fbpx Υπάρχουν «χρυσοί κανόνες» για τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος από τις «μικρές» επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου;
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Πέμπτη, 18 Φεβρουαρίου, 2021 - 09:00
ΑΡΘΡΟ

Υπάρχουν «χρυσοί κανόνες» για τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος από τις «μικρές» επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου;

ΑΡΘΡΑ
Αρεταίος Σαββίδης
Πανδημία
Λιανεμπόριο

Γράφει ο Αρεταίος Σαββίδης*

Η πανδημία επιτάχυνε τις εξελίξεις στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου και δημιουργεί νέα δεδομένα για όλο το λιανικό εμπόριο - με την μορφή που το ξέραμε, καθώς οι καταναλωτές στράφηκαν στις ηλεκτρονικές αγορές, αναζήτησαν νέα προϊόντα και υπηρεσίες.

Σε αυτό το νέο περιβάλλον η έννοια της ικανοποίησης των πελατών πήρε νέα διάσταση, πέρα από τα συνηθισμένα και επικεντρώθηκε πολύ στην τήρηση των υποσχέσεων όποιες και αν είναι αυτές.

Ένας νέος κόσμος της ταχύτητας παράδοσης προϊόντων είναι κοντά μας. Η εβδομάδα έγινε μέρα και η ημέρα έγινε ώρα.

Και καθώς όλα αλλάζουν, η έννοια της γειτονιάς άλλαξε χαρακτήρα και δεν είναι πλέον γειτονιά αλλά ένας μεγάλος κόσμος που κάνει αναζητήσεις μέσω του ιστοχώρου. Έτσι ένα επαρχιακό κατάστημα μπορεί να βρει πελάτες σε όλη την Ελλάδα (και αντίστοιχα ένα κατάστημα στην Ελλάδα το «βρίσκουν» πλέον πελάτες από όλο τον κόσμο).

Ενώ οι νέες συνθήκες φέρνουν και μια ισορροπία στην αγορά, με λιγότερες προσφορές από τους μεγάλους παίκτες και άρα λιγότερη ασφυξία στους μικρότερους παίκτες. Οι προσφορές γονάτιζαν διαχρονικά τους μικρούς παίκτες που δεν μπορούσαν να ακολουθήσουν. Ενώ τα δίκτυα διανομής αποτελούν την ουσία της υπόθεσης διότι η ύπαρξη διαθέσιμων αγαθών που έχουν ζήτηση καθορίζει την επιτυχία και όχι απλά η καλή τιμή.

Θα προσπαθήσω να σας δώσω κάποιους κανόνες, τους οποίους θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν τα μικρά καταστήματα του λιανεμπορίου:

  1. Ανοίξτε τα φτερά σας για να βγείτε στις αγορές εκτός της γειτονιάς σας. Η δημιουργία μιας ιστοσελίδας δεν είναι μια απλή προσθήκη αλλά είναι μια μεγάλη κίνηση αναβάθμισης της παρουσίας σας στον έξω κόσμο.
  2. Οργανώστε την επιχείρησή σας βάσει των νέων δεδομένων ότι πολλοί πελάτες πλέον είναι εξ αποστάσεως, είναι απαιτητικοί, και έχουν φωνή.
  3. Το ηλεκτρονικό μαγαζί χρειάζεται το δικό του μάρκετινγκ, εμπορική πολιτική, προσφορές, διαχείριση παραγγελιών, χρονική διάρκεια πέρα από το τυπικό 8ωρο. Άρα είναι μια νέα επιχείρηση και όχι μια προσθήκη λόγω των καιρών.
  4. Οργανώστε την εφοδιαστική αλυσίδα σας. Δεν μπορείτε να υπόσχεσθε παραδόσεις σε προϊόντα που δεν έχετε και δεν ξέρετε πότε θα έρθουν. Οι πελάτες θα προτιμήσουν τοπικά προϊόντα λόγω χρονικής βεβαιότητας παραδόσεων και άρα θα πρέπει να το τονίσετε αυτό.
  5. Προσοχή στις τιμές και στους τρόπους πληρωμών. Στο ηλεκτρονικό εμπόριο δεν είστε παρόν να κάνετε διαπραγματεύσεις στις τιμές, που είναι συνηθισμένο σπορ των μικρών επιχειρήσεων. Άρα μάλλον οι τιμές στο ηλεκτρονικό μαγαζί θα πρέπει να είναι αυτές που θα κερδίσουν τον πελάτη σε πρώτη κίνηση. Δεν υπάρχει δεύτερη κίνηση. Οι τρόποι πληρωμών, οι άτοκες δόσεις, οι πιστωτικές κάρτες, οι αντικαταβολές είναι μια νέα συνήθεια που θα πρέπει να γίνεται φίλοι.
  6. Οι πελάτες δεν θέλουν μόνο να αγοράζουν προϊόντα αλλά θέλουν περιεχόμενο, διάδραση και ιστορίες για την εμπειρία τους. Επίσης θέλουν εγγύηση ότι αν π0άει κάτι λάθος δεν θα πέσουν σε κενό αέρος. Είναι καθοριστικής σημασίας να έχετε σωστή διαχείριση των προβλημάτων, των επιστροφών και ακυρώσεων πληρωμών.
  7. Η κρατική υποστήριξη για τα πρώτα έξοδα είναι μεγάλη βοήθεια. Όμως θα πρέπει να κάνετε ένα πλήρες πλάνο εξόδων και εσόδων σαν να ήταν μια επιχείρηση από μόνη της. Η περίοδος είναι εξαιρετική για την αναζήτηση χρηματοδοτήσεων όχι μόνο από το τραπεζικό σύστημα, αλλά και από τα επιχορηγούμενα προγράμματα που είναι πολλά και θα γίνουν ακόμη περισσότερο. Αρκεί να έχετε οργανωμένο σχέδιο ανάπτυξης και επέκτασης της επιχείρησής σας.

Μοναδική διέξοδο για το μέλλον αποτελεί η έξοδος των επιχειρήσεων προς νέες αγορές, προς αγορές διαφορετικές από τις συνηθισμένες και η ανάπτυξη νέων τρόπων προσέγγισης των πελατών. Σε αυτή την πορεία οι μικρές επιχειρήσεις δεν μπορούν να είναι μόνες τους. Το κράτος και οι τράπεζες πρέπει από την δική τους σκοπιά να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων.

Εμείς από την πλευρά μας, έχουμε την διάθεση αλλά προσπαθούμε και καθημερινά να κάνουμε αυτή την διάθεση πραγματικότητα. Έχοντας μια μακρά περίοδο εμπειριών μπορούμε να καλύψουμε κάθε ανάγκη που η σημερινή επιχείρηση χρειάζεται.

Τέλος, αναφέρουμε ότι η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για τη νέα έκδοση του ΕΠΑνΕΚ, "e-λιανικό", ξεκινά τη Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2021 και θα διαρκέσει μέχρι και την 24η Μαρτίου 2021 και αναμένεται να ενισχυθούν 18.000 επιχειρήσεις.

Αν θέλετε να είστε μια από αυτές, επικοινωνήστε σήμερα μαζί μας για μια δωρεάν ενημέρωση.

*Αρεταίος Σαββίδης
Redebt Συμβουλευτικές Υπηρεσίες
Σμύρνης 3-5, Ξάνθη, τηλ. 2541.110807, κιν. 6978.447927

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Ήταν θέμα χρόνου το πότε θα επιτευχθεί η συνεργασία Γιάννη Γκαράνη,  με τον νέο επικεφαλής της παράταξης «Ξεκίνημα για την πόλη» Πέτρο Ζωγράφου,  που ανέλαβε τα ηνία μετά το θάνατο του αείμνηστου δημάρχου Τά