός, αφού η Τουρκία τους προσδένει στο άρμα της και δημιουργεί μια τουρκόφρονα επιστημονική κοινότητα, που θα επιστρέψει στη Θράκη και θα εργάζεται για την προώθηση των στόχων της «Μητέρας Πατρίδας».

Και μάλιστα μιας κίβδηλης για τη γνωστική της επάρκεια επιστημονικής κοινότητας, αν κρίνει κανείς από τη χαμηλότατη βαθμολογία των μουσουλμάνων μαθητών στα βασικά μαθήματα και στην ελληνομάθεια. Μιας μειονοτικής «επιστημονικής κοινότητας» που δεν θα μιλά εκούσα - άκουσα την ελληνική γλώσσα, όπως μπορεί να βιώσει καθένας νοσηλευόμενος στο Γενικό Νοσοκομείο Κομοτηνής, λ,χ.

Άλλη επίπτωση της χαριστικής αυτής ρύθμισης ήταν η αντανακλαστική αντίδραση των καθηγητών, που για θεραπεύσουν «τεχνικά» την αδικία σε βάρος των χριστιανών μαθητών, έσπευσαν να αυξήσουν τις βαθμολογίες τους, ώστε η προαγωγή να επιτυγχάνεται μέσω του γενικού μέσου όρου 13 (για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες ισχύει το 12). Και οι δύο ενέργειες όμως υποβάθμισαν όμως το ήδη ευτελισμένο σύστημα αξιολόγησης των μαθητών, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα να προάγονται μαθητές με 5 στα μαθηματικά και 7 στην ιστορία, επειδή είχαν 19 και 20 στη γυμναστική ή στην τεχνολογία!

Η εξέλιξη αυτή έχει ως συνέπεια τη μετατροπή των Γυμνασίων και συνεκδοχικά των δημόσιων σχολείων σε διεκπεραιωτές μιας διαδικασίας απόδοσης απολυτηρίων τίτλων σπουδών χωρίς αντίκρισμα. Το ίδιο άθλιο σκηνικό που έχει νομικά καθιερωθεί τα τελευταία χρόνια στα Λύκεια της χώρας, όπου ουσιαστικά άπαντες προάγονται, είτε υπήρξαν μαθητές είτε τουρίστες. Κάπως έτσι φτάσαμε στο σημείο να αποφοιτούν 18χρονοι που δεν ξέρουν να γράψουν σωστά ούτε το όνομά τους (κι αυτό δεν είναι ούτε σχήμα λόγου ούτε σπάνιο) και ουδείς να προβληματίζεται. Πρόκειται επί της ουσίας για κατάργηση της αξιολόγησης των μαθητών, σε κλίμα απαξίωσης της γνώσης, ενώ ταυτοχρόνως μιλάμε για αξιολόγηση σχολικών μονάδων ή διδασκόντων! Η κοινωνική υποκρισία σε όλο της το μεγαλείο.

Η λαϊκίστικη ρύθμιση για τα Γυμνάσια είχε επιχειρηθεί και πέρσι, αλλά δεν ίσχυσε, γιατί βρήκε γρηγορούσα την εκπαιδευτική κοινότητα, η οποία αντέδρασε με απανωτά διευκρινιστικά ερωτήματα και διαμαρτυρίες από τις τοπικές ΔΔΕ στο υπουργείο. Φέτος, μεσούσης μιας παρατεταμένης προεκλογικής περιόδου, αυτό δεν κατέστη δυνατό και η ρύθμιση πέρασε εν είδει προεκλογικού μποναμά για τους μειονοτικούς».

Ο «Σπάρτακος - Παράταξη Πολιτών» καταδικάζει απερίφραστα τη ρύθμιση για την προαγωγή των μουσουλμάνων μαθητών που, όπως λέει, τους σπρώχνει στην αδιαφορία και ζητά την αναστολή της, όπως και την επανεξέταση της ποσόστωσής τους για τα ΑΕΙ.

«Πόσες δεκαετίες πια θα διαρκέσει ένα προσωρινό μέτρο διόρθωσης παλαιών ανισοτήτων και πού είναι τα δημόσια σχολεία που θα ίδρυε η πολιτεία στη θρακική ύπαιθρο για τους μειονοτικούς μαθητές; Και με την ευκαιρία που δίνει η εκλογική συγκυρία, ζητούμε από την κυβέρνηση που θα προκύψει μετεκλογικά να αντιμετωπίσει συνολικά το ζήτημα της Εκπαίδευσης ως ύψιστης σημασίας εθνικό θέμα, αναθεωρώντας για αρχή υπουργικές εγκυκλίους που προκαλούν χάος και διακρίσεις», καταλήγει η ανακοίνωση. 

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Η αξιοπιστία και η ετοιμότητα  ενός κρατικού  η αυτοδιοικητικού μηχανισμού,  είτε των θεσμικών του οργάνων,  κρίνεται πάντοτε από την γρήγορη διαχείριση και από τις άμεσες λύσεις που προτείνονται όταν προκύπ