fbpx Οι μαθητές δημιουργούν και μαθαίνουν μέσα στους λαχανόκηπους
ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Τετάρτη, 25 Απριλίου, 2018 - 10:00
Η Β' ΤΑΞΗ ΤΟΥ 1ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ

Οι μαθητές δημιουργούν και μαθαίνουν μέσα στους λαχανόκηπους

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
1ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής
Καλλιέργεια
Παιδιά

Μ. Αρβανιτίδου: "Το σπουδαιότερο δώρο είναι να εμφυσήσουμε στα παιδιά τις αξίες της ζωής"

Μαζί με την εκπαιδευτικό τους Μαριάνθη Αρβανιτίδου φτιάχνουν το δικό τους λαχανόκηπο κι αναπτύσσουν πολλές ακόμη δράσεις

Διονύσης Βοργιάς

Το πρωί της Δευτέρας 23 Απριλίου το κουδούνι χτύπησε στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής, αλλά μετά - αντί να μπουν στις αίθουσες - οι μαθητές της Β' Τάξης έκαναν μία δραστηριότητα αλλιώτικη από τις αμιγώς εκπαιδευτικές, που συνδύαζε ψυχαγωγία, γνώση και περιβαλλοντική συνείδηση. Πιο συγκεκριμένα, το πρωί της Δευτέρας οι μαθητές, με την πρωτοβουλία της δασκάλας τους Μαριάνθης Αρβανιτίδου και με συνοδεία των Οσκάν Γιουσούφ, Ιμπραήμ Ασίμ καθώς και του διευθυντή του σχολείου Αλέξανδρου Αργυρίου, μετέβησαν στον λαχανόκηπο του σχολείου όπου κάνοντας όλες τις απαραίτητες προεργασίες φύτεψαν λαχανικά της εποχής. 


Το σχολείο εμπνεόμενο από την αρχή της βιωματικότητας και της αυτενέργειας χάρισε στους μικρούς μαθητές μια μοναδική εμπειρία, δίνοντάς τους την ευκαιρία να αναπτύξουν την υπευθυνότητά τους, αφού έκτοτε ανέλαβαν την φροντίδα του σχολικού λαχανόκηπου μέχρι το τελικό στάδιο ανάπτυξης των φυτών και την κατανάλωση αυτών.

Η εκπαιδευτικός Μαριάνθη Αρβανιτίδου μάς εξηγεί ακόμη καλύτερα το πώς έγινε η συγκεκριμένη δράση:  "Το eTwinning είναι μία ευρωπαϊκή δράση αδερφοποίησης και συνεργασίας σχολείων της Ευρώπης. Σκέφτηκα ένα πρόγραμμα που έχει σχέση με τα φυτά και ο τίτλος του είναι 'ο καλός σπόρος δίνει καλό καρπό' κι έχει δύο σκέλη: Από τη μία ασχοληθήκαμε με τη διατροφή, τα φυτά, την φωτοσύνθεση, και άλλα.

Από την άλλη έχουμε την ηθική πλευρά, δηλαδή ο σπόρος της αγάπης, της καλοσύνης, της συναδέλφωσης, της συνεργασίας, των καλών τρόπων συμπεριφοράς και άλλα, δηλαδή μάθαμε ότι όπως φροντίζουμε τα φυτά πρέπει να φροντίζουμε και τα συναισθήματά μας". 


Και κάπως έτσι, η θεωρία έγινε πράξη και η πράξη βίωμα, και οι μαθητές κάθε Δευτέρα ή Παρασκευή - αναλόγως με το πρόγραμμά τους - θα πηγαίνουν στον λαχανόκηπο μαζί με την δασκάλα τους, ώστε να τον φροντίζουν και να βλέπουν με χαρά πως όσα έσπειραν ...καρποφορούν! Όλοι άλλωστε βοηθούν στο πότισμα, το σκάλισμα, την σπορά, την φροντίδα του χωραφιού, κι έτσι όλοι χαίρονται από κοινού για το τελικό αποτέλεσμα.

Και το απόγευμα, ο κήπος παραμένει ανοιχτός ώστε όποιο παιδί επιθυμεί, να τον επισκεφτεί με τους γονείς τους και αν θέλουν να κάνουν επιπλέον εργασίες. Οι μαθητές συμμετείχαν και στη γιορτή του πελίτι του έγινε το Σάββατο στο θερινό ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. από όπου έλαβαν φυτά, τα οποία τοποθέτησαν κι αυτά στο χωραφάκι τους.


Όπως μας λέει η κα Αρβανιτίδου, το αποτέλεσμα είναι πολύ ενθαρρυντικό, παρά τον κόπο και της ίδιας: "Τα παιδιά είναι ενθουσιασμένα από την δράση, γιατί είπαμε να κάνουμε πράξη όλο αυτό το θεωρητικό κομμάτι. 


Κι έτσι ο Γιώργος Εφετζής (μέλος ΚοινΣΕπ Σπάρτακου) μας χάρισε γύρω στα 200 τετραγωνικά. Εγώ πήγα μόνη μου κι έκανα ό,τι χρειάζεται ένα χωράφι - περίπου στα 120 τμ - και μετά τις προεργασίες, πήγαμε με τα παιδιά και φυτέψαμε όλοι μαζί τα λαχανικά μας. Κι έτσι ελπίζουμε ότι μέχρι το τέλος της χρονιάς θα φάμε ντοματούλες και άλλα". 


Πάνω από όλα, όμως, όπως μας λέει η Μαριάνθη Αρβανιτίδου, το αποτέλεσμα είναι εκπαιδευτικό, γιατί είναι χρέος του κάθε δασκάλου να περάσει αξίες προς τους μαθητές του. "Όλοι γνωρίζουμε ότι - πέρα από την βαθιά κρίση που περνάει η κοινωνία μας - το να καταφέρουμε να εμφυσήσουμε στα παιδιά τις αξίες της ζωής είναι ένα μάθημα και το σπουδαιότερο δώρο που μπορούμε να τους χαρίσουμε, για να τους κάνουμε ανεξάρτητους, αυτάρκεις και ευτυχισμένους ανθρώπους μέχρι τη στιγμή που θα αποφασίζει μόνος του (ο καθένας) για τις προσωπικές του αξίες. Για ένα παιδί οι έννοιες αυτές είναι δυσνόητες και θα παρουσιαστούν αρκετά αργότερα στην πορεία της ζωής του". 


Η δασκάλα, μαζί με τους μαθητές, συμμετέχουν και σε πολλά άλλα προγράμματα, για τα οποία στο πρόσωπο της ίδιας και του τμήματος έχουν βραβευθεί εθνικά και ευρωπαϊκά, με ετικέτες ποιότητας. Για παράδειγμα, η Β' Τάξη συμμετάσχει και σε ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα ρομποτικής αλλά και σε άλλες πολλές δράσεις.


Με αυτό τον τρόπο οι μαθητές του σχολείου παίρνουν πολλά διδάγματα από την πιο μικρή κιόλας ηλικία. Συνεργάζονται, δημιουργούν από κοινού, παραμένουν κοντά στην φύση, μαθαίνουν να σέβονται ο ένας την διαφορετικότητα του άλλου και χαίρονται που όλοι μαζί δημιουργούν διάφορα πράγματα. 


Και μπορεί στην προκειμένη φάση της ζωής τους να φαντάζουν ως απλώς ψυχαγωγικά, όμως μελλοντικά θα γυρνούν πίσω σε αυτές τις αναμνήσεις καθώς θα τους έχουν διαπλάσει τον χαρακτήρα τους.

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Γαλουχημένος στους διαύλους της επικοινωνιακής τέχνης ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, εφάρμοσε στο διαδικτυακό διάλογο χθες με όλους τους φορείς του Έβρου,  τη μέθοδο των συσσωρευμένων θετικών ερωταπαντ