ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Ημερολόγιο Xronos.gr

Ευτυχώς ενημερωθήκαμε έστω και την τελευταία στιγμή από το τουρκικό προξενείο της Κομοτηνής  μέσω του Twitter,  ότι «αρχίζει η συναυλία στο Μέγαρο Κομοτηνής, της  χορωδίας πολιτισμού  της Αντάκιας,  σε συνεργασία με το ΥΠΕΞ της Τουρκίας».
Αλλά  και την «προεδρία της ΕΕ» όπως ανέφεραν,  «στο πλαίσιο της επικοινωνιακής στρατηγικής της. Και  η  Τουρκία με τον πολιτιστικό της πλούτο που έχει,  θα συμβάλλει στο να καταστεί η ΕΕ ακόμα πιο αποτελεσματική».
Δηλαδή τι μας λέει το τουρκικό προξενείο της Κομοτηνής; Ότι με τον επιχορηγούμενο πολιτισμό μέσω του ΥΠΕΞ της Τουρκίας θα εκπολιτιστούμε; Για  την προπαγάνδα και το διχαστικό λόγο που ακούστηκε εκεί,  θα μας πει άραγε τίποτα;
Πριν πάμε σε αυτά όμως, να ρωτήσουμε η εκδήλωση αυτή ήταν εν γνώσει της περιφερειακής αρχής;  Προφανώς αφού  παραχώρησε το Μέγαρο μουσικής της Κομοτηνής. Και παρευρέθηκε και εκπρόσωπος τους. 
Γιατί όμως για αυτή τη συναυλία, δεν μπήκαν στον κόπο να ενημερώσουν το φιλοθεάμον κοινό της πόλης μας νωρίτερα, έστω και μία ημέρα, με δελτίο τύπου η μια αφίσα; Ήταν πριβέ συναυλία,  η μόνο για μουσουλμάνους; 
Επίσης  μέχρι το μεσημέρι εξ’ όσων πληροφορηθήκαμε,  δεν το γνώριζαν ούτε οι  μειονοτικοί  δημοσιογράφοι,  ούτε κανένα ΜΜΕ. Είχαν να κρύψουν κάτι σε ένα πολιτιστικό γεγονός; 
Το τουρκικό προξενείο της Κομοτηνής καλά κάνει τη δουλειά του. Ειδοποίησαν την τελευταία στιγμή όσους ήθελαν και γέμισαν το Μέγαρο. Η περιφέρεια όμως γιατί το απέκρυψε;
Βέβαια κανείς δεν έχει και κανένα πρόβλημα πολιτιστικό με τους γείτονες,  ούτε αμφισβητούμε τις καλλιτεχνικές ικανότητες της εν λόγω χορωδίας, η  τον πολιτισμό της Αντάκιας. 
Καλοδεχούμενα όλα όμως χωρίς την αιγίδα η τις πλάτες του τουρκικού ΥΠΕΞ. Και κάποιων  περίεργων διοργανωτών και υπευθύνων από την Τουρκία που την μετέτρεψαν σε προπαγάνδα αργότερα.  
----------
Έτερον εκάτερον όμως.  Όταν γίνεται μια συναυλία στην πόλη μας και μάλιστα στο Μέγαρο με την παραχώρηση της περιφέρειας,  ενώ την ίδια ώρα ο συνδιοργανωτής, το τουρκικό ΥΠΕΞ, μας επιτίθεται, κάποιοι έπρεπε να προβληματιστούν.
Είχαμε τις εμπρηστικές   δηλώσεις του συνδιοργανωτή Τσαβούσογλου, μια μέρα πριν, που αμφισβητεί ευθέως την ΑΟΖ της Ελλάδας,  εξαφανίζει το  Καστελόριζο, αλλά  στην Κομοτηνή μας έφερε  πολιτισμό; 
Και η περιφέρεια παραχωρούσε το Μέγαρο. Αλήθεια ήταν εν γνώσει του ΥΠΕΞ της Ελλάδας η συναυλία αυτή,  που συνδιοργανωτής ήταν το αντίστοιχο υπουργείο της Τουρκίας; 
Γιατί προφανώς οι ΟΤΑ δεν μπορούν να κάνουν διπλωματία ούτε να ασκούν εξωτερική πολιτική. Πρόκειται λοιπόν περί ατοπήματος της περιφέρειας, για να μην καταλογίσουμε τίποτα παραπάνω. 
Να παραχωρηθεί η αίθουσα του Μεγάρου μουσικής στα διπλωματικά σχέδια μέσω της πολιτιστικής δημιουργίας του τουρκικού ΥΠΕΞ, έστω  με τις πλάτες της ΕΕ όπως μας αναφέρουν.
Αν ο πολιτισμός ενώνει και φέρνει κοντά τους λαούς, γιατί δεν ενημέρωσαν εκτός από τους μουσουλμάνους και την τελευταία στιγμή  με τα γνωστά επικοινωνιακά κυκλώματα και τους χριστιανούς;
Αλήθεια ποιον πολιτισμό θα μας διδάξει η Τουρκία; Την δημοκρατία της των φυλακισμένων και των συνεχών διώξεων; Την επιθετική της συμπεριφορά, που αγνοεί επιδεικτικά διεθνείς συνθήκες και επιβουλεύεται την χώρα μας; 
Την εισβολή και κατοχή της Κύπρου και της Συρίας; Την μονομερή συμφωνία με την Λιβύη για να αρπάξει την ΑΟΖ της χώρας μας; Ο πολιτισμός δεν είναι μόνο πολιτιστικές εκδηλώσεις. 
----------
Αλλά και πάλι κανείς δεν διαφωνεί με πολιτιστικές εκδηλώσεις. Προβληματίζει όμως το εν κρυπτώ.  Ειδικά από την πλευρά της περιφέρειας. Γιατί τελικά δεν ήταν υπό την αιγίδα της ΕΕ όπως ήθελαν να το περάσουν.
Με μια διαδικτυακή αφίσα που κυκλοφόρησαν επιλεκτικά την τελευταία στιγμή ως άλλοθι προφανώς, ξεκαθαρίζονται πολλά. Έξυπνα διατυπωμένη η αφίσα στα ελληνικά,  μόνο που δεν ενημερώθηκε κανείς  από τους χριστιανούς.
Πλην της εκπροσώπου της περιφέρειας που προφανώς παραχώρησε την αίθουσα. Η διεύθυνση τουρκοευρωπαικών θεμάτων στην ΕΕ ήταν ο συνδιοργανωτής μαζί με το τουρκικό ΥΠΕΞ.
Δηλαδή οι διευθύνσεις που έχουν τα κράτη στην ΕΕ. Και η συναυλία αυτή ταξιδεύει επιλεκτικά σε ευρωπαϊκές χώρες και μετά την Βουλγαρία,  την έφεραν  και στην Κομοτηνή. 
Αλλά λόγω των εξελίξεων  των ημερών  στα ελληνοτουρκικά, το άφησαν να περάσει στα απαρατήρητα. Τόσο,  που δεν ενημέρωσαν ούτε τους αντιπεριφερειάρχες και τους περιφερειακούς συμβούλους. 
θα πρέπει να κατανοήσουν κάποιοι τα εξής,  ότι η τέχνη καλώς η κακώς,  πάντοτε  χρησιμοποιείται από την κάθε κυβέρνηση για να επιβάλλει το δικό της πολιτισμό, το δικό της πνεύμα και τρόπο ζωής. Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για το τουρκικό ΥΠΕΞ. Που επιλέγει πάντα τη Θράκη να εκπολιτίσει. 
Χρόνια ολόκληρα τα έχουν καταφέρει οι Αμερικάνοι με τις ταινίες τους να μας επιβάλουν τον τρόπο ζωής τους τα καταναλωτικά τους πρότυπα και τις συμπεριφορές τους. Οι πρώτοι διδάξαντες.
----------
Και τελικά μετατράπηκε σε καθαρά προπαγανδιστική και διχαστική,  αφού χρειαζόταν σχεδόν πόσα λεπτά πριν από κάθε τραγούδι,  να προλογίζει ο μαέστρος ή ο σκηνοθέτης και μάλιστα μόνο στην τουρκική γλώσσα.
Όταν υποτίθεται αυτή η εκδήλωση έγινε για τους κατοίκους της περιοχής μας,  που είναι χριστιανοί και μουσουλμάνοι. Και όφειλαν στοιχειωδώς να υπάρχει επίσημος μεταφραστής.  
Και σε αυτό το σημείο δεν δικαιολογείται η περιφέρεια,  που δέχτηκε χωρίς όρους να γίνει μία τέτοια συναυλία. Τρεις φορές επίσης ανέφεραν το όνομα του Αχμέτ Σαδίκ.  Και ανέλυσε κάποιος ότι σε αυτόν οφείλουν την ύπαρξη της μειονότητας.
Γιατί δεν σηκώθηκε να φύγει επιδεικτικά από την αίθουσα η  υπεύθυνη  της περιφέρειας, στα όσα προπαγανδιστικά ακούστηκαν; Δεν γίνεται σε μια εκδήλωση στο Μέγαρο να ακούγεται  ο ρόλος του Σαδήκ και τι οφείλουν σε αυτόν οι μουσουλμάνοι. 
 Γιατί δεν διασφάλισαν επίσης όλες εκείνες τις προϋποθέσεις να αποφύγουν τέτοιες απρέπειες; Είναι δυνατόν να  μην υπάρχει επίσημη μετάφραση στα ελληνικά, σε μια τέτοια εκδήλωση, ειδικά από το τουρκικό ΥΠΕΞ; 
Καλοδεχούμενες οι πολιτιστικές εκδηλώσεις, αλλά χωρίς αναφορές  σε πολιτική και διπλωματία της γειτονικής χώρας.  Και τα καλλιτεχνικά σχήματα, χωρίς τις πλάτες κανενός ΥΠΕΞ.  
Οι κουτοπονηριές ορισμένων να μη βρίσκουν συμμάχους επίσημες θεσμικές αρχές. 
Που ειδικά σε τέτοιες διοργανώσεις θα πρέπει να είναι πιο προσεκτικοί, να  βάζουν όρους, να ενημερώνονται και να μην πιστεύουν σε αγαθές προθέσεις και καλλιτεχνικές δήθεν ευαισθησίες. Ούτε να παγιδεύονται από τίτλους.
Πάντως περιμένουμε αν υπάρχει η στοιχειώδης ευθιξία,  να πάρουμε επίσημες απαντήσεις στα ερωτήματα και στα ατοπήματα. Εκτός αν ακολουθήσουν την γνωστή λογική της σιωπής,  σε ότι δεν τους συμφέρει.

Sort: 
500
Ενεργό από: 
Τρίτη, 3 Δεκεμβρίου, 2019 - 10:00
Υπέρτιτλος: 
Γράφει ο Δήμος Μπακιρτζάκης