fbpx «Αξιολόγηση μαθητών: Εκτός εκπαιδευτικής πραγματικότητας η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ» λέει η ΟΛΜΕ
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Τετάρτη, 20 Ιανουαρίου, 2021 - 09:00
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

«Αξιολόγηση μαθητών: Εκτός εκπαιδευτικής πραγματικότητας η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ» λέει η ΟΛΜΕ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης
Εκπαίδευση

Αντιπροτείνει 10 μέτρα-βήματα για το σχολείο

«Εκτός εκπαιδευτικής πραγματικότητας η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘ)» λέει σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) με αφορμή την αξιολόγηση των μαθητών.

Σύμφωνα με την ΟΛΜΕ «παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των εκπαιδευτικών και με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ τα πολύ σημαντικά προβλήματα της τηλεκπαίδευσης παραμένουν. Η Ομοσπονδία από την πρώτη κιόλας αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων είχε προτείνει συγκεκριμένα μέρα και για την ΕξΑΕ (αναβάθμιση ΠΣΔ, εξοπλισμό σε μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς και σχολεία, προστασία προσωπικών δεδομένων, επιμόρφωση εκπαιδευτικών, ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό υλικό κ.ά.). Ωστόσο, τόσο το ΥΠΑΙΘ όσον αφορά στα διοικητικά μέτρα όσο και το ΙΕΠ, όσον αφορά τα παιδαγωγικά ζητήματα, για μια ακόμη φορά δεν υιοθέτησαν τις προτάσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας». Και συνεχίζει: «Παρά την κοινή διαπίστωση ότι η ΕξΑΕ δεν μπορεί να θεωρηθεί επαρκής μαθησιακή διαδικασία, παρά τους/τις χιλιάδες μαθητές/τρις που έχουν αποκλειστεί από την ΕξΑΕ, παρά τα τεράστια κενά που μέχρι σήμερα δεν έχουν καλυφθεί από το ΥΠΑΙΘ, παρά την ψυχική και παιδαγωγική εξουθένωση των μαθητών/τριων, το ΥΠΑΙΘ, μετά και την απαράδεκτη οδηγία για καταχώρηση απουσιών στους/στις μη συμμετέχοντες/ουσες μαθητές/τριες, εκδίδει μια ακόμη αντιπαιδαγωγική οδηγία, περί “τηλεαξιολόγησης” των μαθητών/τριων, η οποία διατηρεί ως βασική παράμετρο τις γραπτές δοκιμασίες (διαγωνίσματα)». «Είναι φανερό ότι η ηγεσία του υπουργείου, εκτός από παιδαγωγική και εκπαιδευτική άγνοια, διακατέχεται και από άγνοια της εκπαιδευτικής νομοθεσίας», κατηγορεί το ΥΠΑΙΘ η ΟΛΜΕ.

ΟΛΜΕ: 10 προτάσεις
Η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης κατέθεσε στην ηγεσία του ΥΠΑΙΘ δέκα προτάσεις της, τις εξής:

  • Αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου
  • Παροχή εξοπλισμού σε όσους/ες μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς δεν διαθέτουν
  • Προστασία των προσωπικών δεδομένων της εκπαιδευτικής κοινότητας
  • Κάλυψη των χιλιάδων κενών των σχολείων
  • Γνωστοποίηση της ισχύουσας νομοθεσίας για την αξιολόγηση των μαθητών/τριων, δίνοντας ξεκάθαρα τη δυνατότητα στους/στις εκπαιδευτικούς να κρίνουν κατά περίπτωση αν δύνανται να προχωρήσουν στις διαδικασίες αξιολόγησης των μαθητών/τριών τους, όταν ανοίξουν τα σχολεία
  • Λήξη όλων των απαραίτητων μέτρων για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων
  • Μη προσμέτρηση των απουσιών στο χαρακτηρισμό φοίτησης
  • Άμεση μείωση της διδακτέας και εξεταστέας ύλης για όλες τις τάξεις και επανάληψη της εξ αποστάσεως διδαχθείσας ύλης, μόλις ανοίξουν τα σχολεία
  • Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων
  • Ιεράρχηση των σκοπών και των στόχων της εκπαιδευτικής διαδικασίας για τη φετινή σχολική χρονιά προκειμένου να αμβλυνθεί όσο είναι δυνατόν το μορφωτικό κόστος της πανδημίας και να μην οξύνει ακόμα περισσότερο της ήδη υπάρχουσες μορφωτικές/εκπαιδευτικές ανισότητες.

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Φταίει το γαϊδούρι χτυπάνε το σαμάρι.