fbpx μικροΚΟΜΟΤΙΝΑΪΙΚΑ | Xronos.gr
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Ημερολόγιο Xronos.gr

Στο τελευταίο της όπλο  που είναι η επίταξη, των  δύο ιδιωτικών κλινικών της Θεσσαλονίκης, προχώρησε η κυβέρνηση, μετά την άρνηση, τα προσκόμματα και τον διάλογο υπεκφυγής,  που προτίμησαν οι κλινικάρχες.
Για τις μεγάλες ανάγκες που προέκυψαν σε κλίνες ΜΕΘ, αφού  λόγω της πανδημίας και των πολλών κρουσμάτων στην συμπρωτεύουσα, στα όρια του βρέθηκε  το δημόσιο σύστημα υγείας.
Προφανώς δεν θα μπούμε στη διαμάχη μεταξύ υπουργείου Υγείας και ιδιωτικών κλινικών, παρόλο που θα περίμεναν οι Έλληνες πολίτες οι κλινικάρχες  να έδειχναν προθυμία και εθελοντική διάθεση προσφοράς τη δύσκολη ώρα.
Από τη στιγμή που υποτίθεται ότι παλεύουν και αυτοί για  την υγεία,  πέρα από  το κέρδος.  Και εξάλλου από αυτή τη διαδικασία πάλι δεν πρόκειται να χάσουν και κάτι. Για τον απλούστατο λόγο,  ότι θα πληρωθούν καλά για τις υπηρεσίες που θα προσφέρουν.
Ούτε θα σταθούμε  στη λογική που προτάσσουν ότι πρέπει να επιμορφωθούν γιατροί και νοσηλευτές,  ώστε να μπορούν να υποδεχθούν περιστατικά, θαρρείς και το προσωπικό των νοσοκομείων επιμορφώθηκε πέραν των σεμιναρίων των δύο  ημερών.
Το ερώτημα  όμως είναι κατά πόσο  η ιδιωτική υγεία στην Ελλάδα είναι πράγματι  ιδιωτική; Με αδειοδοτήσεις από το υπουργείο, δανειοδοτήσεις και αναπτυξιακά προγράμματα, επιδοτήσεις,  τυγχάνοντας της προστασίας της ελληνικής πολιτείας.
Και προφανώς με ευνοϊκές συμβάσεις στο παρελθόν τουλάχιστον,   με το ελληνικό δημόσιο. Και περιθάλπουν συνήθως ασθενείς με  νοσήλια που καλύπτονται από το δημόσιο.
Συνεπώς έχουν ηθική και κοινωνική υποχρέωση πάνω από όλα στο πλαίσιο της εταιρικής ευθύνης,  να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους,  όποτε  τους ζητηθεί από την επίσημη πολιτεία.
Πόσο δε μάλλον όταν η κατάσταση που περνάμε, ιδιαίτερα στην Θεσσαλονίκη αυτή την ώρα,  είναι τραγική.  Και οι κλινικάρχες γενικώς επί δεκαετίες ευνοήθηκαν  από το σύστημα, ως ιδιώτες πάροχοι υγείας.
Και από τις συμβάσεις με τα υπουργεία,  με χιλιάδες ασθενείς από όλη τη Βόρεια Ελλάδα. Αυτό βέβαια τους απέφερε και αντίστοιχα κέρδη. Ας  δείξουν και αυτοί την προσφορά τους για ένα μικρό χρονικό διάστημα.  
----------
Έπεσαν οι υπογραφές για την κατασκευή του δρόμου Μαρώνεια-Δίκελλα και όπως ανέφερε ο περιφερειάρχης εντός 30 μηνών θα ολοκληρωθεί το έργο.
Θεωρώντας το μάλιστα «ένα σημαντικό βήμα για την οικονομική και τουριστική ανάπτυξη της περιοχής,  με σεβασμό στο περιβάλλον και την ιστορική της κληρονομιά».
Ο δρόμος λοιπόν θα γίνει παρόλες τις αντιρρήσεις πολλών, που  εκφράζουν την άποψη ότι έτσι καταστρέφεται το περιβάλλον και ένας παρθένος τόπος,  από τους μοναδικούς που υπάρχουν στην Ελλάδα.
Αλλά αυτό από μόνο του δεν λέει τίποτα.  Οι δρόμοι από μόνοι τους δεν φέρνουν την ανάπτυξη. Όταν γίνεται ένα τέτοιο έργο, σημασία δεν  έχει μόνο η κατασκευή του,  αλλά και η μετέπειτα χρήση του.
Ειδάλλως   θα είναι μία εύκολη δίοδος,  για κυνηγούς,  ψαράδες,  βοσκούς με τα ζώα τους,  ίσως ακόμα και κάποιους αρχαιοκάπηλους για να ξεφεύγουν γρήγορα αν γίνονται αντιληπτοί.
Γιατί με την κατασκευή του πρωτίστως σε αυτό που στοχεύουν είναι η ένωση των δύο νομών και του παραλιακού μετώπου, η εύκολη προσβασιμότητα  και ο μαζικός προφανώς τουρισμός.
Και όχι μόνο σε λιγοστούς επισκέπτες όπως γίνονταν, σε περιπατητές,  παρατηρητές, ορνιθολόγους, ορειβάτες  και επιστήμονες,  που μέχρι πρότινος επισκέπτονταν την περιοχή.
Πώς σκέφτονται λοιπόν να συνδυάσουν και να αξιοποιήσουν αυτό το πλεονέκτημα κατά την άποψή τους που θα κερδίσουμε με την κατασκευή του δρόμου;
----------
Πολλά σχέδια πέφτουν στο τραπέζι του διαλόγου, όπως τον τρόπο και πώς θα προωθούνται τα τοπικά προϊόντα,  θα γίνονται εκθέσεις,  ή εκδηλώσεις, η δράσεις προσέλκυσης τουριστών.
Αλλά προφανώς όλα αυτά δεν μπορούν να γίνονται στη μέση του πουθενά και ίσως θα χρειαστούν επιπλέον χώροι και μάλλον κάποιες μόνιμες κατασκευές, για να μπορέσουν να λειτουργήσουν σωστά.
Και παράλληλα βέβαια όταν χρειάζεται να αναδειχθεί ένας τόπος και αυτό να δημιουργήσει οικονομική και τουριστική ανάπτυξη για την περιοχή,  θα έπρεπε να προχωρήσουν και σε παράλληλα έργα.
Συνολικής ανάδειξης της περιοχής, με το σπήλαιο της Μαρώνειας, την  επισκεψιμότητα στο αρχαίο θέατρο,  ορειβατικές διαδρομές και μονοπάτια, αλλά και ένα πλήθος πολιτιστικών εκδηλώσεων και δράσεων.
Που  θα έπρεπε να ενταχθούν σε κάποιο πρόγραμμα,  ή με τη στήριξή του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού,  γιατί ειδάλλως,  απλώς θα  έχουμε ένα δρόμο για γρήγορη πρόσβαση στην περιοχή.
Όπως ακριβώς στην πόλη μας έχουμε ένα Μέγαρο Μουσικής που τόσα κόστισε βέβαια και ακόμα δεν μπορεί να λειτουργήσει σωστά εδώ και χρόνια. 
Όταν πρόκειται για κεντρικές αρτηρίες και εθνικούς δρόμους, όπως και η Εγνατία, σαφώς φέρνουν πιο γρήγορα κοντά τους κατοίκους των πόλεων μεταξύ τους, βοηθούν το εμπόριο και την ανάπτυξη αλλά και τον τουρισμό.
Αλλά όταν γίνονται για συγκεκριμένο σκοπό οι δρόμοι,  από μόνοι τους δεν λένε τίποτα, αν δεν κάνεις κάτι επιπλέον για αυτό, όπως θα έλεγε ο ποιητής. Και δεν εννοούμε  τις γνωστές εκδηλώσεις της αντιπεριφέρειας. 
----------
Ένα πάγιο και διαχρονικό αίτημα της τοπικής κοινωνίας,  λύθηκε προχθές, με τις επίσημες ανακοινώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου κου Πέτσα, αν τις λάβουμε σοβαρά υπόψη.
Όπως  ανέφερε η συνοριακή διάβαση της Νυμφαίας θα παραμείνει ανοιχτή,  μόνο για τα φορτηγά. Δηλαδή από χθες είναι ελεύθερα φορτηγά και λεωφορεία να κυκλοφορούν στον κάθετο άξονα της Νυμφαίας;
Δεν μπορεί όμως ο κυβερνητικός εκπρόσωπος να μη γνωρίζει τα προβλήματα η τα αιτήματα της  τοπικής κοινωνίας, που εδώ και χρόνια ζητούν να γίνει το αυτονόητο. Να μπορούν να διέρχονται φορτηγά και λεωφορεία.
Δεν μπορεί να επιτρέπει κάτι που δεν υφίσταται στην πραγματικότητα. Παρόμοια λάθη έχουν γίνει και από τον υπουργό Τουρισμού παλαιότερα, όταν επισκέφτηκε την πόλη μας.
Λαμβάνουν αποφάσεις χωρίς να έχουν επίγνωση της πραγματικότητας και της κατάστασης που επικρατεί,  για ένα πολύ σημαντικό κάθετο άξονα σε πολλά επίπεδα, με πολλές δυνατότητες ανάπτυξης,   όπως αυτός της Νυμφαίας.
Τότε πως θα  αποφασίσουν τελικά να συμφωνήσουν με τη γειτονική μας χώρα Βουλγαρία και να αρθούν και τα μικροεμπόδια τα οποία υπάρχουν πάνω σε αυτό το ζήτημα; 
Ας ενημερωθούν πρώτα σωστά και μετά να αποφαίνονται μετά σπουδαιότητας. Προς το παρόν ας το καταλογίσουμε σαν ένα ακόμα κυβερνητικό …φάουλ. 

Sort: 
500
Ενεργό από: 
Σάββατο, 21 Νοεμβρίου, 2020 - 10:00
Υπέρτιτλος: 
Γράφει ο Δήμος Μπακιρτζάκης