ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Σάββατο, 29 Σεπτεμβρίου, 2018 - 10:00
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΡΟΔΟΠΗΣ

Με 70 κενά εκπαιδευτικών εξελίσσεται το νέο σχολικό έτος

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Εκπαιδευτικοί
Τρεις Ιεράρχες

Θλιβερή η διαπίστωση εκ μέρους του προέδρου του συλλόγου εκπαιδευτικών Στέφανου Μακρυγιάννη πως "δεν βλέπουμε κάποια πρόθεση να καλυφθούν άμεσα αυτά τα κενά"

Δήμητρα Συμεωνίδου

Με 70 κενά εκπαιδευτικών, εκ των οποίων τα 30 στον ευαίσθητο χώρο της παράλληλης στήριξης, εξελίσσεται το νέο σχολικό έτος. Ο αριθμός αυτός ήταν η αιτία της διαμαρτυρίας που πραγματοποίησαν εκπαιδευτικοί το μεσημέρι της Παρασκευής 28 Σεπτεμβρίου στα γραφεία της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Κανένα σχολείο δεν είναι στελεχωμένο πλήρως από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, δηλαδή πληροφορικής, μουσικής, εικαστικά, γνωστοποίησαν οι διαμαρτυρόμενοι. 

Θλιβερή η διαπίστωση που κάνει ο πρόεδρος του συλλόγου εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης νομού Ροδόπης "Οι τρεις Ιεράρχες" Στέφανος Μακρυγιάννης πως "δεν βλέπουμε κάποια πρόθεση να καλυφθούν άμεσα αυτά τα κενά. Υπάρχουν πληροφορίες ότι θα καλυφθούν το Νοέμβριο. Πέρσι τα κενά της παράλληλης στήριξης δεν καλύφθηκαν μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς". Οι εκπαιδευτικοί, συνεχίζει ο κος Μακρυγιάννης "έχουμε όλη την καλή διάθεση να πιστέψουμε ότι θα καλύψουν όλα τα κενά, όμως η ιστορία τα τελευταία χρόνια έχει δείξει ότι τα κενά δεν καλύπτονται ποτέ εξολοκλήρου, οπότε είμαστε επιφυλακτικοί". 

Όσο για το μέλλον των κινητοποιήσεων, ο πρόεδρος του συλλόγου εκπαιδευτικών δηλώνει "οι τελικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί, αλλά η εκπαιδευτική κοινότητα προσανατολίζεται στην κλιμάκωση των κινητοποιήσεων σε επίπεδο περιφέρειας την επόμενη εβδομάδα".  Ο σύλλογος "Οι Τρεις Ιεράρχες" προγραμματίζει έκτακτη γενική συνέλευση την Τετάρτη 3 Οκτωβρίου και ώρα 19:00 στο 9ο δημοτικό σχολείο Κομοτηνής. Επίσης την ερχόμενη Παρασκευή 5 Οκτωβρίου στη 1.30 το μεσημέρι προγραμματίζεται διαμαρτυρία εκπαιδευτικών συλλόγων όλων της Περιφέρειας ΑΜ-Θ στην έδρα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης στην Κομοτηνή. 

Σχετικά με τις διαμαρτυρίες στα μειονοτικά σχολεία
Στην τρέχουσα επικαιρότητα και στις διαμαρτυρίες των γονέων των μειονοτικών σχολείων, εστιάζει ο κος Μακρυγιάννης στην συνέχεια των δηλώσεών του στον "Χ". Είπε αναλυτικότερα "τα βιβλία του προγράμματος εκπαίδευσης μουσουλμανοπαίδων, τα οποία διδάσκονται αυτή τη στιγμή στα μειονοτικά σχολεία είχαν σχεδιαστεί και είχαν γραφτεί για μαθητές που η μητρική τους γλώσσα δεν είναι η ελληνική. Από την άλλη τα βιβλία του δημόσιου σχολείου είναι το αντίθετο, είναι βιβλία τα οποία έχουν γραφτεί και έχουν σχεδιαστεί για μαθητές που η μητρική τους γλώσσα είναι η ελληνική. Ωστόσο δεν μπορούμε εμείς σαν σύλλογος να παραγνωρίσουμε το γεγονός ότι έχουν περάσει 20 χρόνια και τα βιβλία του προγράμματος εκπαίδευσης μουσουλμανοπαίδων χρειάζονται το λιγότερο έναν πλήρη εκσυγχρονισμό. Ίσως θα ήταν θεμιτό να γίνουν και καινούργια βιβλία για τα μειονοτικά σχολεία, δηλαδή βιβλία σχεδιασμένα ειδικά ώστε να απευθύνονται σε μαθητές που η μητρική τους γλώσσα δεν είναι η ελληνική". 

Στις συζητήσεις του με γονείς από την μειονότητα και στις επισκέψεις του σε μειονοτικά σχολεία ο κος Μακρυγιάννης διαπιστώνει τα παρακάτω: "το επιχείρημα ότι τα παιδιά της μειονότητας τα καταφέρνουν με τα βιβλία του δημόσιου σχολείου στα δημόσια σχολεία, γιατί είναι αλήθεια ότι ένας σημαντικός αριθμός παιδιών που προέρχονται από την μειονότητα φοιτούν στα δημόσια σχολεία, αυτό βεβαίως και συμβαίνει και φυσικά και τα καταφέρνουν και όλα τα παιδιά έχουν την ικανότητα αυτή.

Ωστόσο πρέπει να εξηγήσουμε ότι το δημόσιο σχολείο έχει και κάποιους υποστηρικτικούς και αντισταθμιστικούς θεσμούς που βοηθούν αυτή τη διαδικασία. Να εξηγήσω τι εννοώ, έρχεται ένας μαθητής που προέρχεται από την μειονότητα από ένα χωριό εκτός πόλης ή και από την πόλη σε ένα δημόσιο σχολείο. Έχει τη δυνατότητα να φοιτήσει ταυτόχρονα με το δημόσιο σχολείο και στο τμήμα υποδοχής του σχολείου. Είναι ένα τμήμα ενίσχυσης που κάνει εντατικά ελληνικά στα παιδιά, έτσι ώστε να μπορέσουν να παρακολουθήσουν την πορεία της διδασκαλίας όπως γίνεται με τα βιβλία του δημόσιου σχολείου. Δυστυχώς δεν υπάρχει αντίστοιχος θεσμός στα μειονοτικά σχολεία. Άρα μην βάζουμε το κάρο μπροστά από το άλογο, όπως έλεγαν παλιά, πρώτα να φτιάξουμε τους θεσμούς εκείνους που θα υποστηρίξουν τα παιδιά έτσι ώστε να μπορούν όντως να χρησιμοποιήσουν αυτό το υλικό και μετά να ζητήσουμε το υλικό".

Η πρόταση των εκπαιδευτικών έτσι όπως αποτυπώθηκε προ διετίας από τον σύλλογο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ροδόπης είναι:

  1. Να επικαιροποιηθούν τα βιβλία του προγράμματος εκπαίδευσης μουσουλμανοπαίδων. "Αυτό μπορεί να γίνει άμεσα και να μπει όμως ένας βραχυπρόθεσμος στόχος για συγγραφή νέων σε ορισμένα αντικείμενα όπως η ιστορία, η γεωγραφία", σημειώνει ο κος Μακρυγιάννη
     
  2. Να αντικατασταθούν με νέα, όχι με τα βιβλία του δημόσιου σχολείου, με νέα βιβλία ειδικά  σχεδιασμένα για τα παιδιά της μειονότητας, για παιδιά που δεν έχουν μητρική την ελληνική γλώσσα. "Ωστόσο αυτό ταυτόχρονα θα πρέπει να γίνει με μια λογική που ακολουθούν τα βιβλία του ΠΕΜ η οποία ήταν θετική όταν εισάχθηκε στο μειονοτικό σχολείο, με μια λογική πολυθεματικότητας, με μια λογική που θα δίνει το δικαίωμα στον εκπαιδευτικό να προσθέσει δικό του υλικό ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών του, να μπορεί να σχεδιάσει δηλαδή το μάθημα ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών του", καταλήγει ο κος Μακρυγιάννης.

Σχετικά Άρθρα

Μικροκομοτηναίικα

Μετά την παραίτηση του υπουργού Εξωτερικών Νίκου Κοτζιά,  που οδηγήθηκε αναγκαστικά βέβαια εκ των πραγμάτων με τη διαμάχη που είχε με τον πρώην υπουργό Άμυνας Πάνο Καμένο, αλλά και το άδειασμα του πρωθυπουργ