ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Πέμπτη, 9 Μαρτίου, 2017 - 11:00
ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΣΤΙΣ 14 ΜΑΡΤΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΑΞΟΝΑ ΝΥΜΦΑΙΑΣ

Ο κάθετος άξονας σε νέα εποχή, η Ροδόπη στάσιμη

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ροδόπη
Ελλάδα
Βουλγαρία
Κάθετος Άξονας
Ομοσπονδία Επαγγελματικών
Βιοτεχνικών και Εμπορικών Σωματείων Ροδόπης

Επιφυλάξεις για το άνοιγμα του κάθετου άξονα, εκφράζει η Ομοσπονδία Ροδόπης


Ανέστης Βαφειάδης: Θα χάσουμε και αυτά τα λίγα οφέλη που είχαμε


Κωνσταντίνος Αντωνιάδης: Δεν είναι δική μας ευθύνη η μη διέλευση λεωφορείων

Δήμητρα Συμεωνίδου

Επιφυλάξεις για το άνοιγμα του κάθετου άξονα, εκφράζει η Ομοσπονδία Επαγγελματικών, Βιοτεχνικών και Εμπορικών Σωματείων Ροδόπης, επ’ αφορμή των εγκαινίων του ολοκληρωμένου κάθετου άξονα Νυμφαίας Κομοτηνής, που θα πραγματοποιηθούν την Τρίτη 14 Μαρτίου.
Στην ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία επισημαίνει τα εξής: θεωρούμε ότι το παραπάνω έργο μπορεί να συμβάλλει θετικά στην αναβάθμιση της περιοχής μας και δυνητικά να αποτελέσει έναυσμα για την τουριστική και οικονομική της ανάπτυξη. Έχουμε όμως σοβαρές επιφυλάξεις ως προς το μέγεθος και είδος της ανάπτυξης που μπορεί από μόνο του να επιφέρει, καθώς δεν έχουν υλοποιηθεί άλλες παράλληλες δράσεις, απαραίτητες για να πλαισιώσουν τον αναπτυξιακό χαρακτήρα του έργου και δεν υπάρχει (ή υπάρχει ελάχιστη) ετοιμότητα από μέρους της περιοχής μας να καρπωθεί τα οφέλη της σημαντικής αυτής νέας υποδομής. 


Εδώ και τρία χρόνια με υπομνήματα και επιστολές προς κάθε κατεύθυνση (Δήμοι, Περιφέρεια, βουλευτές, υπηρεσιακοί παράγοντες) έχουμε διερευνήσει, καταγράψει και προτείνει με άλλους φορείς τις παρεμβάσεις που θα έπρεπε ήδη να υλοποιηθούν προκειμένου να δεχτούμε και να υποστηρίξουμε τους επισκέπτες από τα Βαλκάνια που θα διαβούν τον κάθετο άξονα Νυμφαίας Κομοτηνής. Αναφερόμαστε συγκεκριμένα στην λήψη πρόσθετων αλλά απαραίτητων μέτρων όπως η στελέχωση του τελωνείου, η διέλευση λεωφορείων, η βελτίωση της σήμανσης, η ενίσχυση των αρμόδιων ελεγκτικών κλιμακίων (για την αντιμετώπιση του παραεμπορίου) η εκπόνηση έρευνας για το προφίλ των επισκεπτών, οι δράσεις τουριστικής προβολής, η δημιουργία τουριστικού περιπτέρου στα σύνορα, κτλ. 


Αντί αυτού βρισκόμαστε ενώπιον αποτιμήσεων από τη μια μεριά μερική (και σαφώς ΟΧΙ η προσδοκώμενη) αύξηση των τουριστικών ροών προς την παραλιακή ζώνη του Φαναρίου, κυρίως, και (λιγότερο προς) την Μαρώνεια και ελάχιστα στην πόλη της Κομοτηνής και από την άλλη εκροή καταναλωτικού κεφαλαίου προς την γείτονα, (ενδεικτικά να αναφέρουμε το κλείσιμο 50 και πλέον πρατηρίων καυσίμων στο Νομό μας), αύξηση του παραεμπορίου με ότι αυτό συνεπάγεται για την τοπική οικονομία, ανεργία, μείωση εσόδων προς τους Δήμους, και για την εθνική οικονομία. 
Καλούμε κάθε υπεύθυνο, ξεκινώντας από εμάς τους ίδιους τους επαγγελματίες, να δούμε με σοβαρότητα και υπευθυνότητα το θέμα της αξιοποίησης του ζωοδότη νέου οδικού άξονα προκειμένου να προσδώσει στην περιοχή μας πραγματικά οφέλη, πρόσθετο εισόδημα και να φέρει την αναμενόμενη ανάπτυξη που αξίζει και προσδοκά ο Νομός μας. Όλοι μαζί μπορούμε να πετύχουμε αν το επιθυμούμε τα καλύτερα για την Ροδόπη.

Ανέστης Βαφειάδης: Θα χάσουμε και αυτά τα λίγα οφέλη που είχαμε
Απογοητευμένος από τη λειτουργία του δρόμου τα πρώτα τρία χρόνια, εμφανίστηκε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματικών, Βιοτεχνικών και Εμπορικών Σωματείων Ροδόπης Ανέστης Βαφειάδης. Φιλοξενούμενος στο ράδιο Χρόνος 87,5 fm είπε χαρακτηριστικά: «Δυστυχώς εδώ και 3 χρόνια που έχει ανοίξει ο κάθετος άξονας, ειδικά η πόλη της Κομοτηνής δεν έχει το παραμικρό όφελος. Η παραλιακή ζώνη κυρίως του Φαναρίου έχει δει μεγάλο όφελος κατά τη διάρκεια της χρονιάς, λιγότερο η Μαρώνεια και η Κομοτηνή σχεδόν καθόλου, ενώ θα μπορούσε όλος ο νομός να έχει αυτό το επιπρόσθετο εισόδημα που επιζητά.


Παραδέχτηκε, βέβαια, ότι για την κατάσταση αυτή «εμείς οι επαγγελματίες δεν είμαστε άμοιροι ευθυνών σε αυτά που μας αντιστοιχούν, όμως εγώ δεν μπορώ ούτε σήμανση να βάλω, ούτε να οδηγήσω τον κόσμο προς μία κατεύθυνση, ούτε τουριστική προβολή να κάνω». Κατά τον κο Βαφειάδη πρέπει να υπάρχει σχεδιασμός. «Είναι τρίτος χρόνος και δεν έχουμε καθόλου υποδομές. Υπάρχει καμία πινακίδα για τη Μαρώνεια και το αρχαίο θέατρο; Ούτε μια πινακίδα για το ιστορικό κέντρο Κομοτηνής. Επίσης δε λύθηκε το θέμα των τουριστικών λεωφορείων, είναι ο τρίτος χρόνος και επί της ουσίας δεν έχουμε κανένα αποτέλεσμα».


Την ίδια στιγμή ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας θέτει το θέμα του  παραεμπορίου, αλλά και της διαφυγής εισοδήματος, κάνοντας γνωστό ότι πλήττονται πολλά επαγγέλματα. «Εκτός από τα  50 βενζινάδικα που έκλεισαν, πλήττεται ο βιοτεχνικός κλάδος, οι σιδηροκατασκευές, οι αλουμινοκατασκευές, τα οικοδομικά υλικά, αυτοί πλήττονται».


Ενόψει τον εγκαινίων του ολοκληρωμένου κάθετου άξονα, ο κ. Βαφειάδης προβλέπει ότι «θα χάσουμε και αυτά τα λίγα οφέλη που είχαμε. Τους δίνουμε κατευθείαν δίοδο προς τις άλλες πόλεις της ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης».


Κωνσταντίνος Αντωνιάδης: Δεν είναι δική μας ευθύνη η μη διέλευση λεωφορείων
Απαντήσεις στο τι συμβαίνει με τη διέλευση  λεωφορείων στον κάθετο άξονα, έδωσε ο Κωνσταντίνος Αντωνιάδης, νέος αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού. «Έχει σταλεί στην Βουλγαρική κυβέρνηση το αίτημα και περιμένουμε από την βουλγαρική κυβέρνηση να εγκρίνει την διέλευση τουριστικών λεωφορείων από τον κάθετο άξονα. Επομένως δεν είναι δική μας ευθύνη σήμερα που δεν διέρχονται λεωφορεία, αλλά περιμένουμε από την βουλγαρική κυβέρνηση».  Όσο για το πεδίο της τουριστικής προβολής, ο κος Αντωνιάδης σημείωσε πως «ήμασταν φειδωλοί στην παρουσία μας στις εκθέσεις κυρίως στις βαλκανικές χώρες γιατί πια στην βαλκανική χερσόνησο γνωρίζουν την περιφέρειά μας. Ήταν χαρακτηριστική η δήλωση του προέδρου των ξενοδόχων της Θάσου ο οποίος είπε περπατάμε στο Βελιγράδι και στο Βουκουρέστι και μας αναγνωρίζουνε οι άνθρωποι του τουρισμού. Επομένως υπάρχει η κατάλληλη προβολή της περιφέρειάς μας στις βαλκανικές χώρες και γι’ αυτό τον λόγο δίνουμε την βαρύτητά μας στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη.

Σήμερα πρέπει να εκμεταλλευτούμε την διαδικτυακή διαφήμιση και προβολή, όλοι οι άνθρωποι του τουρισμού χρησιμοποιούν το διαδίκτυο και για αυτό τον λόγο και γι’ αυτό θα δώσουμε βαρύτητα στα σύγχρονα μέσα της τεχνολογίας. Όχι ότι απορρίπτουμε τις εκθέσεις και οι εκθέσεις είναι απαραίτητες, αλλά δεν είναι ο πρωταρχικός στόχος τουλάχιστον σήμερα από την περιφέρεια ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης». Απώτερος στόχος της διοίκησης της Περιφέρειας είναι η περιοχή «να γίνει τουριστικός προορισμός τεσσάρων εποχών», με τον κο Αντωνιάδη να σημειώνει πως «ήδη για την καλοκαιρινή σεζόν του 2017 τα μηνύματα είναι πάρα πολύ θετικά. Για το νησί της Θάσου όσο και για το παραλιακό μέτωπο της περιφέρειάς μας, υπάρχει μέχρι στιγμής μια πληρότητα για τα ξενοδοχεία που αγγίζει στο 85% με 90%. Το στοίχημα για εμάς είναι να υπάρχει μια επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν. 


Μαζί με τον ήλιο και τη θάλασσα θα πρέπει να συμπληρώσουμε και άλλες δράσεις και πρωτοβουλίες, προκειμένου να κρατήσουμε τους τουρίστες και μετά το καλοκαίρι». 

 

Εγκαίνια του δρόμου «Κομοτηνή  - Νυμφαία» από τον υπουργό Χρήστο Σπίρτζη

Ο πρόεδρος Δ.Σ. Απόστολος Αντωνούδης & τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της «Eγνατία Οδός Α.Ε.», πραγματοποιούν την τελετή εγκαινίων του τμήματος  «Κάθετος Άξονας 75 Εγνατίας Oδού: Κομοτηνή – Νυμφαία - Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα – Ολοκλήρωση ανατολικής χάραξης νοτίου τμήματος από Χ.Θ. 0+000 έως Χ.Θ. 6+280 (75.0)» του Κάθετου Άξονα «Κομοτηνή – Νυμφαία – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα» της Εγνατίας Οδού, την Τρίτη  14 Μαρτίου 2017 και ώρα 11:00 π.μ.  


Τα εγκαίνια θα τελεστούν  από τον υπουργό ΥΠΥΜΕΔΙ, Χρήστο Σπίρτζη,  στην αρχή του έργου στον κόμβο σύνδεσης της Εγνατίας οδού με την παλαιά Εθνική οδό Κομοτηνής – Αλεξανδρούπολης στο ύψος του Ανατολικού Κόμβου Κομοτηνής της Εγνατίας Οδού. Ο κάθετος άξονας 75 «Κομοτηνή – Νυμφαία – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα» αποτελεί μέρος του πανευρωπαϊκού άξονα ΙΧ και συνδέει την Εγνατία Οδό με το συνοριακό σταθμό Μάκαζας (Βουλγαρία) και το κύριο οδικό δίκτυο της Βουλγαρίας. Η ολοκλήρωση της κατασκευής του άξονα αποτελεί έργο προτεραιότητας σε εθνικό επίπεδο καθώς συμβάλλει στη σύνδεση της Βόρειας Ελλάδας με την Βουλγαρία και άλλες Βαλκανικές χώρες (αποτελεί τμήμα του πανευρωπαϊκού άξονα ΙΧ) και στην αύξηση της προσπελασιμότητας των περιοχών που διατρέχει ενισχύοντας την εθνική αναπτυξιακή στρατηγική στον τομέα των μεταφορών.

Η βούληση υλοποίησης του άξονα εκφράσθηκε μέσω της υπογραφής του Πρωτοκόλλου Διμερούς Συμφωνίας Ελλάδας και Βουλγαρίας, το 1998. Η Διακρατική Συμφωνία μεταξύ των δύο χωρών, καθόρισε για όλον τον άξονα, τόσο σε ελληνικό όσο και βουλγαρικό έδαφος, τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά της οδού, όπως τυπική διατομή (πλάτους 7,5 μ./10,5 μ.) και ταχύτητα μελέτης 80 km/h.

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Για την προκλητικότητα των Τούρκων ψαράδων κατέθεσε επίκαιρη ερώτηση ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Δημήτρης Κρεμαστινός και συγκεκριμένα για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αλιείς  στην Κάλυμ

Ημερολόγιο